  • 1. Data: 2023-07-25 16:39:59
    Temat: z drogi sledzie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    bo pis jedzie

    https://oko.press/wypadek-kolumny-rzadowej-na-podlas
    iu-policjant-morawiecki

    artykuł nawiazuje do wypadku, policjyjnego radiowozu zresztą,
    ale spójrzcie na filmik z Twittera, z innego przejazdu

    https://twitter.com/pomaska/status/16729997165885931
    53?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwter
    m%5E1672999716588593153%7Ctwgr%5Eee04b414479cb860239
    6ddc5836482e4226a44ec%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A
    %2F%2Foko.press%2Fwypadek-kolumny-rzadowej-na-podlas
    iu-policjant-morawiecki

    Jeden pas ruchu to za mało dla premiera?

    Co prawda wymyslilbym pare uzasadnien, ale moze niech sie władze
    pochwalą czemu tak spychac.

    Tylko ... co by było, gdyby ten tirman z przeciwka nie zjechal na
    pobocze, a zatrzymał sie na pasie ruchu?

    Policjant winny, bo pierwszy jechal?

    J.

  • 2. Data: 2023-07-25 17:21:12
    Temat: Re: z drogi sledzie
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
> [...]
    >
    > artykuł nawiazuje do wypadku, policjyjnego radiowozu zresztą,
    > ale spójrzcie na filmik z Twittera, z innego przejazdu

    99x się uda, 1x się nie uda:) Kozaczenie podnosi prawdopodobieństwo jebnięcia.
    Życie Panie, życie.

    > Tylko ... co by było, gdyby ten tirman z przeciwka nie zjechal na
    > pobocze, a zatrzymał sie na pasie ruchu?

    ?
    https://motoryzacja.interia.pl/news-wal-po-osobowce-
    szokujace-nagrania-ze-szkolen,nId,1387501

  • 3. Data: 2023-07-25 17:31:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.07.2023 o 16:39, J.F pisze:

    > Jeden pas ruchu to za mało dla premiera?

    No coś ty - ma jechać jak zwykły obywatel - jednym pasem???

    > Co prawda wymyslilbym pare uzasadnien, ale moze niech sie władze
    > pochwalą czemu tak spychac.

    Bo mogom!

    > Tylko ... co by było, gdyby ten tirman z przeciwka nie zjechal na
    > pobocze, a zatrzymał sie na pasie ruchu?

    Wtedy by położyli uszy po sobie i zmieścili się na jednym pasie:P Jest
    filmik gdzie kierownik tira zachował się prawidłowo i skoro kolumna
    jedzie w przeciwnym kierunku to nie ma potrzeby niczego im ułatwiać bo
    przecież się zmieszczą - i się zmieścili;)

    > Policjant winny, bo pierwszy jechal?

    Żartujesz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-07-26 00:33:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Tylko ... co by było, gdyby ten tirman z przeciwka nie zjechal na
    > pobocze, a zatrzymał sie na pasie ruchu? Policjant winny, bo pierwszy

    Zaznaczam, że to moje prywatne zdanie! O wiele taniej i bezpieczniej
    byłoby przerzucać Premiera, czy Prezydenta po prostu śmigłowcem. Niby
    koszt lotu jest większy, ale odpada cała kolumna. Śmigłowiec ląduje w
    pobliżu miejsca docelowego. Stamtąd kolumną jadą i tu już na tę chwilę
    można nawet w ogóle ruch zamknąć. Zawsze w okolicy takiej imprezy
    znajdzie się jakieś boisko szkolne, parking, lądowisko sanitarne itp.
    Tyle, że nie wiem, czy nie ma jakiś ograniczeń w locie z VIPem na takie
    przygodne lądowisko - nie znam się na tym.

    Ale władza chce pokazać, że jest tania i nie lata, albo faktycznie
    przepisy zabraniają lotu na przygodne lądowisko. Żeby bezpiecznie
    prowadzić taką kolumnę, to trzeba to szybko robić. Kolumna musi na tyle
    szybko jechać, by zaskoczyć potencjalnego zamachowca. Spróbuj trafić z
    karabinu od boku w człowieka w samochodzie pędzącym 100 km/h. Jeśli
    będziesz stał blisko, to w ogóle nie nadążysz za celem. Jeśli będziesz
    strzelał z daleka, to drobny błąd w ocenie prędkości, albo dystansu to
    kilka metrów w miejscu trafienia. Ja powiedzmy mam tam swoje
    przemyślenia, jak to zwiększyć szanse trafienia, ale nadal prędkość celu
    zawsze zwiększa szanse pudła - mniej, albo więcej, ale zawsze. Tak samo,
    jakbyś most chciał wysadzić, albo nawet kamieniem rzucić. Prędkość
    zawsze zwiększa szanse.

