  • 21. Data: 2003-10-05 21:04:09
    Temat: Re: Mandat za brak biletu w autobusie MPK
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <blq035$ite$1@nemesis.news.tpi.pl>, H wrote:

    > Moja dziewczyna nie jest złodziejką, tylko mieszka w jednym pokoju z 4
    > osobami, nie ma pracy ani zasiłku a w Łodzi była niepisana zasada, że nie
    > czepiają się osób bezrobotnych. Niektórym prawnikom ciężko zrozumieć
    > niepisane zasady choć powinni wziąść pod uwagę prawo zwyczajowe.

    A obowiązuje w Łodzi niepisana zasada, że w sklepach bezrobotny
    może sobie coś wziąć i nikt się go nie czepia? Bo jeśli jest w Łodzi
    takie "prawo zwyczajowe", to biorę kwity z UP i przeprowadzam się do
    Łodzi.

    Renata

  • 22. Data: 2003-10-05 21:05:04
    Temat: Odp: Mandat za brak biletu w autobusie MPK
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    no kolego tu mnie zagiąłes brawo
    włożyłes kij w mrowisko a ja dałem się złapać.:)

    wiem doskonale jakie są realia prawa w polsce
    i mojej wypowiedzi nie traktuj całkiem dosłownie
    taka jest teoria a życie jest inne
    tylko jak cie złapią to cholera karzą jak teoria mówi ,a nie jak zwyczaje
    stanowią.
    sam nie jestem swięty, pewnie jak i wszyscy na grupie
    / no kto choć raz nie ukradł np długopisu? albo zapalniczki? /
    ale jak dasz się złapać to już nie płacz tylko bul kasiorkę.
    pozdroowka dla wszystkich.
    jutro będzie może fajny dzień.

    Użytkownik H <h...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:blpnqo$j4a$...@n...news.tpi.pl...

  • 23. Data: 2003-10-05 21:19:55
    Temat: Re: Odp: Mandat za brak biletu w autobusie MPK
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-05 22:05 tch napisał(a):

    >p.s.II
    >i niech nikt mi nie piszę żebym odpowiadał pod postem
    >bo lubię pisać nad postem.
    >netykieciarzy i naprawiaczy swiata też nie lubię.

    Ja jednak napiszę: pisząc nad postem kradniesz mój czas, bo muszę
    najpierw znaleźć początek Twojego cytatu, przejrzeć, żeby się domyślić o
    co chodzi, potem przewinąć na sam początek. Gdybyś pisał pod postem, to
    bym miał przewijania mniej. Owszem, przewijanie trwa niewiele (tyle ile
    mi zajmuje sięgnięcie po myszkę, przesunięcie kursora, przewijanie),
    powiedzmy 3-5 sekund. Ale tak robię nie tylko ja, ale każdy czytający
    Twój list. Zastanów się nad tym.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    "I'm just a dreamer, I dream my life away"

  • 24. Data: 2003-10-05 21:22:42
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    h...@w...pl news:blq035$ite$1@nemesis.news.tpi.pl

    > i zobaczycie jakim bagnem jest Polska i prawo w niej działające.

    Ciekawe dla czego. Na pewno nie przez takich swiatlych obywateli i Wzorow
    Osobowych jak Ty ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 25. Data: 2003-10-05 22:41:29
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Ja jednak napiszę: pisząc nad postem kradniesz mój czas,
    > bo muszę
    > najpierw znaleźć początek Twojego cytatu, przejrzeć,
    > żeby się domyślić o

    Argument IMHO nietrafiony: ludzie z reguły czytają posty całymi wątkami,
    więc wiedzą o co chodzi, a mając nową treść nad starym postem muszą mniej
    operować myszką :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 26. Data: 2003-10-05 23:05:11
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'BaLab' wyklawiaturzył/a w niusie
    blq6dm$1l5$...@a...news.tpi.pl taką oto treść:

    | Argument IMHO nietrafiony: ludzie z reguły czytają posty całymi
    | wątkami, więc wiedzą o co chodzi, a mając nową treść nad starym
    | postem muszą mniej operować myszką :-).

