  • 11. Data: 2013-09-30 11:02:16
    Temat: Re: Smieci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2013, Kris wrote:

    > Ktoś ewidentnie czegos nie dopilnował ale odpowiedzialności pewnie za to nie
    poniesie nikt

    I to jest clou problemu, z grubsza biorąc.
    To samo dotyczy tezy że "gmina nie może zarobionych pieniędzy przeznaczyć
    na inny cel" (ze stałym punktem odsyłania do fotoradarów :)).

    Można dodać jeszcze jeden niuans - ekoporadnik ekoporadnikiem, kto
    pozwala egzekwować jego treść w roli obowiązującego prawa.
    Ideę znamy, w PRLu "prawo powielaczowe" było mocno powszechne, ale
    podobno to już przeszłość :>
    No chyba że to uchwała rady miasta, wtedy pytaniem jest dlaczego
    żaden radny (opozycyjny) nie zaskarżył tego czegoś do instancji
    odwoławczej.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-09-30 11:05:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2013, Danusia wrote:

    > Najciekawsze są rozliczenia. Spółdzielnia płaci za każdy wywieziony kontener
    > śmieci, a nie ryczałtowo jak wynikało z ducha ustawy.

    Jak mawiają, "po pierwsze primo" intryguje mnie KOMU płaci.
    Tak z ciekawości :)

    > Śmietniki znajdujące
    > sie na zewnątrz 4-piętrowych bloków mają być ogrodzone i zamykane na kłódkę,
    > aby mieszkańcy domów jednorodzinnych nie przynosili tu swoich śmieci (bo
    > płatność ilościowa).
    >
    > Nie chcę już tego komentować, wystarczą fakty.

    Jako że zjawisko może mnie dotknąć, interesująca uwaga do sprawdzenia
    z niskim priorytetem.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-09-30 15:42:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

    > Jednej rzeczy nie moge zrozumieć:
    > Chyba Ty podawałes linka do jakiegos "ekoporadnika" z Wrocławia bodajże.
    > Pisali tam ze butelki i pojemniki po jogurtach myc, naklejki zrywac itp bzdury
    > To ze ktoś napisał takie bzdury to rozumie: idioci trafiaja się wszędzie
    > Ale kurcze ten idiota ma jakiegoś przełożonego który to zaakceptował, ktoś
    zaakceptował koszty wydruku tego, inne osoby to czytały przed wydrukiem zapewne i
    pomimo tego taki "poradnik" ujrzał swiatło dzienne.
    > Ktoś ewidentnie czegos nie dopilnował ale odpowiedzialności pewnie za to nie
    poniesie nikt

    ekosystem nie ma przelozonego

  • 14. Data: 2013-09-30 15:44:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Obawiam się ze steruje - gminy mają AFAIR narzucony (coś do 2020 czy
    > jakoś tak) ten sam wymóg, co cała Polska ma (pod groźbą sankcji)
    > narzucony przez UE.

    a juz nie pamietam ile 45% ma byc sortowanych
    teraz jest zdaje sie 7%

    ale to nie jest sterowanie.
    to jest cel
    a kazda gmina ma do niego dojsc wlasną, nawet najglupszą drogą.

  • 15. Data: 2013-09-30 16:33:47
    Temat: Odp: Smieci
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    .

    > Dla porządku - to są deklaracje PODATKOWE.

    To nie są deklaracje podatkowe, więcej na
    http://www.odpady.lubin.pl/30-informacje.

    > A z tym AFAIR jakiś przebój już był, właśnie w kwestii skuteczności
    > działania przez pełnomocnika.
    > Ostatecznych wniosków nie pamiętam, dla jasności, ale nie wykluczam
    > śladów "racji prawnej" prezydenta :)

    A co do ma do śmieci lubińskich?

    > W sprawie formalnej - wykonawca robi to za co mu płacą, a nie to, czego
    > oczekują ci co nie płacą ;)

    Płacą też dopiero wtedy kiedy mają decyzje, mające moc prawną decyzje.
    Mieszkańcy zabudowy wielorodzinnej tych decyzji jeszcze i dzisiaj nie mają.

    > A.S.A. w Zabrzu zbiera m.in. z pojemników segregowanych z podziałem
    > na plastik, metale+szkło (tak, RAZEM), nie pamiętam czy papier też
    > (bo i "zmieszane" oczywiście).

    No ale w tym zakresie przepisy wyraźnie mówią, kto i jak ma śmieci
    segregować. Ten ktoś nawet chce to robić, ale odpowiedzialny na umożliwienie
    segregacji śmieci w sposób jawny blokuje tę czynność.

    Pozdrawiam

    JW

  • 16. Data: 2013-09-30 18:56:36
    Temat: Re: Odp: Smieci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To nie są deklaracje podatkowe, więcej na
    > http://www.odpady.lubin.pl/30-informacje.

    No jasne.
    I dlatego że nie są podatkowe podlegają pod sankcje z KKS, tak?
    Masz jeszcze jakiś "mocniejszy" link, dowodzący "podatkowości"? ;)
    Podatek nazywa się "opłata od gospodarowania odpadami".

    > A co do ma do śmieci lubińskich?

    Ano tyle, że dla deklaracji podatkowych było jakieś zamieszanie
    związane z "osobistą" obsługą właśnie.
    Podobnie jak z płaceniem podatku, kiedy to wykrycie zapłacenia
    przez "osobę trzecią" może poskutkować żądaniem ponownego
    zapłacenia przez własciwy podmiot (z odsetkami oczywiscie),
    ze zwrotem podmiotowi "niewłaściwemu" (bez odsetek rzecz jasna).

