  • 1. Data: 2004-11-20 08:29:14
    Temat: Reklamacja u operatora telefonicznego
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    Wczoraj slyszalem w radio ze weszlo takie prawo chroniace abonenta. Jesli
    operator telefoniczny (TPSA) nie rozpatrzy reklamacji w ciagu 30 dni to
    zostaje ona automatycznie potraktowana tak ja by byla rostrzygnieta na
    korzysc abonenta.
    Przepis juz wszedl chyba z dniem wczorajszym.
    Ale czy dotyczy to rowniez reklamacji zlozonych przed tym jak to weszlo w
    zycie? Bo ja wyslalem pisemna reklamacje 13.11.04 i nie wiem czy mnie to
    dotyczy?
    A co jest potwierdzeniem tego ze ja wyslalem taka reklamacje? (bo ja mam
    tylko potwierdzenie nadania listu)
    Dzieki

  • 2. Data: 2004-11-20 08:46:45
    Temat: Re: Reklamacja u operatora telefonicznego
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2004 09:29:14 +0100,
    osoba podpisana: Tapio <t...@g...pl>
    napisała:
> [...]
    > korzysc abonenta.
    > Przepis juz wszedl chyba z dniem wczorajszym.
    Nowe PT, którego art. 106 mówi o 30 dniowym terminie.....
    > Ale czy dotyczy to rowniez reklamacji zlozonych przed tym jak to weszlo w
    > zycie? Bo ja wyslalem pisemna reklamacje 13.11.04 i nie wiem czy mnie to
    > dotyczy?
    .. weszło w życie 3 września (a nie wczoraj)
    > A co jest potwierdzeniem tego ze ja wyslalem taka reklamacje? (bo ja mam
    > tylko potwierdzenie nadania listu)
    I wystarczy.
    > Dzieki
    KJ

    yo-yo, n.:
    Something that is occasionally up but normally down.
    (see also Computer).

  • 3. Data: 2004-11-20 15:06:16
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:slrncpu13l.3bu.kjonca@kjonca.kjonca.bogus

    > I wystarczy.
    > KJ

    Dla tak "obfitej" odpowiedzi nie musiałeś cytować
    całego posta.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "W poszukiwaniu rozwiązania problemu, najbardziej

  • 4. Data: 2004-11-20 15:13:54
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-20 16:06 Andrzej_K said the following:
    [...]

    > Dla tak "obfitej" odpowiedzi nie musiałeś cytować
    > całego posta.

    Czepiasz się dla samego czepiania ? Człowiek się pytał to mu wskazałem
    namiary na PT.

    KJ

  • 5. Data: 2004-11-20 15:48:11
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > .. weszło w życie 3 września (a nie wczoraj)
    3 września weszła ustawa Prawo Telekomunikacyjne

    rozporządzenie wydane na podstawie art.106 ust.4 z dnia 1 października 2004
    weszło w życie 18 listopada 2004 roku!

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20042262291

    par. 8 rozporządzenia brzmi:
    Reklamacje niezakończone przed dniem wejścia w życie rozporządzenia
    rozpatruje się na zasadach dotychczasowych

    p.
    W.

  • 6. Data: 2004-11-20 15:52:31
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Tapio" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Przepis juz wszedl chyba z dniem wczorajszym.
    w dniu 18.11.2004

    > Ale czy dotyczy to rowniez reklamacji zlozonych przed tym jak to weszlo w
    > zycie? Bo ja wyslalem pisemna reklamacje 13.11.04 i nie wiem czy mnie to
    > dotyczy?
    nie - patrz mój drugi post

    > A co jest potwierdzeniem tego ze ja wyslalem taka reklamacje? (bo ja mam
    > tylko potwierdzenie nadania listu)
    jest to potwierdzenie nadania, ale nie jest to potwierdzenie złożenia
    reklamacji - oświadczenie musisz doręczyć (tu potrzebna jest zwrotka
    (potwierdzenie odbioru)).

