  • 1. Data: 2003-10-05 18:18:50
    Temat: TP SA: wezwanie po ponad trzech latach
    Od: "Szymon Nitka" <s...@a...pl>

    Cześć,

    Sytuacja dość kuriozalna...

    Po trzech i pół roku od zmiany właściciela telefonu,
    TP SA domaga się od poprzedniego właściciela zaległych
    pieniędzy za rzekomo nieopłacony rachunek telefoniczny.

    Nigdy wcześniej poprzedni właściciel nie otrzymał
    żadnego wezwania, nic.

    Nie pomogły tłumaczenia, iż warunkiem dokonania
    cesji w 2000r. było uregulowanie należności pierwszego
    właściciela - czyli czyste konto numeru.

    A kwota jest wystarczająco wysoka (plus odsetki)
    by próbować się bronić.

    Czy może okres po jakim przyszło wezwanie może być
    powodem do jego odrzucenia?

    Pismo Intrum Justitia z dnia 27 sierpnia 2003r.,
    a data płatności rachunku... 31 marca 2000r.!

    Szy.

  • 2. Data: 2003-10-05 18:36:24
    Temat: Re: TP SA: wezwanie po ponad trzech latach
    Od: LMB <N...@s...pl>

    Szymon Nitka wrote:

> [...]
    > TP SA domaga się od poprzedniego właściciela zaległych
    > pieniędzy za rzekomo nieopłacony rachunek telefoniczny.

    Na 99,5% takie należności ulegają przedawnieniu po
    - dwóch latach jeśli osoba ta nie prowadziła działalności gosp.
    - trzech latach jeśli prowadziła.

    Liczy się od daty wymagalności, czyli faktura + 14 dni.

    > Nigdy wcześniej poprzedni właściciel nie otrzymał
    > żadnego wezwania, nic.

    No to kól.

    > A kwota jest wystarczająco wysoka (plus odsetki)
    > by próbować się bronić.

    Proponuję przynajmniej porozmawiać z jakimś prawnikiem.

    > Czy może okres po jakim przyszło wezwanie może być
    > powodem do jego odrzucenia?
    >
    > Pismo Intrum Justitia z dnia 27 sierpnia 2003r.,

    [pewnie jeszcze listem zwykłym?]

    > a data płatności rachunku... 31 marca 2000r.!

    Ach, to nie firma telekomunikacyjna tylko ta
    burdel-pseudo-firma-wyciągarka-pieniędzy! Proponuję "olać" z góry. Mnie
    grozili konsekwencjami za zapłacony rachunek NOMu. Kiedy do nich
    zadzwoniłem, to jeszcze mieli czelność pytać o datę wpłaty> Niestety,
    panowie z IJ, poczekam az złożycie pozew i wtedy dam zarobić mojemu
    prawnikowi. Co tam, prawnik też człowiek ;) (oczywiście dowód wpłaty mam
    przed sobą)

    > Szy.

    LMB

    --
    == Download SiteFinder and get Warez, MP3, Movies, etc. from IRC ==
    ============== http://www.sitefinder.pl =====================

  • 3. Data: 2003-10-05 18:46:54
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Szymon Nitka" <s...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > powodem do jego odrzucenia?
    >
    > Pismo Intrum Justitia z dnia 27 sierpnia 2003r.,
    > a data płatności rachunku... 31 marca 2000r.!

    Po pierwsze po trzech latach to już się przedawniło, po drugie zadzwonić do
    tepsy i się upewnić, że zapłacone, po trzecie objechać z góry na dół tepse,
    za burdel w papierach, po czwarte objechać Intrum, żeby sobie wyjaśnili z
    tepsą, że tego długu nie ma.

  • 4. Data: 2003-10-05 19:20:54
    Od: Remi Schleicher <r...@p...net>

    Ave!

    > Sytuacja dość kuriozalna...
    > Po trzech i pół roku od zmiany właściciela telefonu,
    > TP SA domaga się od poprzedniego właściciela zaległych
    > pieniędzy za rzekomo nieopłacony rachunek telefoniczny.

    Od kogo ? od poprzedniego właściciela ?
    Po TRZECH latach ?

> [...]
    > A kwota jest wystarczająco wysoka (plus odsetki)
    > by próbować się bronić.
    > Czy może okres po jakim przyszło wezwanie może być

    A po jakim czasie przedawniają się roszczenia z tytułu
    prowadzonej działalności gospodarczej ?
    Lektura Kodeksu Cywilnego powinna Ci wiele rozjaśnić :->.

    > Pismo Intrum Justitia z dnia 27 sierpnia 2003r.,
    > a data płatności rachunku... 31 marca 2000r.!

    Przyszło listem poleconym ? - nie...
    z potwierdzeniem odbioru ? - nie...

    Znaczy się: zginęło na poczcie :-)

    Ceterum censeo hostem #D5D84B2E delendum esse
    --
    Pozdrowienia z Wrocławia - Remi ,,Virous'' Schleicher
    mailto:r...@p...net, http://www.faq.telefonia.prv.pl

  • 5. Data: 2003-10-05 19:40:52
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Sun, 5 Oct 2003 20:18:50 +0200, "Szymon Nitka" <s...@a...pl>
    wrote:

    > Czy może okres po jakim przyszło wezwanie może być
    > powodem do jego odrzucenia?
    > Pismo Intrum Justitia z dnia 27 sierpnia 2003r.,
    > a data płatności rachunku... 31 marca 2000r.!

