    From: "Krzysiek" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oprogramowanie ???
    Date: Fri, 24 Oct 2003 08:36:09 +0200

    Mam kilka pytań co do praw do programu, ewentualnie jego kodu źródłowego,
    ewentualnie
    do prawa pobieraania za nie należności.

    Przykładem niech będzi program do przechowywania adresów napisany np. w
    Delphi.

    1. Czy mogę sprzedwać ten program jeśli dostałem go od jakiejś firmy, jeśli
    firma nie rości do
    niego żadnych praw. Czy muszę mieć pisemną zgodę na taką sprzedaż? Co
    jest wyznaczniekiem, że
    program ów jest rzeczywiściwe własnościa danej firmy i ona ma wszelkie
    prawa do niego.
    2. Czy dana firma może wypuścić oprogramowanie i zezwolić na jego bezkarne
    powielanie i użytkowanie.
    Czy ma tu znaczenie licencja programu wykorzystanego do tworzenia
    oprogramowanie np. licencja Delphi.

    3. Kiedy powstają prawa do oprogramowania, co jest niezbędne by te prawa
    udowodnić ?

    Dzięki za pomoc.