  • 1. Data: 2023-07-24 19:47:49
    Temat: Fikołki prawnicze 3
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    To teraz może dla odmiany głośna sprawa Mariki

    np
    https://wpoznaniu.pl/marika-m-skazana-za-rozboj-chul
    iganski-prawica-pragnie-jej-ulaskawienia/
    https://wiadomosci.radiozet.pl/polska/marika-skazana
    -za-rozboj-ziobro-interweniuje-i-grzmi-protestowala-
    to-granda
    https://www.rp.pl/sady-i-trybunaly/art38750751-proku
    rator-i-sedzia-o-sprawie-mariki-to-nie-byl-wyrok-za-
    szarpanie-torby
    https://ordoiuris.pl/wolnosci-obywatelskie/marika-pr
    ezentujemy-fakty-dotyczace-przebiegu-postepowania

    Młoda narodowczyni/narodówka(?) w trakcie jakis demonstracji wyrwała
    tęczową torebkę innej kobiecie. A raczej usiłowała, bo się nie dało.

    Sąd ocenił to za "rozbój chuligański" i skazał dziewczynę na 3 lata
    pozbawienia wolnosci.

    Ziobrze wyrok sie nie podoba, i bedzie działał.

    No cóż, wyrok chyba przesadzony, choc pewnie sąd miał podstawy
    https://www.iustitia.pl/4734-stanowisko-zarzadu-ssp-
    iustitia-z-17-lipca-2023r-w-sprawie-atakow-medialnyc

    Ale gdzie był Ziobro, jak jego prokurator z takim oskarżeniem
    występował?
    Podwładny nie zrozumiał szefa? przeciez miało być ostro.

    Na razie Zero straszy
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /8892067,ziobro-o-sprawie-mariki-na-tym-polega-moje-
    uprawnienie-jako-prokurato.html

    "Poleciłem kwerendę orzeczeń sądu i pani sędzi, która wydała wyrok ws.
    Mariki M. Zobaczymy, jak twardą rękę miała do prawdziwych bandytów, to
    będzie ciekawe; pokażemy to publicznie"

    Aczkolwiek ... wynik może być ciekawy.

    A gdzie był adwokat - czemu nie było apelacji?

    J.

  • 2. Data: 2023-07-24 19:52:44
    Temat: Re: Fikołki prawnicze 3
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2023 o 19:47, J.F pisze:

> [...]
    > będzie ciekawe; pokażemy to publicznie"
    >
    > Aczkolwiek ... wynik może być ciekawy.
    >
    > A gdzie był adwokat - czemu nie było apelacji?

    Pewnie dlatego że wyrok był.. dobry. Zerokurator zrobił dobrze, sąd
    zrobił dobrze, a że zerowi się jego własna polityka nie podoba, to
    będzie szukał haków na podwładnych (tak też traktuje sędziów i ciężko
    znosi to że nawet jego prezesi się często stawiają, jak przychodzi
    rozkaz udupić sędziego) krzycząc "łapać złodzieja!".

    Alternatywa jest taka że to szachy 0D i chcieli mieć męczennika i
    dlatego nie było apelacji. Ale pogłoski o graniu w szachy wielopoziomowe
    przez pis są przesadzone - większość pewnie nie umie w 2D:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-07-24 21:16:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 24.07.2023 o 19:47, J.F pisze:
    > To teraz może dla odmiany głośna sprawa Mariki
    >

    > Młoda narodowczyni/narodówka(?)

    Dlaczego eufemizmy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 4. Data: 2023-07-25 01:27:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pewnie dlatego że wyrok był.. dobry. Zerokurator zrobił dobrze, sąd

    Przy całej antypiatii jaką mam dla działań tej panienki, wsadzanie
    kogoś, bez wczesniejszych wybryków, do pierdla na 3 lata za
    wyszarpywanie torebki (o ile tak właśnie było) nie wydaje mi się zbyt
    mądre.

