    Subject: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 13 Feb 2016 20:05:27 +0100

    W dniu 12-02-16 o 19:44, witek pisze:

    > No właśnie tego nie potrafię znaleźć.
    > Ma prawo legitymować, coś się może odbywać przez okazanie dokumentów.
    > I nie znalazłem zapisu nakazującego wręczenie dokumentów do ręki.

    Możesz zacząć wydziwiać, ale wówczas automatycznie policjant ma
    uzasadnione podejrzenie, że coś nie tak z tym dokumentem. Może zacząć
    sprawdzać, czy nie masz przy sobie zabronionych przedmiotów, przykładowo
    sfałszowanego dokumentu tożsamości. Oczywiście, sam kierujący może
    odwetowo przypiętrzyć problem i zażądać protokołu (sporządzany na
    żądanie), ale wówczas normalnie trwające kilkanaście minut legitymowanie
    będzie trwało pewnie godzinę. Policjant jest na służbie, więc mu za to
    płacą. Czy kierowcy się chce?