  • 11. Data: 2015-08-27 10:09:24
    Temat: Re: Ogromne kaucje a brak zainteresowania źródłami dochodów
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Maciek <m...@n...pl> pisze:
    > W ten sposób może tłumaczyć się każdy posiadacz większej kasy z
    > niewiadomego źródła, dlatego następne pytanie powinno brzmieć: czy może
    > pan podać nazwiska osób od których uzyskał pan pożyczki i czy dysponuje
    > pan pisemnymi umowami zawarcia pożyczek? I kontrolować można dalej.

    I wyjść na skarbowego skurwysyna? :-)

    Jeśli wpłacający kaucje uzyskał "bardzo krótkoterminowe" pożyczki (<1 miesiąc)
    "na gębę" od rodziny a Urząd Skarbowy by się tego czepiał tak jak sugerujesz to
    IMHO PO-RP3 wyszłoby na stosujące "metody Stalinowskie". Natomiast sprawdzenie
    przez US skąd _oficjalnie_ są pieniądze _po kilku miesiącach_ to już co innego.
    postępowanie w tej sprawie będzie trwać prawie na pewno ponad rok o ile nie dwa.

    AFAIR w USA nie ma problemów z uzyskaniem pieniędzy/pożyczki na kaucje np. pod
    zastaw domu. W Polsce pewnie też tylko że zrobienie tego "tanio i legalnie"
    może być kłopotliwe/kosztowne ale w końcu czyż ten "unikający aresztu" nie jest
    prawnikiem? :-)

    --
    A. Filip
    Po mojej śmierci trawa może nie rosnąć - powiada osioł. (Przysłowie arabskie)

  • 12. Data: 2015-08-27 10:16:07
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:
    > Myślę że w/w przez Ciebie osoby czy inne to nie idioci i mają odpowiednie
    > "podkładki" na swoje dochody/swój majątek.

    Ten oskarżony jest _oskarżany_ o pranie pieniędzy :-)
    BTW Czy temu kto wpłacił kaucje a dalej siedzi w areszcie należy się odszkodowanie?

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/trzy-miesia
    ce-aresztu-dla-marcina-dubienieckiego,571651.html

    --
    A. Filip
    Rewolucja przynosi pieniądze. (Przysłowie meksykańskie)

  • 13. Data: 2015-08-27 10:28:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-27 o 02:09, witek pisze:
    > mozna. Przy czym tu akurat mogą im nagwizdać najwyzej na 2%.
    Nielegalne dochody można chyba opodatkować nieco wyżej. Ja wiem, że
    można stworzyć piramidkę w rodzaju: pożyczyłem od cioci, wujka i
    kuzynki, oni mieli trochę oszczędności i dodatkowo pożyczyli od dziadka
    szwagra oraz kuzyna ciotecznej stryjenki, ale gdzieś ktoś kiedyś musi
    się wykazać legalnością tych pieniędzy. A to już "na szybko" może nie
    być zbyt łatwe do ustawienia.

    Maciek

  • 14. Data: 2015-08-27 10:51:38
    Od: n...@t...net.pl

> [...]
    tysięcy (jak w przypadku Dubienieckiego - zięcia Kaczyńskiego) albo i kilku milionów
    złotych (jak w przypadku senatora Stokłosy). Charakterystyczne jest to, że w tego
    typu przypadkach zatrzymany nie ma zwykle najmniejszych problemów z uzbieraniem
    wymaganej kwoty i wpłaca ją natychmiast bez żadnego problemu. Moje pytanie brzmi: jak
    to się dzieje, że w takich sytuacjach urzędu skarbowego zupełnie nie interesuje w
    jaki sposób zatrzymany zdobył wymaganą kwotę? Instytucja, która słynie ze swojego
    zamiłowania do prześwietlania finansów obywateli, nigdy nie próbuje dociekać jak tego
    typu szemrane indywidua były w stanie ekspresowo wyłożyć kilkaset tysięcy czy nawet
    kilka baniek. Czy obowiązuje tu po prostu zasada: im bardziej umoczony, tym mniej się
    interesujemy źródłami jego dochodów?

    Nam wszystkim wygląda to na udział sądów przestępstwach.
    Sądy w majestacie prawa idą na rękę przestępcom.
    Pokazuje, że jednak są równi i równiejsi.

    Sąd powinien oświadczyć, że zablokował wszystkie konta podejrzanych
    i zna źródło pochodzenia kaucyjnych pieniędzy i że te źródła są legalne.

    Ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem kaucji, za to jestem
    za umożliwianiem działań podejrzanego mające na celu udowodnienie
    niewinności. Może być tak, że będąc w areszcie ktoś życzliwy zacznie
    mataczyć i wyjdzie na to, że niewinny staje się winny.

    Andrzej.

  • 15. Data: 2015-08-27 11:03:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-27 o 02:10, witek pisze:
    > pół miliona można pożyczyć od kilku osób i nagle się robią z tego sumy,
    > z ktorych spokojnie można się rozliczyć.
    Ale jak sam zauważyłeś musi być kilka osób chętnych do udziału w tym
    przekręcie, które nie zakręcą się w zeznaniach. Do tego trzeba ich
    znaleźć w miarę szybko, bo kaucji nie zbiera się przez pół roku. Powinny
    być jakieś ślady w postaci przelewów, wypłat z banków itp. bo chyba nie
    chcesz mi wmówić, że wszyscy w tym kraju trzymają kasę poupychaną po
    szufladach.

    Maciek

  • 16. Data: 2015-08-27 11:07:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...onet.pl ...

> [...]
    > wyłożyć kilkaset tysięcy czy nawet kilka baniek. Czy obowiązuje tu po
    > prostu zasada: im bardziej umoczony, tym mniej się interesujemy

    A skad wiesz ze nie interesuje?
    I jaki widzisz problem w uzbieraniu kilku mln dla takiej sooby jak stokłosa
    czy kilkuset tysiecy dla takiego Dubienieckiego?
    Sadzisz, ze nie wykazywali takich dochodów?

  • 17. Data: 2015-08-27 11:21:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-27 o 11:07, Budzik pisze:
> [...]
    > czy kilkuset tysiecy dla takiego Dubienieckiego?
    > Sadzisz, ze nie wykazywali takich dochodów?

    Mały człowiek innych także małostkowo ocenia ;)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-08-27 11:26:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ja to w ogóle nie rozumiem, jak można wyznaczyć kaucję, jeśli powodem
    aresztu jest obawa matactwa.

    MJ

  • 19. Data: 2015-08-27 11:41:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Aug 2015 11:03:10 +0200, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > chcesz mi wmówić, że wszyscy w tym kraju trzymają kasę poupychaną po
    > szufladach.

    Tacy którzy, eufemistycznie się wyrażając, w efekcie swoich działań
    muszą później wpłacać kaucje - w dużej części tak. Gotówka to
    podstawa.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2015-08-27 11:52:33
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 11:07:30 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > czy kilkuset tysiecy dla takiego Dubienieckiego?
    > Sadzisz, ze nie wykazywali takich dochodów?

    Ale te miliony mogą pochodzić z przestępstw.

    Zapamiętaj - jedna osoba nie jest w stanie uczciwą własną pracą
    zarobić miliony, te miliony pochodzą zawsze z wyzysku lub
    manipulacji.

    Te miliony powinny być majątkami firm a nie osób fizycznych.
    Te potworne nierówności powinny być regulowane podatkami progresywnymi
    dla osób fizycznych (ograniczanie dodruków pieniądza i pazerności).

    Andrzej.