    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Re: Ogromne kaucje a brak zainteresowania źródłami dochodów
    Date: Thu, 27 Aug 2015 10:09:24 +0200

    Maciek <m...@n...pl> pisze:
    > W ten sposób może tłumaczyć się każdy posiadacz większej kasy z
    > niewiadomego źródła, dlatego następne pytanie powinno brzmieć: czy może
    > pan podać nazwiska osób od których uzyskał pan pożyczki i czy dysponuje
    > pan pisemnymi umowami zawarcia pożyczek? I kontrolować można dalej.

    I wyjść na skarbowego skurwysyna? :-)

    Jeśli wpłacający kaucje uzyskał "bardzo krótkoterminowe" pożyczki (<1 miesiąc)
    "na gębę" od rodziny a Urząd Skarbowy by się tego czepiał tak jak sugerujesz to
    IMHO PO-RP3 wyszłoby na stosujące "metody Stalinowskie". Natomiast sprawdzenie
    przez US skąd _oficjalnie_ są pieniądze _po kilku miesiącach_ to już co innego.
    postępowanie w tej sprawie będzie trwać prawie na pewno ponad rok o ile nie dwa.

    AFAIR w USA nie ma problemów z uzyskaniem pieniędzy/pożyczki na kaucje np. pod
    zastaw domu. W Polsce pewnie też tylko że zrobienie tego "tanio i legalnie"
    może być kłopotliwe/kosztowne ale w końcu czyż ten "unikający aresztu" nie jest
    prawnikiem? :-)

    --
    A. Filip
    Po mojej śmierci trawa może nie rosnąć - powiada osioł. (Przysłowie arabskie)