    > Płacą też dopiero wtedy kiedy mają decyzje, mające moc prawną decyzje.
    > Mieszkańcy zabudowy wielorodzinnej tych decyzji jeszcze i dzisiaj nie mają.

    Przecież piszę o *WYKONAWCY*! :)
    Mieszkańcy nie płacą za usługę, bo od momentu wejścia ustawy w życie
    płacą podatek. Podatek celowy, który w urzędowej nazwie nie ma
    słowa "podatek", niemniej podatek.
    Stąd podleganie pod odpowiedzialność z kodeksu karnego skarbowego.
    Gmina rozporządza tym podatkiem, i to ona występuje jako strona
    umowy, a nie mieszkańcy.

    > No ale w tym zakresie przepisy wyraźnie mówią, kto i jak ma śmieci
    > segregować. Ten ktoś nawet chce to robić, ale odpowiedzialny na umożliwienie
    > segregacji śmieci w sposób jawny blokuje tę czynność.

    Temu nie zaprzeczam :)
    Przy okazji tylko zaznaczyłem, że podmiot który podjął się wykonawstwa
    na ogół jednak robi "wg zamówienia", jak nie chce stracić klienta.
    Widać zamówienie było takie jak piszesz.

    > Pozdrawiam

    Wzajemnie :) - Gotfryd

  • 17. Data: 2013-09-30 19:07:55
    Od: <2...@1...190755.invalid> (Tom N)

    Jurek W w

    .

    > To nie są deklaracje podatkowe, więcej na
    > http://www.odpady.lubin.pl/30-informacje.

    Hmm...

    pod wskazanym przez Ciebie linkiem stoi:

    "Ci którzy nie złożą deklaracji musza liczyć się z konsekwencjami w postaci
    odpowiedzialności karnej skarbowej zgodnie z art. 54 w zw. z art. 9 §3
    Kodeksu karnego skarbowego."

    No to popatrzmy w
    <http://prawo.money.pl/kodeks/karny-skarbowy/dzial-i
    i-czesc-szczegolna/rozdzial-6-przestepstwa-skarbowe-
    i-wykroczenia-skarbowe-przeciwko-obowiazkom-podatkow
    ym-i-rozliczeniom-z-tytulu-dotacji-lub-subwencji/art
    -54>

    "Art. 54. § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie ujawnia
    właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie składa
    deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie,podlega karze grzywny do
    720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności, albo obu tym karom
    łącznie.
    § 2. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie jest małej wartości,
    sprawca czynu zabronionego określonego w § 1 podlega karze grzywny do 720
    stawek dziennych.

    § 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza
    ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1 podlega karze
    grzywny za wykroczenie skarbowe."

    i do art. 9. § 3

    <http://prawo.money.pl/kodeks/karny-skarbowy/dzial-i
    -czesc-ogolna/rozdzial-1-przepisy-wstepne/art-9>

    "§ 3. Za przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe odpowiada, jak
    sprawca, także ten, kto na podstawie przepisu prawa, decyzji właściwego
    organu, umowy lub faktycznego wykonywania zajmuje się sprawami
    gospodarczymi, w szczególności finansowymi, osoby fizycznej, osoby prawnej
    albo jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, której odrębne
    przepisy przyznają zdolność prawną."

    Nie deklaracja podatkowa a straszą sankcjami jak dla deklaracji podatkowej?
    Wyjaśnij proszę dlaczego tak a nie inaczej napisałeś ;P

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2013-10-01 03:56:05
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

> [...]

    > Podatek nazywa się "opłata od gospodarowania odpadami".

    > Ano tyle, że dla deklaracji podatkowych było jakieś zamieszanie

    Kto zamieszanie zrobił? Mieszkańcy?

> [...]

    > na ogół jednak robi "wg zamówienia", jak nie chce stracić klienta.
    > Widać zamówienie było takie jak piszesz.

    Widać tak pracuje wybrany, niestety przez nas, prezydent.

    > Wzajemnie :) - Gotfryd

    Ponieważ jak widzę, nie tylko z tego wątku, i tak Ty musisz mieć ostatnie
    zdanie, nie odbiorę Ci tej satysfakcji.
    Z mojej strony EOT.

    JW

  • 19. Data: 2013-10-01 03:56:33
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    > Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    .invalid.130930.invalid...

> [...]

    > postaci
    > odpowiedzialności karnej skarbowej zgodnie z art. 54 w zw. z art. 9 §3

    Tam stoją też i inne informacje.

> [...]

    > podatkowej?
    > Wyjaśnij proszę dlaczego tak a nie inaczej napisałeś ;P

    Tu jest postępowanie podobne, szkoda że w wykonaniu tak wydawałoby się
    poważnej instytucji jak Urząd Miasta, podobne do wielu firm typu Krzak lub
    Kogucik. 90 procent z nas nie zajrzy co w zapisie danego artykułu czy
    paragrafu stoi. Typowe straszenie paragrafami, które de'facto dotyczą czego
    innego.

    Pozdrawiam.

    JW

  • 20. Data: 2013-10-01 08:29:01
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Jak mawiają, "po pierwsze primo" intryguje mnie KOMU płaci.
    > Tak z ciekawości :)

    Nie wiem komu płaci. Informacje o tym otrzymaliśmy pisemnie wraz z podwyżką
    czynszu, do każdego mieszkania. My płacimy za śmieci w czynszu do
    spółdzielni. Ja mam już dość tych przepychanek i pseudo reform. Jestem
    normalnie tym zmęczona.
    Nawet nie cieszy mnie że w połowie września zaczeli zbierać podpisy za
    referendum o odwołanie prezydenta miasta i rady miasta. Podobno zebrali juz
    ponad połowę potrzebnej ilości głosów.

    pozdr