  • 1. Data: 2004-11-19 22:33:22
    Temat: co zrobić z nieuczciwym "fachowcem"?
    Od: "Agnieszka" <z...@p...onet.pl>

    Kilka miesięcy temu podpisałam umowę z ,,fachowcem&#8221; który miał wykonać metalowe

    barierki na taras (usługi kowalstwa artystycznego). Praca miała być wykonana w
    lipcu a mamy listopad i nie ma ani barierek ani 2 tys. zaliczki które facet
    wziął. Facet prowadzi firmę jakieś 150 km od mojego miejsca zamieszkania więc
    nie mogę go nachodzić codziennie a jak już się zmobilizowałam to faceta nie
    było, nie odbiera telefonów nie odpowiada na fax, ale za to dzwoni co jakiś
    czas, że już jutro zaczyna pracę i wymyśla różne ,,usprawiedliwienia&#8221; dlaczego
    nie mógł. Oczywiście nie chcę już z nim mieć do czynienia, ale chciałabym
    odzyskać swoje pieniądze &#8211; tylko jak to zrobić? Gdzie powinnam skierować
    sprawę, żeby istniała jakaś możliwość odzyskania tych pieniędzy?
    Żeby było weselej polecili mi go znajomi u których wykonywał takie zlecenie i
    zrobił to bardzo solidnie, firma istnieje i działa tylko ,,szef na montażu u
    klienta&#8221; &#8211; szkoda tylko że nie u mnie&#61514;))
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-11-20 01:54:24
    Temat: Re: co zrobić z nieuczciwym "fachowcem"?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <5...@n...onet.pl>, Agnieszka wrote:
> [...]
    > zrobił to bardzo solidnie, firma istnieje i działa tylko ,,szef na montażu u
    > klienta&#8221; &#8211; szkoda tylko że nie u mnie&#61514;))

    Wezwij go pisemnie, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do
    wykonania zamówionego dzieła w nieprzekraczalnym terminie do DD.MM.RRRR.
    Zaznacz, że beskuteczność (przekroczenie) tego terminu spowoduje
    odstapienie od umowy.
    Jeśli przekroczy ten termin, wyznacz mu inny, znacznie krótszy na zwrot
    gotówki. Jeśli przekroczy ten drugi, złóż na policji zawiadomienie o
    przywłaszczeniu.

    Oczywiście jakieś potwierdzenie zawarcia umowy (z datą) i zapłaty zaliczki
    masz?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-11-20 21:42:16
    Od: "Agnieszka" <z...@p...onet.pl>

    > Oczywiście jakieś potwierdzenie zawarcia umowy (z datą) i zapłaty zaliczki
    > masz?

    Na szczęście mam.
    Czy jest jakiś przepis ile czasu mu się jeszcze ,,należy"?

    Agnieszka

  • 4. Data: 2004-11-21 05:08:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    > Na szczęście mam.
    > Czy jest jakiś przepis ile czasu mu się jeszcze ,,należy"?

    Nie ma. Tyle ile wynika z zawartej umowy. Mozna nawet to pominąć. Ale
    zwykle daje się taką "szansę" aby w przypadku niekorzystnego obrotu sprawy
    i zakończenia całej hecy przed sądem, ten ostatni nie miał wątpliwości, że
    wykazało się maksimum dobrej woli i umożliwiło dłuznikowi wykonanie
    zobowiązania. Czasu tego powinno być tyle aby (oceniając zdroworozsądkowo)
    wystarczyło na wykonanie żądanych czynności.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-11-21 16:26:52
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Agnieszka napisał:

    > Na szczęście mam.
    > Czy jest jakiś przepis ile czasu mu się jeszcze ,,należy"?

    ten dodatkowy termin do wykonania umowy musi byc "odpowiedni" - tak w
    przepisie