    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Mieszkanie - jak to zrobić?
    Date: Tue, 29 Oct 2002 00:52:03 +0100

    Użytkownik Drifter <d...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apkd6n$rf$...@n...polbox.pl...
    > Witajcie
    > Po rozwodzie, który wlecze się już 3 lata i ustaniu wspólnoty majątkowej
    > chcę wykupić mieszkanie mieszkanie służbowe (wojskowe) na które posiadam
    > przydział i w którym jestem głównym najemcą. Nie jestem zainteresowany
    > dalszym zamieszkiwaniem z b. żoną, w tym mieszkaniu i w tym mieście,
    dlatego
    > chciałbym zamienić je na mniejsze (dla b. żony), a sam wziąć różnicę
    > wartości obu mieszkań i odejść w siną dal ... Ona nie chce słyszeć o
    > przeprowadzce.
    > W związku z tym chciałbym Was zapytać:

    jeśli jesteś w trakcie sprawy rozwodowej proponowałabym wszystko załatwic
    przy sprawie rozwodowej oczywiście na piśmie ...
    a co do syna tej Pani to tylko droga cywilna o eksmisje z uwagi na to,że to
    jest służbowe mieszkanie...mieszkanie nie jest wykupione wiec nie wchodzi w
    skład majatku w tej chwili jest dalej mieszkaniem służbowym po opuszczeniu
    go powinienes dobrze znac jakie obowiazuja przepisy / w odniesieniu do
    takich mieszkan a jak nie wiesz to sie skontaktuj ,kiedyś był to chyba GAM a
    teraz nie wiem :-) ...myśle ,ze powinnienes sie zorientowac co do takich
    mieszkan ,wiem ze teraz jest możliwość korzystnego wykupu ale z chwilą kiedy
    to zrobisz bedzie to majatek wspólny i nie ma mowy o braniu różnicy ...nie
    będzie to łatwe... w sprawach rozwodowych sad może nakazać określone
    użytkownie tego mieszkanie ...

    > - czy do czasu rozwiązania tego problemu, jako właściciel mieszkania będę
    > mógł żądać od b. żony uczestniczenia w kosztach eksploatacji mieszkania?
    Co
    > mogę zrobić jeśli odmówi?

    sądownie możesz sie tego domagać przy rozwodzie...

    > - Czy mogę zmusić b. żonę do wyprowadzki do mniejszego mieszkania i w
    jaki
    > zgodny z prawem sposób (procedura)?

    nie jest to takie proste ,orzeczenie nie zmieni prawnego właściciela ale
    może nakazać sposób korzystania...

    > - Czy mogę np. sprzedać mieszkanie z lokatorem za cenę umozliwiającą zakup
    > dla niej lokalu zastępczego?

    ciekawe kto tak zaryzykuje:-) chcesz kogoś pogrążyć ? :-)

    > I jeszcze jedno. W mieszkaniu oprócz żony jest zameldowany również jej
    > 26-letni syn z I małżeństwa. Od 3 lat, nie z mojej inicjatywy, nie
    > utrzymujemy żadnych kontaktów i nie zamieniliśmy ani słowa. Nie widzę
    > żadnego racjonalnego ani irracjonalnego powodu dla którego miałbym dalej
    > ponosić jakiekolwiek koszty utrzymania obcego dorosłego mężczyzny, który
    ma
    > oboje rodziców i zerwał ze mną wszelkie kontakty:

    eksmisja w sądzie cywilnym ale tez nie jest to prosta sprawa ...

    > - czy moge żądać już teraz, aby w jednej trzeciej przyczyniał się do
    > pokrywania kosztów eksploatacji mieszkania w którym mieszka?

    a posłucha ? myśle,że tylko prawnie coś osiągniesz ...

    > - Czy jeśli odmówi mogę go wymeldować i zażądać opuszczenia mieszkania lub
    > wyeksmitować go?

    o z tym wymeldowaniem nie jest prosta sprawa... o eksmisje j.w.

    Sandra