  • 21. Data: 2016-12-22 10:07:44
    Temat: Re: Oświadczenia majątkowe sędziów będą jawne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-21 o 23:35, Trefniś pisze:

    > Nieprawda.
    > Podaj choć jeden argument za antagonizacją spowodowaną przez
    > oświadczenia majątkowe.
    > Konkrretnie!

    Wystarczy poczytać fora. Wg społeczeństwa sędziowie nic nie robią (bo
    społeczeństwo widzi tylko czas pracy na wokandzie). Do tego dojdzie
    "taki zarabia 8000zł za dwa dni pracy w tygodniu".

    > Powtarzam - prokuratorzy już ujawnili oświadczenia majątkowe i to może
    > być dla nich tylko korzystne.
    >
    > Właśnie teraz obywatele są sceptyczni wobec sędziów i wyobrażają sobie
    > niesłychane rzeczy.
    > Niezasłużenie - w konsekwencji zawsze jedna strona procesu sądowego jest
    > niezadowolona, a często niezadowolone są obie!
    > Ujawnienie oświadczeń majątkowych jest dla sędziów także korzystne!

    Nic to nie zmieni. Po prostu pieniądze z korupcji będą wydawane mniej
    zauważalnie.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-12-22 10:31:29
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    > W dniu 2016-12-21 o 23:35, Trefniś pisze:
    [...]
    > Nic to nie zmieni. Po prostu pieniądze z korupcji będą wydawane mniej
    > zauważalnie.

    Zastąp "nic" przez "niewiele" i się zasadniczo zgodzimy co do
    zastopowania korupcji sędziów przez jawne oświadczenia majątkowe :-)

    Tylko że nawet "wrażenie" jakie jawne oświadczenia majątkowe zostawią na
    "klientach" sądów ma swoją wagę. Będzie to niejakie utrudnienie niewiary
    w deklarowaną (w miarę) bezstronność sędziów.

    --
    A. Filip
    Biedny kupuje jedną kapotę, ale na całe życie. (Przysłowie polskie)

  • 23. Data: 2016-12-22 11:26:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Nawet jeśli wykazany majątek "nie pasuje" do dochodów,
    >to i tak nikt nic z tym nie robi. Kiedyś ktoś podlinkował na którejś
    >grupie kilku
    >radnych czy posłów - kliknąłem w to i szybko policzyłem,
    >że mają znacznie więcej niż wynika z ich wieloletnich zarobków.

    No, to ja raczej trafilem odwrotnie - zarobki duze, a majatek maly.
    Na co oni te pieniadze wydaja ?

    Poza tym nie patrz tylko na majatek, ale na zmiane w czasie kadencji.

    >Więc nawet jak to jest jawne, to niczego nie zmienia.

    No, sadziedzi i dziennikarze moga sprawdzic.
    A to jakiegos zegarka nie wpisal, a to mercedesa, a to luksusowa willa
    zamienila sie w niewiele warta szope ... choc po prawdzie to inaczej -
    szopa zamienila sie w wille, a w oswiadczeniu nadal szopa :-)
    Albo ktos zapomni kamienicy do oswiadczenia wpisac :-)

    Tak czy inaczej - teraz zaczna po prostu staranniej niz dawniej
    ukrywac majatek.
    Albo i nie - bo pojdzie legalna droga, tylko dookola :-)

    J.

  • 24. Data: 2016-12-22 11:53:58
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nieprawda, robią bardzo dużo, np. wydają zarządzenia do sekretariatu o przygotowaniu
    wezwania do wpłaty przez stronę kwoty 1 zł pod rygorem odrzucenia wniosku strony o
    uczynienie ksero jednej kartki, następnie z naszych (bo nie swoich) opłacają 8,40 zł
    za ZPO do obywatela.
    Swoje koszty obywatel może pokryć wizą.
    Do Australii i najlepiej w jedną stronę.
    A i jeszcze podpisują się jako skład trzyosobowy sądu apelacyjnego, że wyznaczenie
    terminu pierwszej rozprawy po zaledwie półtora roku od wniesienia pozwu (i to dopiero
    po wniesieniu skargi) to nie jest przewlekłość (mam na świeżo).

    -----

  • 25. Data: 2016-12-22 11:57:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-22 o 11:53, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    wniosku strony o uczynienie ksero jednej kartki, następnie z naszych (bo nie swoich)

    To nie wina sędziego, że prawo jest takie, jakie jest.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2016-12-22 12:14:26
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To samo mówili strażnicy z Auschwitz.
    BTW w którym kodeksie jest prawo o wyznaczeniu terminu pierwszej rozprawy po półtora
    roku od wniesienia pozwu? Dlaczego kolesie z apelacyjnego bronią kolesi z
    okręgowego?

    -----

  • 27. Data: 2016-12-22 12:48:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    BTW można się ździwić, gdzie i jak mieszkają milionerzy, np.:
    www.bbc.com/sport/tennis/38393955
    (no i nie wyszło na zdrowie).

    -----

  • 28. Data: 2016-12-22 13:12:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 21 Dec 2016 21:25:10 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Bycie nieuczciwym sędzią nie powinno być _łatwe_.

    Ale może być. Wystarczy zaprzyjaźnić się z politykami odpowiedniej partii i
    otwierają się wprost niezmierzone możliwości:
    https://oko.press/sedzia-trybunalu-konstytucyjnego-w
    ielki-biznes-dlugach-szpitali/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    https://get.google.com/albumarchive/1156220875144747
    57554

  • 29. Data: 2016-12-22 13:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pozwu
    >(i to dopiero po wniesieniu skargi) to nie jest przewlekłość (mam na

    Ale tak ot sobie wyznaczyli, czy w uzasadnieniu wyjasniono, ze ten sad
    ma taka kolejke spraw do wokandy, ewentualnie ze tyle zajely
    formalnosci po wniesieniu pozwu ?

    J.

  • 30. Data: 2016-12-22 14:13:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Złożyłem w 11 miesiącu nie wyznaczania terminu i to był błąd, trzeba było jeszcze
    poczekać.
    Sąd apelacyjny powołał się na orzeczenie... NSA, że opóźnienie w postępowaniu
    występuje dopiero gdy jest dłuższe, niż rok (co sąd w uzasadnieniu wywnioskował z
    ustawy, skoro zdaniem sądu ponowienie skargi może nastapić nie wcześniej niż rok od
    poprzedniej skargi).
    Jedna czynność, jeden rok (a własciwie półtora roku) - oto polska kasta sędziowska.

    -----
    ?