  • 21. Data: 2002-09-08 11:23:31
    Temat: Re: Ogromne alimenty !!!
    Od: "pitterek" <p...@g...pl>

    Witam ponownie
    >ciekawe czy masz dzieci...
    dwoje, w wieku 8 i 5 lat.

    >jasne - kobieta odchodzi, zabiera dziecko, szantażuje Cię, a Ty masz jej zapewnić
    byt, bo była niezła w łóżku na początku... i myślałeś, że jest Ci najbliższą osoba
    poza rodzicami.
    Szkoda, że wcześniej o tym nie pomyślałeś.

    >Kaznodzieja?! A jak mimo wszystko kobieta odchodzi, mimo tego że pracowałęś więcej,
    żweby zarobić na rodzine, dom, samochód...
    Czyżbyś Biblię znał tylko z opowiadań babki....
    Nawet po rozstaniu, z takich czy innych przyczyn nie przestajesz być ojcem.

    >Mam nadzieję, że dorosłe zycie zweryfikuje Twoje 'dziewicze' poglądy
    Wyznaję zasadę nigdy nie mów nigdy. Ale to o czym piszesz już mi nie grozi.

    >Bez urazy
    Już dawno z tego wyrosłem ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 22. Data: 2002-09-08 12:42:00
    Od: "Janusz" <t...@...nie>

    Użytkownik "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wszystko zależy od tego, czy ktoś na prawdę chce pracować i nie ma
    > wygórowanych ambicji.

    Jeśli klient ma następną rodzinę, to dochody rzędu 6.000 nie są chyba "wygórowanymi
    ambicjami"? - przecież musi zapewnić godziwy byt (potrzeby dzieci) _wszystkich_
    pociech, dajmy na to po dwójce z każdego związku ;-)

    > Jestem administratorem prywatnej kamienicy w Łodzi. Wciąż mam problem ze
    > znalezieniem chętnych na wykonanie drobnych prac na terenienieruchomości.
    > Nie zatrudnię nikogo na stałe, bo to prace dorywcze.

    Alimenty nie są _dorywcze_ :->

    > Firm nie biorę, bo zdarłyby ze mnie krocie.

    Sam dbasz o swoje interesy, nie?

    A trzeba np.pomalować dwie pary drzwi albo
    > przekopać trawnik albo naprawić 2mb krawężnika....mogę tak w nieskończoność.
    > Nie ma chętnych do takiej pracy.

    Do takiej "na stałe" z opłaconym ZUS-em, odpowienią pensją, urlopami etc. pewnie by
    się znaleźli ;-)

    > Ostatnio musiałam dostarczyć 8 ton koksu do kotłowni i wiecie co-nie mogłam
    > znaleźć kogoś, kto przez wsyp wszufluje mi to do piwnicy /około połowa
    > wpadła sama/. Pijaczki w bramie stwierdziły, że nie będą się brudzić.
    > Najemcy-dłużnicy, często w bardzo trudnej sytuacji materialnej, też nie chcą
    > odpracować długu, bo to zbyt ciężka praca. Znalazłam chłopaka, który za 50zł
    > i śniadanie wrzucił mi ten koks.

    Sam tego nie zrobiłeś, bo za 50 zł nie warto się męczyć?

    Takich prac mam w miesiącu z 8-10 różnych i
    > zawsze ten sam problem-brak wykonawcy.
    > To mam na myśli pisząc, że jak ktoś szuka to pracę i zarobek zawsze
    > znajdzie. Tylko to jest ciężka praca ale jako dorobienie do pensji z
    > perspektywą zapełnienia brzuchów dzieciom chyba warto. Natomiast zgadzam
    > się, że oficjalnych etatów brakuje, szczególnie gdy osoba szukająca ma
    > wykształcenie i pewne czynności są poniżej jej godności.

