  • 1. Data: 2023-07-24 21:18:08
    Temat: Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    https://tvn24.pl/krakow/autostrada-a4-trzebownisko-r
    adiowoz-stanal-w-poprzek-autostrady-bo-zabezpieczal-
    przejazd-kolumny-ekspert-komentuje-nagranie-7256249

    "- Nie mieści mi się w głowie zachowanie funkcjonariuszy policji, którzy
    powinni dbać o bezpieczeństwo w ruchu drogowym - komentuje Andrzej
    Janicki, były naczelnik pabianickiej drogówki, a także były biegły z
    zakresu analizy i rekonstrukcji wypadków drogowych."

    "- Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku - podkreśla były
    naczelnik ruchu drogowego."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2023-07-24 21:28:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2023 o 21:18, Kviat pisze:
> [...]
    > zakresu analizy i rekonstrukcji wypadków drogowych."
    >
    > "- Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku - podkreśla były

    Zwalniają - dlatego robert twierdzi, że trzeba szukać roweru w gaciach:)
    Oni tylko wykonywali rozkazy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-07-24 22:17:37
    Temat: Re: Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku (BYŁY naczelnik Pabianickiej drogówki)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:
> [...]
    > biegły z zakresu analizy i rekonstrukcji wypadków drogowych."
    >
    > "- Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku - podkreśla były

    A gdzie to jest w przepisach wyższego rzędu? :-)
    Świat nie jest taki jaki być powinien.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-07-25 01:29:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-24, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
> [...]
    > zakresu analizy i rekonstrukcji wypadków drogowych."
    >
    > "- Rozporządzenia nie zwalniają ze zdrowego rozsądku - podkreśla były

    Kogoś faktycznie nieźle posrało. Czy lokalny komendant aprobujący takie
    działania to tez będzie jakieś przekroczenie uprawnień?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-07-25 06:02:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kogoś faktycznie nieźle posrało.

    Już jakiś czas temu. Teraz tylko gówno wypływa.

    > Czy lokalny komendant aprobujący takie
    > działania to tez będzie jakieś przekroczenie uprawnień?

    Skoro zabicie zatrzymanego na policyjnym kiblu nie wystarcza to to
    wystarczy? Myślisz że nie znajdzie się w razie czego jakiś biegły co
    stwierdzi że nic się nie stało?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-07-25 07:09:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Skoro zabicie zatrzymanego na policyjnym kiblu nie wystarcza to to
    > wystarczy? Myślisz że nie znajdzie się w razie czego jakiś biegły co

    Kiedyś "działania podobnego typu" nie doprowadzą o konsekwencji w wyniku
    których będzie strona aż tak zainteresowana że powoła własnych
    (prywatnych) biegłych jak Ziobro w sprawie śmierci ojca w szpitalu
    na skutek "mogącego budzić wątpliwości" postępowania lekarzy?
    AFAIR ekspert Ziobry miał "wątpliwości" że ho ho w porównaniu do
    (prze)biegłego prokuratury/sądu. Ja przesadnej wiary "w system" nie mam
    ale i tak mam jej *trochę* więcej niż ty.

    Policjant w normalnym państwie powinien mieć przeważnie rację.
    Policjant ma _zawsze_ rację w państwie policyjnym.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2023-07-25 07:42:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.07.2023 o 07:09, A. Filip pisze:

> [...]
    > (prze)biegłego prokuratury/sądu. Ja przesadnej wiary "w system" nie mam
    > ale i tak mam jej *trochę* więcej niż ty.

    To ten sam biegły co wydaje opinie że stachowiak "wzioł i umar" a w
    kutnie kulson nie strzelał strzelał w plecy i przypadkiem jest biegłym w
    _każdej_ głośnej sprawie jak policja kogoś zabije? No sam widzeisz, że
    przydatny typ i nie można go ot tak po prostu scancelować. Postawili mu
    trochę zarzutów, nie wiem z jakim wynikiem bo chyba skazany nie jest,
    chyba zdegradowali, choć google twierdzi że nadal jest kierownikiem (na
    jego stronie też taka informacja chyba jest). Na stronie zms jak
    p.o.kierownik jest agnieszka j. To tak która dostała zarzuty razem z
    jarosławem b. w tej samej sprawie nadużyć. Jak widać koleś jest bardzo
    przydatny i w nagrodę ma własny zakład medycyny sądowej a od czasu do
    czasu ma w zamian zrobić robótke dla państwa że policji nie można
    przypisać fakapów. Zakładam, że obecnie opinia pana jarosława b. byłaby
    w sprawie śmierci ojca zera zupełnie inna - w 2008 z innej strony wiał
    wiatr, miał prawo się pomylić;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-07-25 11:37:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Kogoś faktycznie nieźle posrało. Czy lokalny komendant aprobujący takie
    > działania to tez będzie jakieś przekroczenie uprawnień?

