    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Mieszkanie - jak to zrobić?
    Date: Tue, 29 Oct 2002 13:15:42 +0100

    Użytkownik Drifter <d...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apknqt$dpk$...@n...polbox.pl...

    mieszkanie nie ale środki na nie celem wykupu tak ...

    > Moje pytanie ma charakter wyprzedzający. Przed wykupieniem mieszkania nie
    > wchodzi ono w skład majątku, bo jest własnością państwa. Po rozwodzie
    ustaje
    > przecież wspólnota majatkowa i jeśli je wykupię za własne pieniądze

    za odrebny majatek ? wyodrębniony umową zawartą przed lub w trakcie trwania
    związku?

    > będzie ono, jak sądzę, moja wyłączną własnością i będę mógł nim dowolnie
    > rozporządzać.

    jeśli zakupione za srodki z majatku odrębnego to tak...

    . Stąd
    > moje pytania dot. rozporządzenia się swoją własnością.

    jesli będzie wyłacznie zakupiona z Twoich środków?

    > Dziękuję za podpowiedź, złożę taki wniosek przy rozwodzie, ale powtarzam,
    że
    > moje pytanie dotyczy w zasadzie sytuacji po rozwodzie i wykupieniu przeze
    > mnie mieszkania.

    a ja stoje przy swoim:-) czy oby na pewno te srodki na zakup były wyłącznie
    Twoje:-)

    > Jak wyżej. Pytam czy po rozwodzie i wykupieniu mieszkania mogę w sposób
    > prawny nakazać jej wyprowadzkę z mojego mieszkania do innego lokalu?

    bedziesz to musiał prawdopodonie zrobic na drodze sądowej chyba,ze sie
    dogadacie...
    czyli eksmisja i twoje propozycje plus zakupu jej jakiegos mieszkanka...lub
    nie ale trudno teraz gdybac bez opinii drugiej strony jakie ma stanowisko i
    jaki wkład jest jej w srodki na zakup nowego lokum...

    > Wszystko można sprzedać, to tylko kwestia ceny :-) Rozumiem jednak, ze
    > mieszkanie wraz z lokatorem można sprzedać?
    jak znajdziesz takiego jelenia to dlaczego nie :-)

    > Jak wygląda procedura? Czy powinienem najpierw np. pisemnie wezwać go do
    > opuszczenia mieszkania wyznaczając jakiś termin czy od razu walić do sądu
    > pozwem o eksmisję?

    > lub

    kurcze tylko na drodze prawnej...inaczej to nie masz możliwości
    ...wymeldowuje sie owszem jeszcze z urzedu ale to inna całkiem procedura /
    ma to odn. do osoby,ktora jest zameldowana a nie przebywa/.
    ale rozpracuje jeszcze ta sprawe pod katem cywilnym...dam znać :-)

    > Pewnie nie posłucha, ale ja właśnie pytam o drogę prawną - w jakiej formie
    > do kogo powinienem się w tej sprawie zwrócić? Czy odmowa uczestniczenia w
    > opłatach może stanowić podstawę do eksmisji?

    no na pewno to jest dorosły człowiek ...masz mozliwość wygrania takiej
    sprawy cywilnej...
    ale powtarzam nie masz drogi łatwej do przebycia chyba ,ze sie z nimi
    dogadasz w co wątpie...

    > Byłbym wdzięczny gdybyś wskazała mi przepisy prawne, gdzie mógłbym
    poszukać
    > odpowiednich procedur i wzorów postępowania.

    zrobie to podam Ci je wkrotce po zbadaniu tego przypadku...a ty sie zastanów
    nad tymi środkami za ,które chcesz dokonać wykupu????

    Sandra