  • 1. Data: 2023-07-27 12:35:17
    Temat: Allegro chroni sprzedaż podróbek?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Zgodnie z zapisem w regulaminie, Allegro będzie usuwać opinię o
    produkcie, jeżeli otrzymamy nieoryginalny produkt:

    "możemy usuwać opinie o produktach [...] jeśli
    [...]
    opinia nie dotyczy produktu, lecz [...] tego, że przesłany produkt
    nie jest oryginalny"

    https://allegro.pl/pomoc/aktualnosci/zmiany-dla-kupu
    jacych-w-sierpniu-k12oDvPGKUE?utm_source=coma_email&
    utm_medium=985dbd58-5c5a-4554-8cdf-e69a81fa985a#dopr
    ecyzujemy-w-jakich-sytuacjach-mozemy-usuwac-opinie-o
    -produktach

    Czyli nie można ostrzec innych kupujących, że towar to nie oryginał,
    tylko podróbka.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2023-07-27 14:30:34
    Temat: Re: Allegro chroni sprzedaż podróbek?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 12:35, Zbynek Ltd. pisze:

    > Czyli nie można ostrzec innych kupujących, że towar to nie oryginał,
    > tylko podróbka.

    Ale jeśli napiszesz, że sprzedający sprzedał mi nieoryginalny przedmiot,
    to jest o sprzedającym, a nie o produkcie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-07-27 15:47:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Ale jeśli napiszesz, że sprzedający sprzedał mi nieoryginalny przedmiot,
    > to jest o sprzedającym, a nie o produkcie.

    To już czepianie się słówek :-)
    Napiszę: "przedmiot jest nieoryginalny". Nie użyję słowa sprzedawca,
    ani transakcja :-)

    Jak mam wskazać innym kupującym, że to podróba?
    W ocenie towaru opisuje się go.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2023-07-27 17:17:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jeśli napiszesz, że sprzedający sprzedał mi nieoryginalny przedmiot,
    > to jest o sprzedającym, a nie o produkcie.

    Chyba po kulsoniemu. Dostałeś produkt nieoryginalny, to jest o produkcie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-07-27 17:46:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 15:47, Zbynek Ltd. pisze:

    > Jak mam wskazać innym kupującym, że to podróba? W ocenie towaru
    > opisuje się go.

    Moim zdaniem to kwestia interpretacji i trzeba by było autora zapytać,
    co miał na myśli.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-07-27 17:47:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 12:35:17 +0200, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    -produktach

    > Czyli nie można ostrzec innych kupujących, że towar to nie oryginał,

    Ale to w komentarzu do sprzedającego powinienes pisac,
    a nie w opinii o produkcie - oryginalnym produkcie.

    J.

  • 7. Data: 2023-07-27 17:54:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 17:47, J.F pisze:

    > Ale to w komentarzu do sprzedającego powinienes pisac,
    > a nie w opinii o produkcie - oryginalnym produkcie.

    Jak nie? Opisujesz produkt który dostałeś. A jaki inny miałbyś opisywać?

    BTW - ta zmiana jest bez sensu - na przykład szybki do telefonu różne
    wpadają do jednego wora i nie możesz z komentarzy się dowiedzieć czy
    pasują czy niby napisane że do tego fona ale rozmiar dupny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-07-27 18:17:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 17:54:43 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > wpadają do jednego wora i nie możesz z komentarzy się dowiedzieć czy
    > pasują czy niby napisane że do tego fona ale rozmiar dupny.

    Ale sa jeszcze opinie o produkcie.

    Sa np buty Adidasa do biegania, to opinia powinna dotyczyc takich
    butów Adidasa, a nie nie wiadomo czego.

    J.

  • 9. Data: 2023-07-27 18:22:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 18:17, J.F pisze:

    > Ale sa jeszcze opinie o produkcie.
    >
    > Sa np buty Adidasa do biegania, to opinia powinna dotyczyc takich
    > butów Adidasa, a nie nie wiadomo czego.

    Opinia dotyczy produktu który dostałeś. Na jakiej podstawie masz się
    wypowiadać o tym, którego nie masz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-07-27 18:55:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jul 2023 18:22:53 +0200, Shrek wrote:

    > Opinia dotyczy produktu który dostałeś. Na jakiej podstawie masz się
    > wypowiadać o tym, którego nie masz?

    Są jeszcze opinie o produkcie. Np
    https://allegro.pl/oferta/mlotowiertarka-bosch-profe
    ssional-gbh-240-sds-790w-13551970734

    i tam pod zdjęciami
    "Opinie wystawiane są po zakupie dla produktów od różnych
    sprzedających"

    I to jest opinia o "Młotowiertarce Bosch SDS-Plus GBH 240",
    a nie o jakiejs chinskiej podróbce.

    Chcesz opinie o sprzedającym, to szukaj opinii o sprzedającym.

    J.