  • 21. Data: 2013-10-01 10:36:38
    Temat: Re: Odp: Smieci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Oct 2013, Jurek W wrote:

    > Kto zamieszanie zrobił? Mieszkańcy?

    SKARBÓWKA.
    Wysłała na drzewo podatnika, bo wykryła "nieprzepisowe" złożenie
    deklaracji.
    Przyznaję że ostatecznego skutku nie pamiętam, czy w końcu
    wolno pozwolić pełnomocnikowi podpisać deklarację, czy trzeba
    ją podpisać osobiście, ale to działa również na deklaracje
    "śmieciowe".
    I jeśli urzędnik czepia się "nieważności" deklaracji śmieciowych
    które nie zostały sporządzone (a co najmniej podpisane) osobiście
    przez zobowiązanych, to co najmniej mu dzwonią tyle samo co mi ;)
    (bo jak wyżej, nie pamietam czy w koncu wolno czy nie wolno).

    Niemniej to tak właśnie wygląda - składana deklaracja jest
    dokumentem podatkowym, bo ta "opłata" jest podatkiem.

    > Widać tak pracuje wybrany, niestety przez nas, prezydent.

    No bywa :(

    > Ponieważ jak widzę, nie tylko z tego wątku, i tak Ty musisz mieć ostatnie
    > zdanie, nie odbiorę Ci tej satysfakcji.

    A dziękuję ;)

    > Z mojej strony EOT.

    pozdrawiam, Gotfryd

  • 22. Data: 2013-10-01 12:51:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Niemniej to tak właśnie wygląda - składana deklaracja jest
    > dokumentem podatkowym, bo ta "opłata" jest podatkiem.

    i ten idiotyzm ma kolejne reperkusje...

    podatek musi być płacony osobiście lub przez członka rodziny najbliższej...

    niektóre gminy uznały że jak babcia zapłaci za wnuczka lub odwrotnie to
    opłata będzie zwrócona i trzeba bezie jeszcze raz zapłacić i pewnie naliczą
    odsetki.

  • 23. Data: 2013-10-01 13:35:26
    Temat: Re: Smieci
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 01.10.2013 08:29, Danusia pisze:
    /.../
    > Nie wiem komu płaci. Informacje o tym otrzymaliśmy pisemnie wraz z
    > podwyżką czynszu, do każdego mieszkania. My płacimy za śmieci w czynszu
    > do spółdzielni. Ja mam już dość tych przepychanek i pseudo reform.
    > Jestem normalnie tym zmęczona.
    > Nawet nie cieszy mnie że w połowie września zaczeli zbierać podpisy za
    > referendum o odwołanie prezydenta miasta i rady miasta. Podobno zebrali
    > juz ponad połowę potrzebnej ilości głosów.

    Poważnie?

  • 24. Data: 2013-10-01 18:27:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info>

    > Droga jest tylko ta debilnie zaprojektowana (co to trzeba sortować na
    > "pińćset" frakcji).
    >
    > Jak sortujesz na suche i mokre to kosztuje to tyle co nic,

    Żeby nie kosztowało mnie nic musiałbym mieć dwa zsypy. Inaczej tak jak na
    początku mamy cowieczorne spotkania w windzie (mieszkańców tyle, że przez
    godzinę albo dwie by sobie ciągiem jeździli) i spacery przez pół osiedla
    (prawy but mi się właśnie skończył od opierania o podłogę samochodu to chyba
    z chodzenia oba i to szybciej się skończą) nie mówiąc o czasie (z pół
    godziny zdaje się zejdzie).

    > a sporo surowców da się odzyskać.

    Wystawiałem ostatnio koło śmietnika elektronikę. Zwykle wystarczają 2h by
    sprzęt zapadł się pod ziemię. Ale kiedyś patrzę ... przy moim sprzęcie
    majstruje matka z córką.

    > Wtedy koszty społeczne i materialne są pomijalne.

    Nie no, jasne. Kolega nie widzi problemu z tym noszeniem, ale podaje
    przykład akademika to chyba zsypu na oczy jeszcze nie widział.

    > Natomiast zyski - zwłaszcza społeczne - są IMHO niebagatelne.