    Często dzieci były poczęte w czasie, gdy obecny bezrobotny zupełnie inaczej
    funkcjonował, miał pracę i kochającą żonę. Teraz "realia się zmieniły", stracił
    pracę, bo ktoś wziął w łapę za prywatyzowany zakład, a z dochodami odeszła i żonka
    :->
    Poznaj nieco więcej ludzi z różnych środowisk, zainteresuj się, co doprowadziło do
    zmiany ich sytuacji życiowej i dopiero wtedy wygłaszaj tak jednoznaczne i
    kategoryczne osądy. Przecież możesz pójść tym tokiem rozumowania dalej - jeśli ktoś
    nie wykazuje wystarczających umiejętności dodtosowywania się do "systemu
    wolnorynkowego" - zabronić posiadania potomstwa... :->

    Nie życząc dokładniejszego zbadania sprawy "z drugiej strony", pozdrawiam.
    Janusz.

  • 23. Data: 2002-09-08 18:48:04
    Temat: Odp: Ogromne alimenty !!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik pitterek <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alfbvr$s1q$...@n...tpi.pl...
    Już dawno z tego wyrosłem ;)

    Ale życia jeszcze nie przeskoczyłeś :-)
    Ludzie z sobą żyją po 30 i 40 lat i sie rozchodzą i wiesz :-) chciałabym
    żebyś kiedyś zobaczył taką sprawę jak walczą o każdą łyżeczke ... i to
    ludzie nawet z kręgu prawniczego ;-)
    Życzę Ci z całego serca żebyś nie musiał kiedyś tego doświadczyć...

    Sandra

  • 24. Data: 2002-09-08 21:13:33
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > takiej pracy o, której piszesz to też niekiedy poniżej godności już nie
    > mówie wykształconego człowieka ale godności ludzkiej gdy dostaje się
    > jałmużne...
    > Zgadza się, że gdybyś wynajęła firme to sciągną z ciebie krocie ale tego
    > biednego zmusił głód na warunki jakie mu postawiłaś i to jest uwłaczające
    > godności ludzkiej...i co taki człowiek ma płacić alimenty za to tylko, że
    > nie daje mu sie możliwości normalnego zatrudnienia? Nigdy sie z tym nie
    > zgodzę mimo, że powinnam stać po twojej stronie ...

    Nie wiem, gdzie mieszkasz ale połowa z pracujących ludzi w Łodzi zarabia
    najniższą krajową tj.560zł na rękę, pracując ponad 20 dni w miesiącu. Ja
    proponowałam 50zł /nie licząc śniadania/ co stanowi 1/11 miesięcznej pensji
    łódzkiej. Czy to krzywda? Dla kogoś np.z Warszawy to pewnie śmieszna kwota
    ale nie w Łodzi.
    A jeśli chodzi o alimenty to uważam, że posiadanie dzieci to wielka
    odpowiedzialność dla tego, kto je ma. Nie można tej odpowiedzialności
    przerzucać na innych i użalać się.
    Głodne dziecko nie rozumie, że polska gospodarka legła i nie ma pracy - to
    dziecko powinno dostać ciepły posiłek i kanapkę do szkoły. Czy tylko matka
    ma sama walczyć o pieniądze na mieszkanie, opłaty, ubrania,książki itd? Były
    mąż nie jest byłym ojcem. Jeśli zakłada nową rodzinę i płodzi nowe dzieci to
    musi być świadom tego, że na te dzieci musi pracować. A nie zostawia dzieci
    z byłą żoną, zamienia ją na młodszą i mówi jaki jest biedny, bo ma dwie
    rodziny na utrzymaniu. Mógł powstrzymać swoje hormony i najpierw pomyśleć
    /głową!!!/ a dopiero robić....
    Każdy musi odpowiadać za swoje czyny i ponosić ich konsekwencje. Nie jest mi
    żal rodziny z 12 dziećmi, gdzie rodzice nie pracują. Żal mi tych dzieci, że
    mają takich rodziców, którzy je spłodzili a teraz lamentują, że są biedni i
    nie mają co dać im jeść. Mają pretensje do całego świata tylko nie do
    siebie.

    P.S. Autor tego ogłoszenia dalej napisał, że ulitował się nad kolegą i
    zatrudniał go na czarno za 2zł/h. Czyli on stróżował np. 10h za 20 zł? To
    znaczy że jednak ja zapłaciłam więcej temu "biednemu człowiekowi". W Łodzi
    stawka wynosi 5zł/h, w Olsztynie 2zł/h a ile w W-wie?

  • 25. Data: 2002-09-08 22:02:50
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Wiewióra <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:algeva$d8h$...@s...futuro.pl...

    A ja będę ciągle przy swoim:-) nie mam na mysli nierobów , patologi ale
    ludzi ,którzy by zrobili wszystko by pracować a jednak im to sie nie udaje
    Wrocław
    A te wszystkie oferty pracy,które przychodzą do sądu na jego żadanie to pic
    na wode ponieważ wyglada to tak:
    sad sie zwraca do PUP-u o nadesłanie ofert pracy ...ten oczywiscie przysyla
    a sa to juz oferty przewaznie nieaktualne... i powtarzam nie mam na mysli
    leserów ale uczciwych ludzi ...
    a to ,ze ktos wchodzi w nowy zwiazek tez nie wolno tego krytykowac...skad
    wiemy jaka byla sytuacja wczesniejszego zwiazku ? moze to z winy kobiety do
    tego doszlo...miala tyrajacego meza w glowce sie poprzewracalo a gdy
    zabraklo kasy odwalila numer ? tego do konca nie wiemy ...kieruje sie zasada
    wysluchania obu stron nim wydam opinie :-)

    Sandra

  • 26. Data: 2002-09-09 06:21:03
    Od: u...@p...onet.pl

> [...]
    > końca z końcem a facet wrócił z 3-tygodniowych wczasów w Chorwacji i kupił
    > mieszkanie.
    > To dobrze, że niektóre sądy zasądzają alimenty wg potrzeb dzieci a nie
    > zarobków /często nieprawdziwych/ ich rodziców. A świadczenia z funduszu
    > alimentacyjnego to nie są przypadkiem jakieś śmieszne pieniądze, skoro to
    > chyba ZUS wypłaca?
    > Powtórzę jeszcze raz moją opinię: jeśli ktoś ma trójkę dzieci to powinien
    > tak pracować by na te dzieci zarobić. Jeśli nie może legalnie to niech
    > dorabia na czarno a takiej pracy nigdzie nie brakuje.

    Świetny pomysł!Jak ojcowie mają pracować na czarno to matki niech stoją pod
    ltarnią:)Dzieciom będzie lepiej!

    Urticae

  • 27. Data: 2002-09-09 09:38:17
    Od: Pozytyfka <j...@c...freeland.lublin.pl>

    Andrzej Nowak wrote:

    > Witam. Jestem ca?kiem nowiutki na tej grupie.
    >
    > Moje pytanie brzmi - czy mo?na zabraae cz?owiekowi na poczet alimentów wi?cej
    > pieni?dzy ni? oficjalnie zarabia ? Doczyta?em si? ?e max to 3/5 zarobków.
    > Mój nowy znajomy twierdzi, i? pomimo jest bezrobotny od 6 miesi?cy ( chyba
    Witaj,
    Rozgorzala niezla dyskusja ;) Wpisuje sie pod tutaj - moze ruszy drugi
    podwatek - jestem ta druga strona - znaczy matka z dwojka dzieci ktora
    ma zasadzone alimenty. Czy duze? 350 na dziecko. Na papierze.
    Jest ciezka sytuacja gospodarcza - byly maz nie placi mi od lat - a
    pracuje na czarno wiec nic mu nie udowodnie -nic na siebie nie ma -
    mieszka z matka. Pieniadze? - wydaje na alkohol, prostytutki i automaty.
    Na dzieci nie daje nic.
    Moje zarobki obnizyly sie i niezadlugo moze byc naprawde zle ( splacam
    kredyt mieszkaniowy). Ale pod fundusz sie nie lapie - progi sa takie ze
    szkoda mowic.
    I co? niedlugo bede pracowac caly tydzien na okraglo - od pn-pt jeden
    etat, sb.-nd dodatkowo. Jak dlugo tak pociagne? Dzieci mam juz duze,
    ksiazki trzeba kupic, buty na zime... ehhh
    Powiem jedno - sama sobie dzieci nie zrobilam, a od dawna wiekszosc
    swoich zarobkow przeznaczam na ich utrzymanie.
    Pozalilam sie troche - ale jak czytam o "biednych" tatusiach to mnie
    szlak trafia
    pozdrawiam
    Joanna

