  • 11. Data: 2016-02-13 19:30:26
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    > o właśnie tego nie potrafię znaleźć.
    > Ma prawo legitymować, coś się może odbywać przez okazanie dokumentów.
    > I nie znalazłem zapisu nakazującego wręczenie dokumentów do ręki.

    Masz okazać i umożliwić spisanie danych (przez szybę, trzymać nieruchomo).
    Jak chce wziąć w ręce to poproś niech Ci da swoją legitymację potrzymać.

  • 12. Data: 2016-02-13 19:44:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-13 o 19:30, qwerty pisze:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Masz okazać i umożliwić spisanie danych (przez szybę, trzymać nieruchomo).
    > Jak chce wziąć w ręce to poproś niech Ci da swoją legitymację potrzymać.

    Mistrzu klawiatury, napisz lepiej jak reagują na takie zachowanie
    policjanci, jak cię kontrolują. No chyba, jak sądzę, potulnie im wówczas
    dajesz dokumenty do ręki. Ale za to co sobie tutaj popiszesz, to twoje ;)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2016-02-13 20:05:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-02-16 o 19:44, witek pisze:

    > No właśnie tego nie potrafię znaleźć.
    > Ma prawo legitymować, coś się może odbywać przez okazanie dokumentów.
    > I nie znalazłem zapisu nakazującego wręczenie dokumentów do ręki.

    Możesz zacząć wydziwiać, ale wówczas automatycznie policjant ma
    uzasadnione podejrzenie, że coś nie tak z tym dokumentem. Może zacząć
    sprawdzać, czy nie masz przy sobie zabronionych przedmiotów, przykładowo
    sfałszowanego dokumentu tożsamości. Oczywiście, sam kierujący może
    odwetowo przypiętrzyć problem i zażądać protokołu (sporządzany na
    żądanie), ale wówczas normalnie trwające kilkanaście minut legitymowanie
    będzie trwało pewnie godzinę. Policjant jest na służbie, więc mu za to
    płacą. Czy kierowcy się chce?

  • 14. Data: 2016-02-13 20:31:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/13/2016 1:05 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > żądanie), ale wówczas normalnie trwające kilkanaście minut legitymowanie
    > będzie trwało pewnie godzinę. Policjant jest na służbie, więc mu za to

    Nie rozumiem dlaczego to nie policjant zaczal wydziwiac chcac dokumenty
    to reki mimo, ze nie ma (w tym momencie) do tego podstawy, a wlasnie
    kierowca, ktory odmowil bo mial do tego prawo.

  • 15. Data: 2016-02-13 20:54:56
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/13/2016 12:44 PM, Liwiusz wrote:

    > Mistrzu klawiatury, napisz lepiej jak reagują na takie zachowanie
    > policjanci, jak cię kontrolują. No chyba, jak sądzę, potulnie im wówczas
    > dajesz dokumenty do ręki. Ale za to co sobie tutaj popiszesz, to twoje ;)

    np tak

    http://www.wykop.pl/link/3005011/nielegalny-pomiar-i
    skra-1-proba-wejscia-w-posiadanie-prawa-jazdy/

  • 16. Data: 2016-02-13 21:00:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-02-16 o 20:31, witek pisze:

    > Nie rozumiem dlaczego to nie policjant zaczal wydziwiac chcac dokumenty
    > to reki mimo, ze nie ma (w tym momencie) do tego podstawy, a wlasnie
    > kierowca, ktory odmowil bo mial do tego prawo.

    Drogi Witku! Twój brak zrozumienia tej sytuacji nie zmieni konstatacji,
    że policjant ma prawo "przeszukać" kierowcę w celu wzięcia jego
    dokumentów do ręki, a kierowca policjanta nie. Po cholerę piętrzyć
    proste sytuacje?

    Normalnie ludzie dają ten dokument do ręki ufając, że policjant go nie
    "zje". Bywa, że policjant nie chce tego do ręki. Jak legitymujesz
    przykładowo świadków zdarzenia, to pytasz o tożsamość, potem rzucasz
    okiem na dowód i tyle. Nie bierzesz go do ręki.

    No ale jak na drodze spotkasz "mądralińskiego" który przez szybę Ci
    zaczyna pokazywać dowód rejestracyjny, to nie dziw się, że włączają się
    komplikatory i policjant zaczyna robić "wszystko".