    Jeśli już, to niedopełnienie obowiązków - ale tak tak przy okazji i
    humorystycznie. Na poważne, to naprawdę sądzisz, że Komendant jeździ i
    kontroluje sposób realizacji wszelkich czynności przez wszystkich
    policjantów?

    Wszyscy się "czepili" tych policjantów w radiowozie, a nikt nie próbuje
    w ogóle zauważyć kwestii podstawowych. Kto wpadł na pomysł realizacji
    tego przez pojedynczy radiowóz najprawdopodobniej Prewencji (wnoszę po
    kratach i braku "R"). Sądzę, że sytuacji by zaradziło choćby
    zadysponowanie do realizacji tego zadania służby Ruchu Drogowego. Ufam,
    że policjanci z odpowiednim przeszkoleniem na pomysł zastawienia
    autostrady by po prostu nawet nie wpadli. Realizacji tego zadania
    pojedynczym radiowozem sobie w ogóle nie wyobrażam. Nie wiem, na ile
    pomysłodawca zdawał sobie sprawę z zagrożenia, jakie spowodował, zarówno
    dla jadących autostradą, ale i samych policjantów wykonujących to
    polecenie.

    Mamy w materiałach fragmencik filmiku zaczynający się ze 100~200 metrów
    od feralnego radiowozu. Mamy pewność, że tam wcześniej nie było innego
    oznakowania, czy policjanta zatrzymującego ruch, a my na filmie widzimy
    tylko i wyłącznie to ostatnie ogniwo, gdzie próbowano wymusić niezbyt
    sensownie realizacje wcześniej wydanego polecenia? Czemu zatrzymali ruch
    na obydwu pasach, podczas gdy do włączenia się do ruchu kolumny pewnie
    wystarczył jeden. Choć zatrzymywanie na jednym pasie o wiele mniejszego
    zagrożenia nie powodowało.

    Mamy ZARZĄDZENIE NR 1355 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 20 grudnia
    2007 r. w sprawie metod i form organizowania i prowadzenia przez Policję
    pościgów i zorganizowanych działań pościgowych. Ono zaistniałej sytuacji
    nie dotyczy (tam nie było pościgu ani blokady), ale mniej więcej tak
    sobie wyobrażam realizację tego zadania, gdybyśmy postanowili coś
    takiego zrobić. Tam są rozrysowane schemaciki. Tego się pojedynczym
    radiowozem po prostu nie da zrobić.

    Dostępny w Google jest obraz tego odcinka. Sam radiowóz oraz zapewne
    zatrzymujące się pojazdy powinno być widać z około pół kilometra, bo tam
    wyjeżdżasz z za wiaduktu. Kalkulator podaje drogę hamowania ~200 metrów
    dla dopuszczalnej 140 km/h. Ale dla 180 km/h już ~300 metrów. Jeśli
    zatrzymało się kilka pojazdów, to uderzenie w tył zaparkowanych jest
    naprawdę realnym zagrożeniem. Można było "zepchnąć" ruch na lewy pas
    awaryjny oraz lewy z dwóch pasów ruchu. Tylko do tego konieczne były
    słupki, znaki itp. Jakoś awaryjnie pewnie ze 2~3 radiowozy i policjanci
    stopniowo spowalniający ruch z kilometr wcześniej. To powinno się
    zaplanować, wyznaczyć stosowne siły i środki do realizacji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-07-25 14:00:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > w ogóle zauważyć kwestii podstawowych. Kto wpadł na pomysł realizacji
    > tego przez pojedynczy radiowóz najprawdopodobniej Prewencji (wnoszę po

    A kto zrealizował ten pomysł w taki sposób?
    Nie ci w tym radiowozie?

