  • 1. Data: 2002-09-06 16:50:19
    Temat: Słupy energetyczne a prawo własności
    Od: "Don Desperado" <d...@s...us>

    Jak zmusić zakład energetyczny do przeniesienia trzech słupów energetycznych
    z nieruchomości? Dwa z nich znajdują się w pobliżu zabudowań (jeden blisko
    budynku mieszkalnego, drugi blisko garażu). Czy droga postępowania cywilnego
    jest właściwa, czy też wchodzi tu w grę postępowanie administracyjne?.

    Może ktoś ma pomysł?

    Pozdrawiam Don Desperado ( - B !!!!!

  • 2. Data: 2002-09-06 16:59:50
    Temat: Re: Słupy energetyczne a prawo własności
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Don Desperado" <d...@s...us> napisał w wiadomości
    > Jak zmusić zakład energetyczny do przeniesienia trzech słupów
    energetycznych
    > z nieruchomości? Dwa z nich znajdują się w pobliżu zabudowań (jeden blisko
    > budynku mieszkalnego, drugi blisko garażu).

    Tzn. bezpieczne odległości są zachowane czy nie ? - są odpowiednie przepisy,
    które to regulują. Niestety zadnych bliższych namiarów nie jestem obecnie w
    stanie
    podać. AFAIR min. odległość zależy od napięcia linii i zdaje się, że jest
    określana jako
    krotność wysokości słupa.
    BTW - inwestycja nie spełniająca powyższych warunków w ogóle nie powinna
    dostać
    pozwolenia na budowę bez rozwiązania tej kwestii.

    Pix

  • 3. Data: 2002-09-06 19:57:09
    Temat: Odp: Słupy energetyczne a prawo własności
    Od: "Don Desperado" <d...@s...us>

    Użytkownik pix <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alan0n$ivr$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > dostać
    > pozwolenia na budowę bez rozwiązania tej kwestii.

    Generalnie to te słupy stoja juz chyba z 30 - 40 lat (wtedy nikt nikogo nie
    pytal o zgode ani pozwolenia budowlane). a sama nieruchomosci zostala
    odziedziczona. Nowy wlasciciel chce sie pozbyc tych slopow.

    Pozdrawiam Don Desperado ( - B