    poza tym nas interesuje, kiedy reklamacja została złożona (czyli kiedy list
    dotarł do operatora, gdyż od tego dnia liczy się termin 30 dni)

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-11-20 16:58:39
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2004 16:48:11 +0100,
    osoba podpisana: Wirtualna <w...@s...wp.pl>
    napisała:

    > Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > 3 września weszła ustawa Prawo Telekomunikacyjne
    No właśnie. Której art 106, punkt 2 mówi, że "Jeśli reklamacja usługi
    telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia
    jej złożenia,uważa się, że ta reklamacja została uwzglęniona"

    Czyli przez brak rozporządzenia, zapis tego artykułu byłby martwy? Coś
    mi sie nie chce wierzyć. Zwłaszcza, że rozporządzenie poprzednie, nie
    różni się bardzo od obecnego (z dokładnością do 14/30 dni oraz
    "dwuinstancyjności"). _Nie_ zawiera też wzmianki o przekroczeniu
    terminu. Ta jest zawarta tylko w PT.

> [...]
    > Reklamacje niezakończone przed dniem wejścia w życie rozporządzenia
    > rozpatruje się na zasadach dotychczasowych

    Czyli niezgodnie z Ustawą PT, ale zgodnie z rozporządzeniem do starej
    ustawy ?

    KJ

    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 8. Data: 2004-11-20 17:27:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Kamil Jonca napisał:

    > Czyli niezgodnie z Ustawą PT, ale zgodnie z rozporządzeniem do starej
    > ustawy ?

    Nie. Ustawa określa maksymalny termin odpowiedzi - dotychczas tego nie
    było. Natomiast reklamacje złożone miedzy dniem wejścia w życie ustawy a
    rozporządzeniem daja dodatkowy atut dla klienta m.in. w formie
    mozliwości odwołania. Tego, niestety, już nie ma. I zobaczymy, jaki
    bedzie cyrk.

    M.

  • 9. Data: 2004-11-20 17:39:15
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2004 18:27:29 +0100,
    osoba podpisana: Maciej Bebenek <m...@u...org>
    napisała:

    > Nie. Ustawa określa maksymalny termin odpowiedzi - dotychczas tego nie
    Czyli _przed_ wejściem w życie rozporządzenia, jeśli złożyłem reklamację
    4 września, a operator jej nie rzopatrzył do 5 października to _mogę_
    przyjąć, że została uwzględniona? Gdyby dostał w tym czasie (nie wdając
    się w subtelności z 14 dniami) dostał odmowę, to mógłbym się odwołac do
    "drugiej instancji " u operatora, czego nie mogę obecnie. Czyli wychodzi
    na moje (jeśli chodzi o nierozpatrzenia w ciągu 30 dni) tak ?
    KJ

    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
    bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

  • 10. Data: 2004-11-20 20:36:17
    Temat: Odp: Reklamacja u operatora telefonicznego
    Od: "NEW" <n...@w...pl>

    Użytkownik Wirtualna <w...@s...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:cnnpfg$rbe$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > jest to potwierdzenie nadania, ale nie jest to potwierdzenie złożenia
    > reklamacji - oświadczenie musisz doręczyć (tu potrzebna jest zwrotka

    No wlasnie..
    Zwykle stosuje sie tylko polecony/potwierdzenie nadania.
    Prosze zobaczyc art. w Przegladzie Sadowym z wrzesnia.

    Mnie natomiast interesuje (tak troche po dzieciecemu..) ze przeciez mozna
    wyslac z potwierdzeniem nadania (odbioru) cokolwiek np. pusta kartke, z
    ktorej odbiorca wcale nie dowie sie o zadnej reklamacji, a na nasz korzysc
    bedzie plynal termin od ustosunkowania sie..
    Moze przeprowadzac dowod na to ze dostal biala kartke :), ale jak Wy to
    widzicie w praktyce?

    pozdrawiam
    mdr