    Miałem takiego sąsiada co segregował w domu śmieci. Tylko potem okazało się,
    że jest chory psychicznie i już nie segreguje bo go zabrali na leczenie i
    nie wrócił a mieszkanie zdezynfekowali.

    > Ototo!

    Na indywidualnej, rozległej działce to ja mogę nawet złom segregować, ale
    nie po to, by go za friko oddawać. Z mokrych będę se kompost robił i śmieci
    zostanie tyle co kot napłakał.

    > Oczywiście. Ale sortowanie zmieszanych to IMHO nie miałoby zbyt wielkiego
    > (ekonomicznego) sensu. Dlatego wstępna segregacja w miejscu produkcji
    > śmieci jest niezbędna.

    A tak, niech nalepiają to co tam wymyślono już w fabryce bo nawet
    suchego/mokrego mimo szczerych chęci nie widzę. To jest mniej więcej taki
    sam temat jak Azart z cyfrowymi kanałami. Spółdzielnia twierdzi, że
    analogowy jest najlepszy bo większość odbiorników jest analogowa. Cóż, że od
    lat każdy kupowany tv ma DVB-C. Według niej każdy może sobie antenę w pokoju
    postawić (bo postawienie indywidualnej anteny na dachu kosztowałoby zapewne
    więcej niż cyfrowy Azart dla całego bloku).

  • 25. Data: 2013-10-02 13:30:45
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > się, że jest chory psychicznie i już nie segreguje bo go zabrali na
    > leczenie i nie wrócił a mieszkanie zdezynfekowali.

    ja dzielę śmietnik ze spółdzielnią...
    oni jeszcze nie zapłacili za nic, ale dostali żółty kosz,
    ja zapłaciłem, ale nie dostałem.
    Oni, na 30 mieszkań dostali 120 litrów, a ja na 6 zamówiłem tyle samo.
    To wszystko jest bez sensu.

    BK

  • 26. Data: 2013-10-02 13:34:10
    Od: "Bereza" <C...@i...pl>

> [...]
    >
    > niektóre gminy uznały że jak babcia zapłaci za wnuczka lub odwrotnie to
    > opłata będzie zwrócona i trzeba bezie jeszcze raz zapłacić i pewnie

    Skoro to jest podatek, to można go płacić, a śmieci wypieprzać byle gdzie.
    No, bo skoro zapłacone, to o co chodzi?
    I takie mamy niby wielkie prawnicze uczyliszcza... a prawo do dupy.

    BK

  • 27. Data: 2013-10-03 00:39:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Oct 2013, Bereza wrote:

    > Skoro to jest podatek, to można go płacić, a śmieci wypieprzać byle gdzie.

    Nie.

    > No, bo skoro zapłacone, to o co chodzi?

    O to, że obowiązek oddawania śmieci wynika z ustawy.
    Działa to tak:
    - PŁACISZ podatek za śmieci (bo to obowiązek)
    - śmieci przestają być Twoje, próba ich nieoddania to jest kradzież
    na szkodę gminy :>

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-10-03 13:00:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > - PŁACISZ podatek za śmieci (bo to obowiązek)
    > - śmieci przestają być Twoje, próba ich nieoddania to jest kradzież

    przyjdzie policja skarbowa do domu z workami i zabierze w domu wsyztsko to
    co uznają za śmieci.. ;-)

  • 29. Data: 2013-10-03 22:37:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Oct 2013, Marek Dyjor wrote:

    > przyjdzie policja skarbowa do domu z workami i zabierze w domu wsyztsko
    > to co uznają za śmieci.. ;-)

    Nienienie.
    Ładują karę, do tego konieczność zapłaty za ukradzione mienie,
    a orzeczenie przepadku przedmiotu przestępstwa jest osobno :>

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2013-10-04 07:45:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-10-03 13:00, Marek Dyjor wrote:
    > przyjdzie policja skarbowa do domu z workami i zabierze w domu wsyztsko
    > to co uznają za śmieci.. ;-)

    Widzę pewną analogię do sytuacji z dowcipu o prezencie urodzinowym pod
    postacią "zamówienia" wizyty z UB i przekopania ogródka ;-)

    Piotrek