    Intrum Justitia żyje z tego ze ściągają należności, kupują je hurtowo
    i pozniej sciagaja ile wlezie nawet jak są przeterminowane.

    1.Okres przedawnienia platnosci za rachunki telekomunikacyjne wynosi 2
    lata więc możesz olać
    2.Z Intrum Justitia się nie rozmawia bo jeszcze nie widziałem żeby
    cokolwiek odpowiadali na pisma tylko wysyłają dalej wezwania do
    zapłaty, więc olać, ewentualnie zbierać do kolekcji :)

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea nie żyje POTS (59)8339018

  • 6. Data: 2003-10-05 20:25:41
    Od: "Pe.Ka" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon Nitka" napisał:
    | Po trzech i pół roku od zmiany właściciela telefonu,
    | (...)
    | Pismo Intrum Justitia z dnia 27 sierpnia 2003r.,
    | a data płatności rachunku... 31 marca 2000r.!

    Witam,

    Wyśmieć to.

    Zaległości finansowe z tytułu nieuregulowanych płatności przedawniają sie po 3
    latach.

    BTW: Każą płacić Tobie czy poprzedniemu właścicielowi bo tego jakoś nie
    doczytałem ?

    Paweł

  • 7. Data: 2003-10-05 21:15:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Szymon Nitka" <s...@a...pl> writes:

    > Po trzech i pół roku od zmiany właściciela telefonu,
    > TP SA domaga się od poprzedniego właściciela zaległych
    > pieniędzy za rzekomo nieopłacony rachunek telefoniczny.

    Co, jak, przyszedl list zaadresowany na poprzedniego wlasciciela na
    jego stary adres? List zwykly, bo poleconego nowy wlasciciel by nie
    odebral...

    No to w czym problem - wyrzuc. Na poczcie zgubili.

    MJ

  • 8. Data: 2003-10-05 21:24:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Oct 2003 20:18:50 +0200, Szymon Nitka wrote:
    > Sytuacja dość kuriozalna...
    > Po trzech i pół roku od zmiany właściciela telefonu,
    >TP SA domaga się od poprzedniego właściciela zaległych
    >pieniędzy za rzekomo nieopłacony rachunek telefoniczny.

    Ja sie nie znam, ale ogolny przepis brzmi tak:
    Art. 118.
    Jesli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia
    wynosi lat dziesiec , a dla roszczen o świadczenia okresowe oraz
    roszczen zwiazanych z prowadzeniem dzialalnosci gospodarczej - trzy
    lata.

    Jak na moj gust 3 lata minely ...

    > Pismo Intrum Justitia z dnia 27 sierpnia 2003r.,
    >a data płatności rachunku... 31 marca 2000r.!

    Czyli nie tyle TPSA, co rzekomy dlug zostal sprzedany IJ.

    Ja bym ich troche pociagal .. nic nie wspominajac o przedawnieniu
    niech ci np podesla podstawe do roszczenia. Niech pojda w koszta i
    czas. Tylko musisz byc odporny na ich chamstwo ale sprawiac wrazenie
    ze sie lamiesz i zaplacisz.

    A na koniec zazadac od tepsy odszkodowania za oszczerstwo - wszak
    powiedzieli osobie trzeciej ze nie placisz dlugow. I sprawdzil
    czy nie umiescili cie w tym nowym rejestrze zalegajacych dluznikow ..

    J.

  • 9. Data: 2003-10-06 01:46:11
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <blpouq$6gi$1@inews.gazeta.pl>, poilkj wrote:
> [...]
    > za burdel w papierach, po czwarte objechać Intrum, żeby sobie wyjaśnili z

    Jasne :) W lipcu, z miesiecznym wypowiedzeniem i za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru które doszło, wypowiedzieliśmy tpsa umowę. Telefon
    odcieli szybciej niż wynikałoby z wypowiedzenie. Zaległości żadnych nie
    było. Za miesiąc sierpień abonamentu już nie chcieli. Chcą za to za
    wrzesień :) Na telefon i "objechanie" stwierdzili że to my mamy im
    udowodnić że umowa została rozwiązana :) Mam zamiar wysłać im to jeszcze
    raz na piśmie z konkretnymi faktami i datami i z żądaniem pokrycia kosztów
    tej korespondecji, ale spodziewam się że skutek może być taki jak przy
    owej rozmowie telefoniecznej. W związku z tym, zastanawiam się czy jak
    nadal będą chcieli za ten (i pewnie następny) abonament czy jednak nie
    zapłacić i czy wtedy nie podpada to już czasem pod Art. 286kk lub pod coś
    innego?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2003-10-06 06:33:44
    Od: "Szymon Nitka" <s...@a...pl>

    Michal Jankowski napisał:

    > Co, jak, przyszedl list zaadresowany na poprzedniego wlasciciela na
    > jego stary adres? List zwykly, bo poleconego nowy wlasciciel by nie
    > odebral...

    Do poprzedniego właściciela, polecony.

    Szy.