  • 1. Data: 2016-12-21 01:00:16
    Temat: Wspólnota - nie dopowiada na niewygodne polecone / odpowiada nie na temat
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Wspólnota/Zarządca Wspólnoty mieszkaniowej - nie dopowiada na polecone /
    odpowiada (z premedytacją) nie na temat.

    Zwracam się do szanownych forumowiczów z zapytaniem, jakim przepisem mogę
    się wesperzeć ponaglając Wspólnotę do udzielenie odpowiedzi / przywołanie do
    udzielenia odpowiedzu na faktyczne zapytanie.

    Jakiego rodzaju działanie (np. ponaglenie), będzie - w obliczu brak
    odopowiedzi - miało znaczenie w ewentualnym postępowaniu odszkodwawczym czy
    dyscyplinarnym przeciw Wspólnocie/Zarządcy.

    Oraz, czy jeśli wykażę (w sądzie), że skutkiem nieudzielania odpowiedzi
    (albo też udzielanie odpowiedzi na ponaglenia w terminie większym niż rok,
    i/lub odpowiedzi spychologicznych nie odnoszacych siędo faktycznej treści
    wniosku) - jest szkoda na moim mieniu w tej wspólnocie - to czy roszczeni
    moje może obejmwac czas wstecz od zgłoszenia, czy też (w przypadku uznania
    przez sąd zasadności roszczenia/szkody) - będzie brany pod uwagę wyłącznie
    strat strat od daty rozstrzygnięcia sądu.

    (Przykaładowo, wykażę że rozliczenia kosztów są niezgodne z przepisami (choć
    są zgodne z poprawnie uchwaloną obowiązującą uchwałą (tzn wykażę, że uchwała
    obowiązująca jest niezgodna z prawem i definiuje rozliczenia niezgodne z
    prawem od chwili jej wejścia w życie, lat temu X.)).

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2016-12-21 07:47:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na zaskarżenie uchwały do sądu masz tylko 6 tygodni od daty powiadomienia Ciebie o
    treści uchwały.
    W praktyce jest to bardzo krótki (IMHO za krótki, ale nie jestesmy ustawodawcą)
    termin, jeżeli pozew ma być przygotowany solidnie z potrzebnymi załącznikami.
    Do tego sprawy o uchylenie uchwał trwają w sądach średnio 2-3 lata plus ewentualna
    apelacja.
    Czyli plan gospodarczy na rok 2016 zostanie uchylony w roku 2020, słuszną linię ma
    nasza kasta.
    Znasz ustawę o własności lokali, tak na początek?

    -----

  • 3. Data: 2016-12-21 21:09:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-12-16 o 01:00, yapann pisze:
    > Wspólnota/Zarządca Wspólnoty mieszkaniowej - nie dopowiada na polecone /
    > odpowiada (z premedytacją) nie na temat.

    Jedyną prawną możliwością wymuszenia jakiegoś oświadczenia jet wyrok
    sądu. Czasem przepisy z brakiem odpowiedzi wiążą określone skutki. Nie
    piszesz o co chodzi, to trudno coś bardziej konstruktywnego napisać.

  • 4. Data: 2016-12-22 11:45:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Temat w swoim czasie popularny, ludzie zgłaszali na policję/prokuraturę czyn
    niedozwolony (ukrywanie dokumentów), organ zwykle nie podejmował tematu, ale czasem
    sprawy trafiały do sądów (np. zażalenie powiadamiającego na odmowę organu), coś można
    wyszperać w sieci (wyroki sądów), także na stronach GIODO.
    Żądając dokumentów można powoływać się na UoWL art. 27 i na KC art. 199 i następne o
    współwłasności.