    > Sądzę, że sytuacji by zaradziło choćby
    > zadysponowanie do realizacji tego zadania służby Ruchu Drogowego.

    Ale nie zadysponowali.

    > Ufam,
    > że policjanci z odpowiednim przeszkoleniem na pomysł zastawienia
    > autostrady by po prostu nawet nie wpadli.

    Serio? Trzeba mieć jakieś specjalne przeszkolenie żeby nie wpaść na
    pomysł zastawienia autostrady w taki sposób?
    Mam znajomych bez prawa jazdy i też by na taki pomysł nie wpadli...
    A nawet jakby wpadli, to po sekundzie zastanowienia sami by wiedzieli,
    że to zły pomysł.

> [...]
    > pomysłodawca zdawał sobie sprawę z zagrożenia, jakie spowodował, zarówno
    > dla jadących autostradą, ale i samych policjantów wykonujących to

    Twierdzisz, że wykonujący to polecenie nie zdawali sobie sprawy?
    Czy może, że sobie zdawali, ale rozkaz to rozkaz?

> [...]
    > tylko i wyłącznie to ostatnie ogniwo, gdzie próbowano wymusić niezbyt
    > sensownie realizacje wcześniej wydanego polecenia?

    "Tyle, że zaraz się tu wetną oszołomy, co będą knuli udział czynników
    mitycznych oraz snuć teorie spiskowe"

    https://tvn24.pl/krakow/autostrada-a4-trzebownisko-r
    adiowoz-stanal-w-poprzek-autostrady-bo-zabezpieczal-
    przejazd-kolumny-ekspert-komentuje-nagranie-7256249

    Jakby była pewność, że było inaczej, to chyba w odpowiedzi nadesłanej do
    redakcji komisarz Piotr Wojtunik, rzecznik podkarpackiej policji, raczej
    by o tym wspomniał.
    Czy jednak było inaczej, lecz wolał bezpodstawnie pogrążyć tych
    funkcjonariuszy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 10. Data: 2023-07-25 16:32:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jul 2023 11:37:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > że policjanci z odpowiednim przeszkoleniem na pomysł zastawienia
    > autostrady by po prostu nawet nie wpadli.

    No to trzeba wysłać takich, co nie wpadną, że się nie da, tylko
    wykonają rozkaz, nieprawdaż :-)

    Ja też nie rozumiem, czemu sie wszyscy czepili.
    Zatrzymac ruch na autostradzie - dziesiątki powodów mogą być.

    Zatrzymali ... jak widac skutecznie i bezpiecznie.
    Swiatelka z boku mieli, widoczni byli.

    Tylko co tam było na lewym pasie - policjant z tarczą?
    Bo na oko, to przejechac osobowym by się dało.

> [...]
    > pomysłodawca zdawał sobie sprawę z zagrożenia, jakie spowodował, zarówno
    > dla jadących autostradą, ale i samych policjantów wykonujących to

    Czyli jednak przekroczenie uprawnien? :-)

> [...]
    > sobie wyobrażam realizację tego zadania, gdybyśmy postanowili coś
    > takiego zrobić. Tam są rozrysowane schemaciki. Tego się pojedynczym

    Jak widac nie znasz się :-)

> [...]
    > zatrzymujące się pojazdy powinno być widać z około pół kilometra, bo tam
    > wyjeżdżasz z za wiaduktu. Kalkulator podaje drogę hamowania ~200 metrów

    To w złych warunkach.

    > Ale dla 180 km/h już ~300 metrów. Jeśli

    Ale 180 niedopuszczalne :-)

    > zatrzymało się kilka pojazdów, to uderzenie w tył zaparkowanych jest
    > naprawdę realnym zagrożeniem.

    Zatrzymac sie mogą z różnych przyczyn same. Kierowcy muszą uważać.

> [...]
    > stopniowo spowalniający ruch z kilometr wcześniej. To powinno się
    > zaplanować, wyznaczyć stosowne siły i środki do realizacji.

    A jeden jadący srodkiem jezdni nie wystarczy?

    Ale ... spowolnisz pare km wczesniej, ale w koncu trzeba będzie
    zatrzymac. I co wtedy z bezpieczenstwem zatrzymanych?

    J.