> [...]
    > znosi to że nawet jego prezesi się często stawiają, jak przychodzi
    > rozkaz udupić sędziego) krzycząc "łapać złodzieja!".

    Kwalifikacje zaproponowała prokuratura. Dla tej kwalifikacji min. to
    zdaje się właśnie 3 lata. Ale sąd nie jest związany w żaden sposób tym
    co zaproponuje prokuratura, a tu wygląda, że po prostu przyklepał.

    > Alternatywa jest taka że to szachy 0D i chcieli mieć męczennika i
    > dlatego nie było apelacji. Ale pogłoski o graniu w szachy wielopoziomowe
    > przez pis są przesadzone - większość pewnie nie umie w 2D:P

    Mocno podejrzewam. Wszyscy mieli to w dupie, ale pewnie szukano
    przypadków męczenników i katów na wybory. Dziewczyna mogłą dostać np. 2
    w lata w zawiasach na kilka lat i by się pilnowała. Teraz, zaraz
    długopis ją uniewinni i mamy nowego pracownika struktur przyrządowych.
    Nawet lepszego niż taki Kamiński bo młoda i hybryda z oskarkiem.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-07-25 06:07:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > kogoś, bez wczesniejszych wybryków, do pierdla na 3 lata za
    > wyszarpywanie torebki (o ile tak właśnie było) nie wydaje mi się zbyt

    Z tym że to nie było tak, że ona sobie nagle wypłynęła. Uzasadnienie
    jest - to nie było "wyrwanie torebki" a raczej rozbój i sąd podkreśla,
    że jest osobą zdemoralizowaną, kierującą się nienawiścią wobec
    określonych grup społecznych i narodowościowych. Więc to do czego można
    się przyczepić to w zasadzie kwalifikacja czynu - być może powinno być
    257 kk (też trzy lata).

> [...]
    > długopis ją uniewinni i mamy nowego pracownika struktur przyrządowych.
    > Nawet lepszego niż taki Kamiński bo młoda i hybryda z oskarkiem.

    Nie sądzę - pis nie umie w szachy wielopoziomowe. Jedzie na populiźmie,
    kupuje wyborców i ma po prostu szczęście.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-07-25 11:48:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jul 2023 23:27:21 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > kogoś, bez wczesniejszych wybryków, do pierdla na 3 lata za
    > wyszarpywanie torebki (o ile tak właśnie było) nie wydaje mi się zbyt

    Tez mi sie nie wydaje zbyt mądre, ale cos tam piszą ze to PiS z Ziobro
    zaostrzył kary.

    A tu jeszcze taki
    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/ko
    deks-karny-16798683/art-57-a

    Art. 57a. § 1.
    Skazując za występek o charakterze chuligańskim, sąd wymierza karę
    przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w wysokości nie
    niższej od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę.

    Jakaś świeża wersja?

    Czyli jak ktoś zwyczajnie ukradnie z rozbojem komus torebke,
    to moze dostac np 2 lata, a jak jeszcze chuligansko, to 3 ...

    > Kwalifikacje zaproponowała prokuratura. Dla tej kwalifikacji min. to
    > zdaje się właśnie 3 lata. Ale sąd nie jest związany w żaden sposób tym
    > co zaproponuje prokuratura, a tu wygląda, że po prostu przyklepał.

    Z drugiej strony maja jakies tam komentarze, opracowania i wytyczne,
    i pewnie pasowało to do "rozboju".

    Prokurator dopasował, sędzia dopasował, Ziobro kasacji nie założył.

    > Mocno podejrzewam. Wszyscy mieli to w dupie, ale pewnie szukano
    > przypadków męczenników i katów na wybory. Dziewczyna mogłą dostać np. 2
    > w lata w zawiasach na kilka lat i by się pilnowała. Teraz, zaraz

    2 chyba nie, skoro należą sie co najmniej 3.

    A czy mógł zawiesić ... ponoć nie bardzo, jeśli juz stwierdził, ze
    "chuliganski"

    > długopis ją uniewinni i mamy nowego pracownika struktur przyrządowych.
    > Nawet lepszego niż taki Kamiński bo młoda i hybryda z oskarkiem.