    Ale jeśli jedziesz po takich drogach niedostosowanych do szybkiej jazdy
    szybko, to problemem są inne samochody. Trudno wyłączyć z ruchu kilkaset
    kilometrów, choć widywałem takie pomysły. Celnie zwracasz uwagę, że
    powinien im wystarczyć jeden pas, ale w takim wypadku wystarczyłoby na
    trasę wysłać jakąś ciężarówkę, która po prostu nie zjedzie im z drogi.
    Kolumna musiałaby zwolnić. Zatem opróżnia się "na wszelki wypadek" ten
    drugi pas, by w razie braku możliwości kontynuowania jazdy właściwym
    można było płynnie ominąć na pełnej prędkości przeszkodę. Po za tym
    jadący pasem w przeciwnym kierunku pojazd mógłby dokonać zamachu na VIPa
    po prostu skręcając w ostatniej chwili na czołówkę. Tu nawet nie trzeba
    jakiegoś samobójcy, a jakiś ciężki samochód z silnikiem przed kabiną -
    np. KRAZ.

    Popatrz na ten filmik. Samochód z VIP-em jest osłaniany przez inne
    jadące w kolumnie. Ale żeby to było możliwe musi on jechać powiedzmy o
    pół samochodu prawą stroną względem poprzedzającego i osłaniającego go
    pojazdu. Na węższej drodze to w obrębie jednego pasa jest nierealne, bo
    przecież na tym prawym poboczu stoją wyprzedzane pojazdy. Od nich też
    musisz zachować separację. W konsekwencji mamy to, co widać na filmiku.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-07-26 02:28:44
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > Tyle, że nie wiem, czy nie ma jakiś ograniczeń w locie z VIPem na takie
    > przygodne lądowisko - nie znam się na tym.

    Przecież te wipy latają samolotami i śmigłowcami, tylko że samochody
    SOP-u muszą być przed nimi na lotniskach/lądowiskach, więc limuzyny
    popierdalają przez pół Polski w asyście Policji.

  • 6. Data: 2023-07-26 15:57:21
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 26.07.2023 o 02:28, nadir pisze:

    > Przecież te wipy latają samolotami i śmigłowcami, tylko że samochody
    > SOP-u muszą być przed nimi na lotniskach/lądowiskach, więc limuzyny
    > popierdalają przez pół Polski w asyście Policji.

    Co gorsza jak vip ma do odwiedzenia kilka miejscówek to okazuje się
    że potrzeba co najmniej dwu kolumn pojazdów bo jedna nie nadąży za
    samolotem czy śmigłowcem. Czyli zamiast kosztu kolumny jest koszt
    co najmniej dwu kolumn plus koszt latadła.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2023-07-26 17:19:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jul 2023 00:33:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zaznaczam, że to moje prywatne zdanie! O wiele taniej i bezpieczniej
    > byłoby przerzucać Premiera, czy Prezydenta po prostu śmigłowcem. Niby

    No nie wiem, nie wiem ... pamietasz jak sie przerzucanie Millera
    skończyło :-)

    A mają jeszcze w ogóle jakies smigłowce?

> [...]
    > Tyle, że nie wiem, czy nie ma jakiś ograniczeń w locie z VIPem na takie
    > przygodne lądowisko - nie znam się na tym.

    No ba - przestrzen niekontrolowana, niedopuszczalne ryzyko :-)

> [...]
    > karabinu od boku w człowieka w samochodzie pędzącym 100 km/h. Jeśli
    > będziesz stał blisko, to w ogóle nie nadążysz za celem.

    A serią z kałasza?

    Ale ja nie mówię, ze szybko, tylko że spychają z przeciwnego pasa..

> [...]
    > zawsze zwiększa szanse pudła - mniej, albo więcej, ale zawsze. Tak samo,
    > jakbyś most chciał wysadzić, albo nawet kamieniem rzucić. Prędkość

    Zobacz jak tego niemieckiego dyrektora banku załatwili.

> [...]
    > jadący pasem w przeciwnym kierunku pojazd mógłby dokonać zamachu na VIPa
    > po prostu skręcając w ostatniej chwili na czołówkę.

    O tym samym pomyslalem - stoi na poboczu, to nie zajedzie nagle drogi.

    Wiec jakies tam uzasadnienie sie znajdzie.

> [...]
    > przecież na tym prawym poboczu stoją wyprzedzane pojazdy. Od nich też
    > musisz zachować separację. W konsekwencji mamy to, co widać na filmiku.

    To i tak szeroka droga jak na krajowe warunki.
    Na wiekszosci nie bedą mieli takich możliwości.

    J.