  • 21. Data: 2023-08-01 02:27:43
    Temat: Re: Ochrona i ich/moje prawo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Kontrola bezpieczeństwa na lotniskach, imprezach masowych oraz tam,
    > gdzie ochrania SOP jest wpisana w ustawy. Sądu nie znalazłem i sam
    > jestem ciekawy, bo to powszechna praktyka.

    Mechanizm jest podobny, nawet jak są jakies bardziej szczegółowe
    regulacje. A nawet jak regulacji nie ma, to nie ma też bezwzględnego
    prawa wejścia gdzie się komuś podoba. Sam fakt, że się nie weszło, nie
    oznacza, że uniemożliwiono komuś wykonanie obowiązku, szkorzystania z
    usługi etc. etc., więc jak ma wezwanie do sądu, a nie podda się
    zarządzeniu prezesa sądu, czy np. przyjdzie umazany kupą, to nie oznacza
    że się stawił i wina sądu.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2023-08-01 11:23:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > usługi etc. etc., więc jak ma wezwanie do sądu, a nie podda się
    > zarządzeniu prezesa sądu, czy np. przyjdzie umazany kupą, to nie oznacza

    To zdecydowanie złe ostawienie sprawy. Przeszukałem już parę miejsc, ale
    nie znalazłem podstawy prawnej. Przeszukanie czyjegoś bagażu bez zgody
    tej osoby musi wynikać z uprawnień ustawowych. Inaczej przeszukany może
    złożyć skargę na przekroczenie uprawnień przez pracownika ochrony, co
    stanowi przestępstwo z art. 50 Ustawy o ochronie osób i mienia. Nie
    wykluczam, że gdzieś takie uprawnienie jest. po prostu sam jestem
    ciekawy z czego ono wynika.

    Bo nie wykluczone, że nie wynika z niczego i tak sobie po prostu to
    robią, bo nikt sie nad tym nie zastanawia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2023-08-01 12:49:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 11:23:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Bo nie wykluczone, że nie wynika z niczego i tak sobie po prostu to
    > robią, bo nikt sie nad tym nie zastanawia.

    Zawsze można Sąd zapytac, albo Ziobrę.

    Najlepiej sąd i Ziobrę, a potem porównać odpowiedzi :-)

    No ale skoro ustawa zakazuje wnosic do sądu broni i amunicji,
    to moze jest wystarczającym uzasadnieniem.

    J.

  • 24. Data: 2023-08-01 14:26:34
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Tak swoją drogą to w niektórych sądach są skrytki depozytowe, czy mi się
    przywidziało?
    A może skrytki są dostępne i tak dopiero po przejściu ochrony? Co miałoby sens.

  • 25. Data: 2023-08-01 14:28:45
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Przy okazji zacytuj nam kucanie i kasłanie.
    Sam jestem ciekaw.

    -----

  • 26. Data: 2023-08-02 01:54:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To zdecydowanie złe ostawienie sprawy. Przeszukałem już parę miejsc, ale
    > nie znalazłem podstawy prawnej. Przeszukanie czyjegoś bagażu bez zgody

    Przeciez nikt nie mówi o przeszukiwaniu bez zgody.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2023-08-02 14:05:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przeciez nikt nie mówi o przeszukiwaniu bez zgody.
    Ja takie odniosłe wrażenie. Po jak pozwolił, to w ogóle o co chodzi?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-08-03 01:41:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ja takie odniosłe wrażenie. Po jak pozwolił, to w ogóle o co chodzi?

    O to, że jak idzie do Lidla czy innej Biedronki to jak go ochrona chce
    sprawdzić, to ten im mówi, e-e, wzywajcie policję, a oni wtedy
    odpuszczają. W sądzie nie wiedział, czy im nie wolno bezwarunkowo i dał
    se sprawdzić, co najwyraźniej dołozyło się do i tak już sporego
    dyskomfortu.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-08-03 18:37:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tylko, co dalej, jak nie wejdziesz? Miałeś wezwanie do sądu. Ochrona Cię
    > nie wpuściła, wiec nie mogłeś się stawić. Nie można Ci zarzucić, że nie
    > chciałeś. No w końcu nie masz obowiązku pozwalać komuś zaglądać do
    > torby, a i nie można Cię ukarać za to, ze nie pozwoliłeś. Właśnie tak mi
    > się wydaje, ze to takie trochę niedopracowane.

    Co prawda z 2015 roku, ale chyba nadal aktualne.

  • 30. Data: 2023-08-03 18:45:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.07.2023 o 10:02, J.F pisze:

    > W koncu to o ochrone sądu chodzi - mozesz wniesc
    > pistolet/granat/siekiere ..

    Ale jak ktoś będzie chciał zajebać sędziego, to równie dobrze może to
    zrobić pod jego domem. Nawet ma większe szanse na ucieczkę niż w budynku
    sądu.
    No chyba, że zaraz wszyscy będą mieć swoją "straż marszałkowską" i nawet
    w urzędzie miasta będziesz się musiał poddać kontroli?