    Ale teraz to juz bedzie recydywa.
    I w dodatku karana.

    No ale pare tysięcy głosów sobie zdobędą.

    J.

  • 7. Data: 2023-07-26 05:53:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Czyli jak ktoś zwyczajnie ukradnie z rozbojem komus torebke,
    > to moze dostac np 2 lata, a jak jeszcze chuligansko, to 3 ...

    Że chuligańsko to pomysł prokuratora. Sąd nie musiał, że chuligańsko.
    Pewnie też mogł walnąć jakieś nadzwyczajne złagodzenie. Ale Shrek
    wspomniał, że ona jako ta dziewica nieskalana i niewinna to jednak nie
    była, więc może te 3 lata ścisłego to i po literze przepisu i zasłużenie.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-07-27 19:07:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jul 2023 03:53:27 GMT, Marcin Debowski wrote:

    deks-karny-16798683/art-57-a

    > Że chuligańsko to pomysł prokuratora. Sąd nie musiał, że chuligańsko.

    Ale moze pasuje, i sąd w zasadzie musiał.

    > Pewnie też mogł walnąć jakieś nadzwyczajne złagodzenie.

    Moze mógł, a może nie mógł ... w zasadzie jest związany ustawami.
    Złagodziłby a potem Ziobro by kazał apelacje pisać, że za mało :-)

    Ale są odważni sędziowie (może przed emeryturą), a może Jankowskiego
    Ziobro nie lubił, a może wiedzą cos wiecej, ze tak przypomnę inna
    sprawę :-)

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Oskarzeni-za-pr
    zewrocenie-pomnika-ks-Henryka-Jankowskiego-n142408.h
    tml
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Salomonowy-wyro
    k-sadu-w-sprawie-przewrocenia-pomnika-ks-Jankowskieg
    o-n159744.html
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-09-28/wyrok
    -w-sprawie-przewrocenia-pomnika-ks-pralata-henryka-j
    ankowskiego-nie-bedzie-kary/
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art37367911-jest-nowy-
    wyrok-za-obalenie-pomnika-ksiedza-jankowskiego

    > Ale Shrek
    > wspomniał, że ona jako ta dziewica nieskalana i niewinna to jednak nie
    > była, więc może te 3 lata ścisłego to i po literze przepisu i zasłużenie.

    Proces dotyczy tego jednego czynu.

    J.

  • 9. Data: 2023-07-27 19:11:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jul 2023 21:16:28 +0200, Kviat wrote:

    > Dlaczego eufemizmy?

    No bo jak to nalezy nazwać?
    Wszechpolka?

    Przeciez nie faszystka ...

    J.

  • 10. Data: 2023-07-27 19:39:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2023 o 19:11, J.F pisze:

    > No bo jak to nalezy nazwać?
    > Wszechpolka?
    >
    > Przeciez nie faszystka ...

    Dlaczego nie?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Faszyzm

    "Zgodnie z ideologią faszyzmu, narody i rasy muszą oczyścić się z
    biologicznie słabych lub zdegenerowanych ludzi, a jednocześnie promować
    tworzenie silnych ludzi,(...)
    Włoski faszyzm realizował politykę nazwaną ,,higieną moralną"[27] w
    zakresie seksualności. Państwo włoskie promowało wśród młodzieży
    zachowania seksualne, które uważało za normalne i potępiało te, które
    uznało za dewiacje.(...)
    Zgodnie z wykładnią włoskich faszystów, homoseksualizm uznany został za
    chorobę społeczną.(...)

    Hitlerowcy podobnie, jak włoscy faszyści, byli wrodzy homoseksualizmowi,
    który uważali za zniewieściały, zdemoralizowany i podważający
    męskość[32]. Homoseksualistów w III Rzeszy chciano ,,leczyć", trafiali
    oni do obozów koncentracyjnych, gdzie byli systematycznie mordowani[33]."

    Co ci nie pasuje?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr