  • 1. Data: 2004-11-19 22:59:52
    Temat: Czas przerw w dostawie prądu.
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

    Witam.
    Jaki jest maksymalny okres dopuszczalnej przerwy awaryjnej w dostawie
    energii elektrycznej? No i proszę o ew. akt prawny.

    --
    Arek

  • 2. Data: 2004-11-19 23:34:42
    Temat: Re: Czas przerw w dostawie prądu.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arcady" <a...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

    Taki, jaki jest niezbędny do naprawy. Co najwyżej możesz żądać zwrotu części
    abonamentu. O dopuszczalnym czasie można by było mówić, gdyby to było celowe
    działanie elektryków. Ale podejrzewam, ze piszesz na kanwie ostatniej
    wichury.

  • 3. Data: 2004-11-19 23:57:35
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-11-19 23:59 :

    > Witam.
    > Jaki jest maksymalny okres dopuszczalnej przerwy awaryjnej w dostawie
    > energii elektrycznej? No i proszę o ew. akt prawny.

    Z tego co pamiętam, 24h/rok i max. 12 godzin jedna przerwa. Co do aktu
    prawnego to nie wiem, trzeba by poszukać dokumentów powiązanych z ustawą
    "Prawo energetyczne" (pewnie rozporządzenie jakiegoś ministra).
    - Szwejk

  • 4. Data: 2004-11-20 11:15:29
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

> [...]
    > części abonamentu. O dopuszczalnym czasie można by było mówić, gdyby to
    > było celowe działanie elektryków. Ale podejrzewam, ze piszesz na kanwie

    Już znalazłem.
    Jednak są określone terminy nieprzerwanej przerwy awaryjnej w okresie roku
    oraz jednorazowej.

    <ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI z dnia 25 września 2000 r. w sprawie
    szczegółowych warunków przyłączenia podmiotów do sieci
    elektroenergetycznych, obrotu energią elektryczną, świadczenia usług
    przesyłowych, ruchu sieciowego i eksploatacji sieci oraz standardów
    jakościowych obsługi odbiorców.>

    Łączny czas trwania w ciągu roku wyłączeń awaryjnych, liczony dla
    poszczególnych wyłączeń od zgłoszenia przez odbiorcę braku zasilania do jego
    przywrócenia, dla grup przyłączeniowych IV i V nie może przekroczyć:

    72 godziny - w okresie do dnia 31 grudnia 2002 r.,

    60 godzin - w okresie od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 grudnia 2004 r.,

    48 godzin - w okresie od dnia 1 stycznia 2005 r.

    Czas trwania jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej dla
    grup przyłączeniowych IV i V, nie może przekroczyć:

    48 godzin - w okresie do dnia 31 grudnia 2002 r.,

    36 godzin - w okresie od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 grudnia 2004 r.,

    24 godziny - w okresie od dnia 1 stycznia 2005 r.

    --
    Arek

  • 5. Data: 2004-11-20 12:42:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arcady" <a...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

    Fajno. A jak przekroczy, to co? Załóżmy, ze przez 72 godziny będzie tornado.
    Pozwiesz ich do sądu? Wiesz, ten przepis, to takie ble ble ble. oczywiście,
    jakby te przerwy wynikały na przykład z tego, ze sobie remontują sieć i mają
    w d... odbiorców, to spokojnie możesz iść z czymś takim do sądu. Ale nie w
    wypadku sił natury, bo im winy w żaden sposób nie przypiszesz. jak Ci
    napisałem, pozostają Ci ewentualnie roszczenia o obniżenie abonamentu. Ale
    to zazwyczaj są tak groszowe sprawy, że nie warto się pieniaczyć.

  • 6. Data: 2004-11-20 13:16:26
    Od: "Anna J." <a...@o...pl>

    Użytkownik "Arcady" napisał ...
    > Jaki jest maksymalny okres dopuszczalnej przerwy awaryjnej w dostawie
    > energii elektrycznej? No i proszę o ew. akt prawny.

    To zależy od umowy podpisanej z Zakładem Energetycznym. Czas moż być różny.
    Nie znam podstawy prawnej. Zadzwoń do biura obsługi i zapytaj. :)
    Pozdrawiam
    A.

  • 7. Data: 2004-11-22 08:53:35
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@B...tlen.pl>

    Hi!!!

    On Sat, 20 Nov 2004 13:42:18 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "Arcady" <a...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    >Fajno. A jak przekroczy, to co? Załóżmy, ze przez 72 godziny będzie tornado.
    >Pozwiesz ich do sądu? Wiesz, ten przepis, to takie ble ble ble. oczywiście,

    A i tak nie będzie łatwo, bo zauważ:
[...]

    Trzeba by dzwonić - nie wzystarczy, że sąsiad zadzwonił. Ja też muszę.
    Ale jak udokumentować, kiedy dokonałem zgłoszenia? :)

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/