    A jak sobie wyobrazasz odpowiadanie na post poprzednika, w ktorym jest kilka
    problemow (np. kilka pytan) i trzeba sie do nich odniesc oddzielnie?

    A jak ktos czyta posty wyrywkowo?

    Netykieta nie zostala stworzona w jeden dzien; nie probujcie zmieniac jej
    postanowien, bo lepszych na razie nie wymyslono.

    ->piotr

  • 27. Data: 2003-10-06 08:06:09
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kilka
    > problemow (np. kilka pytan) i trzeba sie do nich odniesc oddzielnie?

    To kwestia kultury i umiejętności budowania zdań. Poza tym, jeśli są to
    oddzielne problemy, to chyba powinny być w osobnych wątkach, nieprawdaż?

    > A jak ktos czyta posty wyrywkowo?

    To zwykle i tak nie jest w temacie i czasami lepiej, żeby nie odpowiadał
    wogóle.

    > Netykieta nie zostala stworzona w jeden dzien; nie probujcie zmieniac jej
    > postanowien, bo lepszych na razie nie wymyslono.

    Od 7 lat używam e-maila w firmie (duża międzynarodowa korporacja),
    koresponduję z ludźmi z całego świata i zasadą jest, że odpowiada się nad
    listem odnosząc się do całej treści poprzednika. Jest to bardziej
    ergonomiczne, ale też świadczy o szacunku, jaki piszący ma do swojego
    partnera, zmuszając się do zrozumiałego wyrażania swoich myśli.

    BTW, czy zgodnie z netykietą znak "|" jest odpowiednim znakiem do
    zaznaczania cytatów?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 28. Data: 2003-10-06 11:46:09
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-06 00:41 BaLab napisał(a):

    >Argument IMHO nietrafiony: ludzie z reguły czytają posty całymi wątkami,
    >więc wiedzą o co chodzi, a mając nową treść nad starym postem muszą mniej
    >operować myszką :-).

    Niezupełnie: jeden wątek trwa kilka dni. Równolegle toczy się kilka
    wątków. Nie jest tak, że jeden jest tylko interesujący; czytam kilka
    naraz. Trudno pamiętać, co kto powiedział, zwłaszcza, gdy w wątku jest
    już wiele postów (jak np. w tym).
    - Szwejk

  • 29. Data: 2003-10-06 13:00:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    "BaLab" <b...@p...com> popełnił 06 paź 2003 na pl.soc.prawo utwór

> [...]
    > nad listem odnosząc się do całej treści poprzednika....
    > BTW, czy zgodnie z netykietą znak "|" jest odpowiednim znakiem do
    Tak. Jest.
    A tak BTW czyli na boku twojego trollingu - tej kawy nie da się pić !!!

    --
    pozdro
    poreba

  • 30. Data: 2003-10-06 14:17:43
    Od: "ciekawy" <j...@i...pl>

    witam.

    nie wiem jak przepisy w tej kwestii maja sie do przepisow z krakowa, ale
    znajdz w archiwum grupy "pl.regionalne.krakow" temat "mandat za przejazd mpk
    bez biletu - jak nie zaplacic?". tam problem byl dosc intensywnie
    przerabiany. sa rowniez na tej grupie inne watki w tym kontekscie. poszukaj
    takze w necie stron o mpk edytowanych przez kanarow - mozna dowiedziec sie o
    prawach, zwyczajach i kruczkach. niestety nie pamietam konkretnych adresow.

    mozliwosci jest wiele, sa takze calkowicie legalne: mozna napisac list/mejla
    z prosba o anulowanie kary, mozna grac na czas - poprosic o rozlozenie na
    raty, o mozliwosc odpracowania (nie wiem na czym to polega). wiem, ze te
    metody nie sa wyssane z palca i czesto dzialaja. moge ci przeslac na priv
    przykladowa prosbe o anulowanie.

    --
    pozdrawiam,
    ciekawy