  • 1. Data: 2002-12-21 14:12:30
    Temat: [zalaczniki do pozwu] - ile kopii ?
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    Skladam pozew do sadu - do biura podawczego - w 3 egzemplarzach. Do pozwu
    dolaczam sporo zalacznikow - dochody, rachunki itd.
    1) Czy musze je wszystkie skserowac x3 i dolaczyc do kazdej kopii ?
    2) Kto potwierdzi zgodnosc z orginalem ? - Moge o to prosic sad na
    rozprawie - przedstawiajac oryginaly do wgladu ? Podobno jest tez cos
    takiego, ze mozna napisac na kopii "poswiadczam zgodnosc" + moj podpis -
    bedzie ok ?
    3) Jesli dolaczam 3 kopie - to czy stona pozwana rowniez otrzyma zalaczniki
    ? z tego co wiem to chyba nie dostaje,
    dziekuje,

    --
    korsmet

  • 2. Data: 2002-12-21 14:26:11
    Temat: Re: [zalaczniki do pozwu] - ile kopii ?
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dolaczam sporo zalacznikow - dochody, rachunki itd.
    > 1) Czy musze je wszystkie skserowac x3 i dolaczyc do kazdej kopii ?

    Tak. Patrz art. 128 kpc

> [...]
    > rozprawie - przedstawiajac oryginaly do wgladu ? Podobno jest tez cos
    > takiego, ze mozna napisac na kopii "poswiadczam zgodnosc" + moj podpis -

    Samemu? Nieee... Najwyżej panienka w okienku. Ale po co - i tak wszystko
    wychodzi w praniu - mozna zadac oryginałów na podst art 129 kpc.

    > 3) Jesli dolaczam 3 kopie - to czy stona pozwana rowniez otrzyma
    zalaczniki
    > ? z tego co wiem to chyba nie dostaje,
    > dziekuje,

    A po co dajesz wszystko w 3? Ma byc jeden dla sadu i po jednym dla każdej
    strony/uczestnika. Kazdy ma dostać swoja kopię.

    Depi.

  • 3. Data: 2002-12-21 14:33:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Dołaczasz tyle kopii, ile kopii pozwów. Pozwany też musi dostać załaczniki,
    bo inaczej jakby się miał bronić. Przecież nie wiadomo, czy na przykład nie
    dopisałeś czegos na podpisanej przez niego fakturze. Kserokopie w praktyce
    nie musza być potwierdzone za zgodność z oryginałem, ale jeżli już, to
    robisz zapisek: "potwierdzam za zgodnośc z oryginałem. Data: ..........
    Podpis: ....................."

  • 4. Data: 2002-12-21 23:46:03
    Od: k...@p...onet.pl

    > Dołaczasz tyle kopii, ile kopii pozwów. Pozwany też musi dostać załaczniki,
    > bo inaczej jakby się miał bronić.
    A tu mam pytanie - dostalem jakis czas temu wezwanie wraz pozwem - bylo tam
    wpisane ze sa zalaczniki - ale ja ich nie dostalem w liscie - musialem isc do
    sadu zeby przejrzec akta, i zobaczyc co tam jest ... wiec pozwany dostaje te
    zalaczniki z pozwem czy nie ??
    --
    korsmet

  • 5. Data: 2002-12-22 00:24:09
    Temat: Odp: [zalaczniki do pozwu] - ile kopii ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...
> [...]
    do
    > sadu zeby przejrzec akta, i zobaczyc co tam jest ... wiec pozwany dostaje

    nie

  • 6. Data: 2002-12-22 13:53:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | nie

    TAK!

    Kodeks postępowania cywilnego:
    Art. 198. § 1. Wezwanie do wzięcia udziału w sprawie w charakterze
    pozwanego, dokonane przez sąd zgodnie z artykułami poprzedzającymi,
    zastępuje pozwanie. Osobom wezwanym sąd doręczy odpisy pism procesowych i
    ZAŁĄCZNIKÓW.

  • 7. Data: 2002-12-22 15:50:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl.nospam> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:au4idb$ke9$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > pozwanego, dokonane przez sąd zgodnie z artykułami poprzedzającymi,
    > zastępuje pozwanie. Osobom wezwanym sąd doręczy odpisy pism procesowych i

    teoretycznie tak w praktyce nie :-)

    Sandra

  • 8. Data: 2002-12-24 19:51:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | teoretycznie tak w praktyce nie :-)

    No tak, ale praktyka nieprzesyłania załączników pocztą może prowadzić do
    przewlekłości procesów. Pozwany przychodzi na rozprawę i oświadcza, iż nie
    mógł się niestety zapoznać z załącznikami, więc prosi o odroczenie. A kłopot
    z dołączeniem załączników wydaje mi się niewielki. Zresztą w dotychczas
    znanych mi przypadkach załączniki były dołączone do pozwu, ale nie
    wykluczam, że w innych rejonach Polski faktycznie może panować inna praktyka
    w tym przedmiocie.