    Tak więc po prostu z praktyki odradzam wydziwianie. po co nawzajem sobie
    utrudniać i tak skomplikowane życie?

    A i jeszcze jest w prawie, że policjant ma prawo wydawać polecenia
    legitymowanemu, a legitymowany policjantowi nie, ale nie chce mi się z
    wieczora wikłać w wywód, z czego by polecenie wydania dowodu osobistego
    miało wynikać.

  • 17. Data: 2016-02-13 21:10:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-02-16 o 20:54, witek pisze:

    > np tak
    > http://www.wykop.pl/link/3005011/nielegalny-pomiar-i
    skra-1-proba-wejscia-w-posiadanie-prawa-jazdy/

    Policjanci nieporadni i tyle. Po wydaniu zgodnego z prawem polecenia i
    odmowy jego wykonania poucza się dla porządku kierującego o zamiarze
    użycia środków przymusu bezpośredniego, a następnie wywleka go z
    samochodu, bo skąd policjant wie, czy zamiast zadzwonienia do prawnika
    facet pistoletu ze schowka nie wyjmie albo nie podejmie próby ucieczki.

    To nagranie może być fajnym materiałem szkoleniowym jak się nie powinno
    robić. Pomijam, że policjant w złym miejscu stoi i powinien przy takim
    kłopotliwym kliencie stać za słupkiem, a drugi gdziekolwiek, ale nie za
    pierwszym, by nie można był ich jednocześnie ostrzelać.

  • 18. Data: 2016-02-13 21:15:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/13/2016 2:00 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > że policjant ma prawo "przeszukać" kierowcę w celu wzięcia jego
    > dokumentów do ręki, a kierowca policjanta nie. Po cholerę piętrzyć

    .. w razie uzasadnionego podejrzenie popełnienia czynu zabronionego pod
    groźbą kary. art 15.1

    Nie ma prawa mnie przeszukać bo nie chcę mu dać dowodu do ręki.
    Moze sobie na poczekaniu wymyśleć inny.

    Procedurę postępowania znasz (ja też), wiec po co wymyślasz.

    > Normalnie ludzie dają ten dokument do ręki

    Nie ma zakazu spełniania prośby policjanta, ani policjant nie ma zakazu
    proszenia o dokument do ręki.

    Mowi o sytuacji, z ktorej wynika, że nie mamy takiego obowiązku

    > Tak więc po prostu z praktyki odradzam wydziwianie. po co nawzajem sobie
    > utrudniać i tak skomplikowane życie?

    Wiec po co policjant wydziwia.
    Jak chce dostać prawo jazdy do reki, to jak ktoś mu chce go dac nie ma
    sprawy. Ale jak nie chce nie ma obowiązku.

> [...]
    > legitymowanemu, a legitymowany policjantowi nie, ale nie chce mi się z
    > wieczora wikłać w wywód, z czego by polecenie wydania dowodu osobistego

    No właśnie z czego?

  • 19. Data: 2016-02-13 21:21:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/13/2016 2:10 PM, Robert Tomasik wrote:

    skra-1-proba-wejscia-w-posiadanie-prawa-jazdy/

    > Policjanci nieporadni i tyle. Po wydaniu zgodnego z prawem polecenia

    jakiego zgodnego z prawem polecenia?
    Nie przypominam sobie, ze tam takowe padło.

    Mogli mu kazać wysiąść z samochodu, ale tego nie zrobili.

    > odmowy jego wykonania poucza się dla porządku kierującego o zamiarze
    > użycia środków przymusu bezpośredniego

    taaa
    A nastepnie wylatuje z pracy za przekroczenie uprawnien.
    To, że duża część policjantów jeszcze pracuje wynika tylko z tego, że
    ludziom się nie chce.

  • 20. Data: 2016-02-13 21:24:23
    Od: witek <w...@g...pl>

> [...]
    > kłopotliwym kliencie stać za słupkiem, a drugi gdziekolwiek, ale nie za
    > pierwszym, by nie można był ich jednocześnie ostrzelać.

    Moze ja cie jednak podrzucę materiały szkoleniowe bo coś widać zapomniałeś.
    Nawiasem mówiąc tam przepisu o wręczaniu dokumentów też zabrakło
    (bo go nie ma).

    http://isp.policja.pl/download/12/1434/legitymowanie
    .pdf