  • 11. Data: 2023-07-31 01:26:59
    Temat: Re: Ochrona i ich/moje prawo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/wejscie-do-sadu-k
    ontrola-osob-i-bagazy-co-wolno-ochroniarzom,521032.h
    tml

    "[..] kwestia zapewniania bezpieczeństwa w budynkach sądowych jest
    uregulowana art. 54 p.u.s.p. Zgodnie z par. 1. do budynków sądowych nie
    wolno wnosić broni ani amunicji, a także materiałów wybuchowych i innych
    środków niebezpiecznych. Nie dotyczy to osób wykonujących w budynkach
    sądowych obowiązki służbowe wymagające posiadania broni, a par. 2 mówi o
    tym, że prezes sądu może zarządzić stosowanie środków zapewniających
    bezpieczeństwo w budynkach sądowych oraz zapobiegających naruszaniu
    zakazu. W takim przypadku do ochrony budynków sądowych oraz osób w nich
    przebywających stosuje się przepisy o ochronie osób i mienia."

    Przykładowy regulamin:
    https://czestochowa.so.gov.pl/zasady-wstepu-do-budyn
    ku-sadu,m,m1,191,101

    Więc generalnie nie mogą sprawdzić "na siłę", ale moga nie wpuścić.
    Pokażesz lub nie wejdziesz.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2023-07-31 01:37:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Więc generalnie nie mogą sprawdzić "na siłę", ale moga nie wpuścić.
    > Pokażesz lub nie wejdziesz.
    Tylko, co dalej, jak nie wejdziesz? Miałeś wezwanie do sądu. Ochrona Cię
    nie wpuściła, wiec nie mogłeś się stawić. Nie można Ci zarzucić, że nie
    chciałeś. No w końcu nie masz obowiązku pozwalać komuś zaglądać do
    torby, a i nie można Cię ukarać za to, ze nie pozwoliłeś. Właśnie tak mi
    się wydaje, ze to takie trochę niedopracowane.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-07-31 02:12:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-30, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Tylko, co dalej, jak nie wejdziesz? Miałeś wezwanie do sądu. Ochrona Cię
    > nie wpuściła, wiec nie mogłeś się stawić. Nie można Ci zarzucić, że nie

    Nie mogłeś się stawić bo nie chciałes się poddac wykonaniu zarządzeniu
    prezesa sądu, które zostało ustanowione dla zapewnienie bezpieczeństwa.
    Przyjmując, że to zapewnienie bezpieczeństwa ma realne przesłanki to po
    prostu nie dopełniłeś pewnych formalności. Dokument identyfikacyjny
    tez musisz pokazać, a możesz nie chcieć.

    > chciałeś. No w końcu nie masz obowiązku pozwalać komuś zaglądać do
    > torby, a i nie można Cię ukarać za to, ze nie pozwoliłeś. Właśnie tak mi

    A po co karać?

    > się wydaje, ze to takie trochę niedopracowane.

    Może i tak (w końcu zdaje się pracują nad jakąś nowelą), ale jakoś nie
    słyszy się np. o masowych pozwach pasażerów, którym odmówiono wejścia na
    pokład bo nie poddali się kontroli.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2023-07-31 09:23:31
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Podstawę prawną sprawdź w regulaminie danego sądu wydanym przez jego prezesa,
    powinien być w BIP na stronie internetowej.
    A nie było w tym sądzie "rentgena"? U nas są rentgeny do prześwietlania rzeczy.
    Jesteś pieniaczem z zawodu czy wstałeś tamtego dnia lewą nogą?

    -----

  • 15. Data: 2023-07-31 09:25:12
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Zawsze to lepiej siedzieć i odpisywać niż łapać przestępców.

    -----

  • 16. Data: 2023-07-31 09:27:50
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ale tylko dla odczytania numeru seryjnego celem wpisania do mitycznej bazy.
    Nie mają prawa szukać "żółtego na czerwonych oponach".

    -----

  • 17. Data: 2023-07-31 10:02:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jul 2023 15:46:32 +0200, Kazik Kaz wrote:
> [...]
    > zaczęły się, gdy pan ochroniarz po zbadaniu torby (czujnik pikał)
    > poprosił o jej otworzenie jej aby tam zaglądnąć - co też uczyniłem.
    >
    > Z reguły, w tzw. Lidlach, Biedronkach, Auchanach itp., (gdy np. bramka
    > pika (kiedyś nie wyciąłem metki z odzieży), to życzę sobie, aby wzywali
    > policję - wtedy wymiękają/rezygnują.
    >
    > Pan ochroniarz był uzbrojony, zatem zakładam, że był tzw.
    > kawlifikowany/licencjonowany...
    >
    > Ale zastanawia mnie jedno - czy miał takie prawo, aby mi szperać w
    > torbie? Jeśli tak - na jakiej podstawie prawnej?

    Ja tam nie wiem, ale zakładam, ze sad/prezes uwaza, ze ma.

    W koncu to o ochrone sądu chodzi - mozesz wniesc
    pistolet/granat/siekiere ..

    J.

  • 18. Data: 2023-07-31 10:27:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Może i tak (w końcu zdaje się pracują nad jakąś nowelą), ale jakoś nie
    > słyszy się np. o masowych pozwach pasażerów, którym odmówiono wejścia na
    > pokład bo nie poddali się kontroli.
    Kontrola bezpieczeństwa na lotniskach, imprezach masowych oraz tam,
    gdzie ochrania SOP jest wpisana w ustawy. Sądu nie znalazłem i sam
    jestem ciekawy, bo to powszechna praktyka.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2023-07-31 10:58:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jul 2023 08:35:57 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > O, a to bardzo ciekawie ująłeś.
    > I co, chodzisz z tą "metką"/chipem?
    > Czy miałeś na myśli wycinanie w sklepie?

    W ubraniach bywa taka metka.
    Powinna byc jakos dezaktywowana przy sprzedazy, ale sie zdarza, ze nie
    jest.
    Kupujesz ciuch, ubierasz, wchodzisz do innego sklepu - i piszczy.
    Albo dopiero przy wyjsciu piszczy, bo na wejsciu nie ma bramek.

    Wycinasz w domu ... a moze obsluga powinna wyciac.

    > Kiedyś chyba w factory widziałem masę chipów pod wieszakami.

    Ale to masz na mysli takie osobne plastykowe urzadzenia.
    A tu mowa o czyms, co przypomina kawałek materiału, czy plastykowej
    folii i jest wszyte w ubranie, niczym metka,

    J.

  • 20. Data: 2023-07-31 17:47:27
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Wniesienie bagażu do sądu podlega procedurom sądowym i zwykle podczas
    > kontroli bezpieczeństwa przed wejściem na teren sądu, pracownicy ochrony
    > mogą skanować bagaż za pomocą rentgenowskiego urządzenia do kontroli
    > bagażu lub mogą prosić właściciela o otwarcie bagażu w celu weryfikacji
    > zawartości. Jednakże, wnikliwe przeszukanie lub przejrzenie zawartości
    > bagażu wymagałoby zgody petenta lub obowiązującego sądowego nakazu

    https://czestochowa.so.gov.pl/zasady-wstepu-do-budyn
    ku-sadu,m,m1,191,101

    Pewnie w sądzie jest min. jeden taki:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Policja_s%C4%85dowa

    Więc krótkofalówką można go ściągnąć w minutę jak klient się stawia. A czemu się
    stawia?
    Przeca tam zwykle jest wykrywacz metali (żadne tam drogie rentgeny), nie proszą o
    pokazanie wszystkiego tylko o wyjęcie przedmiotów metalowych w celu odsiania broni.