  • 28. Data: 2002-09-09 10:50:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pozytyfka <j...@c...freeland.lublin.pl> w wiadomooci do
    grup dyskusyjnych napisał:3...@c...freeland.lublin.pl
> [...]
    > swoich zarobkow przeznaczam na ich utrzymanie.
    > Pozalilam sie troche - ale jak czytam o "biednych" tatusiach to mnie

    wiesz gdy o takiego tatusia chodzi,który Tobie splodzil dzieci to
    wspólczuje... z takim elementem wychodzi przewaznie zle...ale to rzecz
    naszego wyboru kogo sobie do zycia bierzemy ...szkoda mi tylko dzieci ,które
    musza placic za bledy niedojrzalych rodziców...

    A ciagle powtarzam nie o elemencie wywrotowym tylko o uczciwych
    ludziach,którym sie nie udalo a teraz traca prace i wcale im nie jest latwo
    obojetnie przejsc kolo tego...

    koncze ten temat bo " tatus tatusiowi nie jest równy"

    pozdrowienia Sandra

  • 29. Data: 2002-09-09 11:27:46
    Temat: Re: Odp: Ogromne alimenty !!!
    Od: Pozytyfka <j...@c...freeland.lublin.pl>

    Sandra wrote:
> [...]
    > musza placic za bledy niedojrzalych rodziców...
    > koncze ten temat bo " tatus tatusiowi nie jest równy"

    niestety nasz wybor nie zawsze jest swiadomy - czasami po prostu partner
    nas oszukuje a czasami sie zmienia
    wychodzilam za maz za czlowieka ktory byl czuly, troskliwy, ciezko i
    uczciwie pracowal - troche bylo w tym gry z jego strony.
    nie wybralam pijaka i nieroba na ojca swoich dzieci
    pozdrawiam
    Joanna
    p.s. mam w rodzinie przyklady ojcow ktorzy naprawde dzieci z poprzednich
    malzenstw traktuja - wlasnie jak? - po prostu robia wszystko byle placic
    jak najmniej. nie uwazaja je za swoje - bo matka ustawila itp

  • 30. Data: 2002-09-09 13:31:53
    Temat: Odp: Odp: Ogromne alimenty !!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > uczciwie pracowal - troche bylo w tym gry z jego strony.
    > nie wybralam pijaka i nieroba na ojca swoich dzieci

    w to nigdy nie uwierze ,ze czlowiek moze tak nagle sie zmienic nic nie
    bierze sie z niczego... taki byl takie jest moje zdanie tylko
    ladnie to ujal napolen
    " milosc jest slepa a malzenstwo otwiera jej oczy"

    zakochujemy sie nie patrzac ,ze czlowiek ma wady bo nie chcemy ich widziec a
    pozniej ups... zauroczenie i tym sposobem robimy sobie dzieci niby w imie
    wielkiej milosci....
    wina lezy zawsze po srodku nie ma tak ,ze jedno jest winne w to nigdy nie
    uwierze ale nie zmienia to faktu ,ze dzieci sie na swiat nie prosily ...im
    nalezy sie przyszlosc ,wychowanie, nauka i normalne zycie ...biedne tylko
    placa za bledy rodziców i tyle

    wybacz ale takie jest moje zdanie .
    pozdrawiam Sandra