  • 21. Data: 2017-10-07 14:47:53
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-10-17 o 13:07, J.F. pisze:

    > A nie ma ?
    > "nie dopatrzyl sie znamion przestepstwa gdyz dzalanie miescilo sie
    > granicach obrony koniecznej".

    Ale to ie ma nic wspólnego z przekroczeniem. W wypadku przekroczenia sąd
    może odstąpić od ukarania, a to oznacza skazanie.

    > Taki np Dawid Jackiewicz z PiS .. o ile pamietam umorzono juz za
    > rzadow PO.

    Pewnie nie przekroczył granic - nie chce mi się szukać.

  • 22. Data: 2017-10-07 16:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pewnie nie przekroczył granic - nie chce mi się szukać.

    Oj poszukaj, warto...
    O ile oczywiście obrona konieczna to poszukiwanie podpitego sprawcy juz
    dawno po całym zajściu i wymierzenie sprawiedliwości z zapewne
    niechcianym skutkiem ale jednak.
    Innymi słowy - pijany gośc przestraszył zone, ten go znalazł,
    przypierdzielił ale tak nieszczesliwie ze ten zmarł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 23. Data: 2017-10-07 16:14:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 14:47:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale to ie ma nic wspólnego z przekroczeniem.

    No ale skad wiadomo, ze bylo przekroczenie ?
    Prokurator uzna ze nie bylo, i nie ma sprawy :-)

    > W wypadku przekroczenia sąd
    > może odstąpić od ukarania, a to oznacza skazanie.

    A to sie nie znam, ale dziwne jakos.
    Skazany ... na nic ? Czyli nie skazany :-)
    Ale winny.

    > Pewnie nie przekroczył granic - nie chce mi się szukać.

    Skoro prokurator tak uznal, to nie przekroczyl :-)
    A czlowiek nie zyje :-(

    J.

  • 24. Data: 2017-10-07 22:30:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-10-17 o 16:00, Budzik pisze:

> [...]
    > Innymi słowy - pijany gośc przestraszył zone, ten go znalazł,
    > przypierdzielił ale tak nieszczesliwie ze ten zmarł.

    Tak, jak Ty to opisałeś, to ja tu w ogóle nie widzę miejsca na
    rozważania, czy to obrona konieczna, czy nie. Natomiast kluczowe
    znaczenie może mieć przebieg same go spotkania tych dwóch mężczyzn, bo
    jeśli Jackiewicz odnalazł napastnika z zamiarem zwrócenia mu uwagi na
    niestosowność jego zachowania, a tamten zniesmaczony formą, czy nawet
    samym faktem rzucił się na niego, no to spokojnie możemy76 mówić o
    obronie koniecznej.

    Generalnie zagadnienie obrony koniecznej jest platformą do różnych
    dywagacji. Czasem po prostu nie da się ustalić przebiegu wypadków i
    trzeba się z tym pogodzić. Wszelkie niejasności należy tłumaczyć na
    korzyść oskarżonego.

  • 25. Data: 2017-10-07 23:01:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > uwagi na niestosowność jego zachowania, a tamten zniesmaczony formą,
    > czy nawet samym faktem rzucił się na niego, no to spokojnie możemy76

    Ok, sadziłem, ze juz samo to ze napastnik sie oddalił a dalsza czesc
    wydarzen wynikała z interwencji meza przemawia na jego niekorzysc, bo
    nastapiła w momencie jak juz nie było niebezpieczenstwa a wiec równeiż
    koniecznosci obrony.
    Ale moze rzeczywiscie juz samo zdarzenie ponownego spotkania mozna
    rozpatrywac oddzielnie?

    To chyba tak powinno byc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 26. Data: 2017-10-07 23:43:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-10-17 o 23:01, Budzik pisze:

    > To chyba tak powinno byc.

    Zdecydowanie powinno, ale ludzie tego nie rozumieją. Często jest tak,
    jak to wyżej wyszło. No przecież "biegał za nim po wsi", to nie mógł się
    bronić - a to nie zawsze jest prawda. Dziennikarze, zamiast dążyć do
    ustalenia faktów grają często na emocjach słuchaczy / widzów.

  • 27. Data: 2017-10-07 23:48:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-10-17 o 16:14, J.F. pisze:

    > No ale skad wiadomo, ze bylo przekroczenie ?
    > Prokurator uzna ze nie bylo, i nie ma sprawy :-)

    To ie jest takie proste. W wypadku śmierci rodzina jest stroną i mogą
    się zażalić.

    > A to sie nie znam, ale dziwne jakos.
    > Skazany ... na nic ? Czyli nie skazany :-)
    > Ale winny.

    Tak. Nie możesz w wielu zawodach pracować. Cofną Ci powolenie na broń
    itd. Taki niuansik.

  • 28. Data: 2017-10-09 12:00:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 14:00:37 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > Innymi słowy - pijany gośc przestraszył zone, ten go znalazł,
    > przypierdzielił ale tak nieszczesliwie ze ten zmarł.

    Choćby tu jest więcej szczegółów:
    http://www.newsweek.pl/polska/tato-go-zmiksowal,9100
    7,1,1.html

    Nie wiadomo nawet, czy to zabity zaczepiał żonę i syna. Dawid Jackiewicz
    zamiast zawiadomić policję, zaczął sam szukać sprawcy i wymierzać
    sprawiedliwość. Ofiar była bezdomna i co najmniej godzinę leżała na mrozie;
    nikt nie udzielił jej pomocy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 29. Data: 2017-10-09 14:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olin k...@a...w.stopce ...

    > Ofiar była bezdomna i co najmniej godzinę leżała na mrozie;
    > nikt nie udzielił jej pomocy.

    I to nie swiadczyło przeciwko obronie koniecznej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 30. Data: 2017-10-09 15:10:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 Oct 2017 12:00:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > I to nie swiadczyło przeciwko obronie koniecznej?

    Mnie tam nie było, ale najwyraźniej prokurator uznał, że jak człowiek leży
    godzinę nieprzytomny, a już na pewno na mrozie, to nie ma powodu do
    niepokoju.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła