  • 1. Data: 2003-01-18 23:48:34
    Temat: pozew, wpis tymczasowy- ile i jak?
    Od: "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl>

    Zlozylem pozew o rozwod.
    Sad wezwal do uiszczenia wpisu tymczasowego. Kwota 600 zl czyli max
    przewidziany przepisami, ale mniejsza o to.
    Pytanie: jak? (odreczny dopisek: "w znakach sadowych")

    Czy to znaczy ze mam pojsc do jakiejs kasy sadu, wylozyc 600zl gotowy na
    lade, dostac znaczki podobne do znanych mi skarbowych...

    I co dalej? Czy pani z biura podawczego ucieszy sie sygnatura akt?

    Czy i gdzie moge zaplacic karta? (jestem uczulony na noszenie gotowki i
    bezsensowna organizacje)
    Czy moge zaplacic przelewem? (nie pasuje mi zrywanie sie z roboty)

    Przy okazji: ten wpis jest jakby zaliczka na pokrycie oplat sadowych "za
    proces". Po zakonczeniu sprawy Sad ustali ile ta akcja ma mnie (nas?)
    kosztowac i doplace nadwyzke albo zostanie mi zwrocone.
    Od czego zalezy wysokosc tej oplaty? (poza moimi zarobkami)

    Na swoje usprawiedliwienie podaje ze nie jestem czestym gosciem w sadach, w
    odroznieniu od archiwum niusow ;-)

    --
    Alf/red/ chyba zbyt XXI-wieczny ;-)

  • 2. Data: 2003-01-19 00:46:36
    Temat: Odp: pozew, wpis tymczasowy- ile i jak?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Alf/red/ Dziewulski <w...@p...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...17.34.34...
    > Sad wezwal do uiszczenia wpisu tymczasowego. Kwota 600 zl czyli max
    > przewidziany przepisami, ale mniejsza o to.
    > Pytanie: jak? (odreczny dopisek: "w znakach sadowych")

    hm ciekawe co to za sąd :-) przyszło takie pismo do sądów,że takiej kwoty
    nie można przyjmowac w znakach sądowych no ale cóz :-) dalej praktykuja co
    niektóre ...

    > Czy to znaczy ze mam pojsc do jakiejs kasy sadu, wylozyc 600zl gotowy na
    > lade, dostac znaczki podobne do znanych mi skarbowych...

    nie myslić ze znakami skarbowymi są to znaczki opłaty sądowej tak nalezy
    mówić...

    > I co dalej? Czy pani z biura podawczego ucieszy sie sygnatura akt?

    co to znaczy pani biura podawczego? przeciez z tymi znakami masz udać sie do
    sekretariatu sądu i tam pani przyjmie na oryginale opłate sądową w twojej
    obecnosci ...opisze odpowiednio ...

    > Czy i gdzie moge zaplacic karta? (jestem uczulony na noszenie gotowki i
    > bezsensowna organizacje)
    > Czy moge zaplacic przelewem? (nie pasuje mi zrywanie sie z roboty)

    możesz zaznaczajac sygn. akt zeby było wiadomo do jakies sprawy i o co
    wpływa tak opłata...

    > Przy okazji: ten wpis jest jakby zaliczka na pokrycie oplat sadowych "za
    > proces". Po zakonczeniu sprawy Sad ustali ile ta akcja ma mnie (nas?)
    > kosztowac i doplace nadwyzke albo zostanie mi zwrocone.

    to piekny sen :-) no ale cóz i niekiedy sny sie sprawdzają :-)

    > Od czego zalezy wysokosc tej oplaty? (poza moimi zarobkami)
    od majątku

    > Na swoje usprawiedliwienie podaje ze nie jestem czestym gosciem w sadach,
    > odroznieniu od archiwum niusow ;-)

    najwyższy czas poznac prawo obowiązujace w twoim kraju :-)
    powodzenia w poznawaniu...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-19 01:09:30
    Temat: Re: Odp: pozew, wpis tymczasowy- ile i jak?
    Od: "Alf/red/ Dziewulski" <w...@p...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote at pl.soc.prawo:

    > hm ciekawe co to za sad :-)
    W-wa, a wiec Al. Solidarnosci, wydz. VI o ile to cos wnosi

    > co to znaczy pani biura podawczego?
    Pani z okienka gdzie oddalem pozew

    > przeciez z tymi znakami masz udac sie do sekretariatu sadu
    O to wlasnie pytalem, dla mnie to wcale nie jest "przeciez".

    > mozesz zaznaczajac sygn. akt zeby bylo wiadomo do jakies sprawy i o co
    > wplywa tak oplata...
    Jassne, no to kul! To teraz tylko telefon na informacje i na jaki nr
    konta to wysylac... :-] Ale to w poniedzialek.

    > to piekny sen :-) no ale cóz i niekiedy sny sie sprawdzaja :-)
    Rozumiem ze wlasnie to (a konkretnie zwrot) tak wysmiewasz :-)
    To byla tylko taka dygresja teoretyczna...

    > od majatku
    Oj. Mam mieszkanie za ktore zaplacil bank (kredyt splacony poki co w
    znikomym procencie) ale byl akt notarialny (czyli jest moje) ale hipoteka
    sie nie zrobila (czyli jest... dewelopera?).
    To co, czego sie spodziewac, jakis praktyk zechce rzucic widelki?

    > najwyzszy czas poznac prawo obowiazujace w twoim kraju :-)
    Wiesz co, do tej pory prawo znalem z teorii i nawet dobrze mi z tym bylo.
    Ponadto zaczynam poznawac moze nie prawo jako takie, ale jego praktyczna
    realizacje przez urzednikow, ktora, wiadomo, jest rozna...

    Dzieki! Chyba juz sobie poradze :-))

    --
    Alf/red/ ktory podziwia Sandre za nieustanna pomoc, bez wzgledu na pore
    dnia i nocy

  • 4. Data: 2003-01-19 01:11:29
    Temat: Odp: Odp: pozew, wpis tymczasowy- ile i jak?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

  • 5. Data: 2003-01-19 01:16:02
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0cu23$m9m$...@a...dialog.net.pl...

    to juz było niechcacy ...odlatuje w kraine snu hehe a na sali postękaj co do
    końcowego wpisu ...

    Sandra