  • 11. Data: 2017-10-05 09:24:31
    Temat: Re: Obrona konieczna - zagajenie.
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 20:46, m4rkiz pisze:

    > błędnie zakładasz że zależy im żeby sprawy zakończyć jak najszybciej,
    > charakterystyka zawodu jest taka ze jest wprost przeciwnie

    Sędziemu, prokuratorowi - to chyba niekoniecznie zależy na przewlekłości
    spraw.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby dodać: lekarze nie powinni
    leczyć (bo im zależy na tym by długo leczyć a nie wyleczyć), budowlańcy
    nie powinni budować (bo im zależy by długo budować a nie szybko
    zbudować), programiści nie powinni programować (bo im zależy by długo
    pracować a nie szybko napisać program) itd.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 12. Data: 2017-10-05 09:42:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 09:24, Wojtek pisze:

> [...]
    > zbudować), programiści nie powinni programować (bo im zależy by długo
    > pracować a nie szybko napisać program) itd.

    nie do końca, bo to jest taki minimax... To tak jak za czasów studiów
    krążył dowcip (związany z krzywą zapamiętywania): im później zaczniesz
    się uczyć, tym mniej zapomnisz. Tylko żeby w ogóle coś umieć, trzeba
    jednak się zacząć uczyć (bo inaczej nic nie będziemy umieć), więc
    kwestia by dobrać odpowiednio przedział, w którym należy zacząć się
    uczyć, by się czegoś nauczyć i nie zdążyć za dużo zapomnieć przed
    egzaminem :)

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 13. Data: 2017-10-05 10:57:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojtek w...@o...pl ...

    > Sędziemu, prokuratorowi - to chyba niekoniecznie zależy na
    > przewlekłości spraw.

    Raczej nie.

    > Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby dodać: lekarze nie powinni
    > leczyć (bo im zależy na tym by długo leczyć a nie wyleczyć)

    Zalezy jak maja płacone.

    > budowlańcy nie powinni budować (bo im zależy by długo budować a nie
    > szybko zbudować),

    A co to raczej maja płacone od efektu a nie godzinówkę wiec...

    > programiści nie powinni programować (bo im zależy
    > by długo pracować a nie szybko napisać program) itd.

    I znow - raczej kontrakt jest na efekt, a jak bedziesz przeciagał to
    stracisz klienta.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 14. Data: 2017-10-05 11:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Wojtek w...@o...pl ...

    >Raczej nie.

    Prokuratorowi zalezy na etapie wstepnym.
    Dzieki temu nikt mu nie zarzuci, ze za wolno pracuje, bo "pan juz dwa
    lata bez wyroku siedzi ? Inni siedza 5 i nie narzekaja" :-)

    >Zalezy jak maja płacone.

    >A co to raczej maja płacone od efektu a nie godzinówkę wiec...

    Firma ma od efektu, a robotnicy od godziny :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-10-06 04:16:01
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 05.10.2017 o 09:24, Wojtek pisze:

> [...]
    > zbudować), programiści nie powinni programować (bo im zależy by długo
    > pracować a nie szybko napisać program) itd.

    Coś jest na rzeczy.Przewlekłość spraw nie jest jednak zjawiskiem
    losowym. Jednym puszczają expresowo a inni się bujają dekadami. Zalezy
    od tzw. układów.

  • 16. Data: 2017-10-06 04:17:12
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Z drugiej
    > trony nie można dopuścić do samosądów.

    Dotarła do mnie interesująca informacja, że niejaki prof. P. Kruszyński
    stwierdził, że prawo do samoobrony jest OK tylko cytuje "sędziowie źle
    to stosują". Dalej: Ponoć Ziobrze chodzi o umarzanie przez prokuratora
    takich spraw z automatu, aby nie ciągać ofiar napadów po aresztach i
    sądach. Dlatego też skupili się na naruszaniach miru domowego, bo tu
    trudniej zachachmęcić. Wiadomo, czyje jest mieszkanie i kto jest
    właścicielem. Oczywiście nie do końca. Pięciu byczków twierdzi, że
    napadł ich jakiś cherlak i musieli się bronic - tymczasowo uniknijmy
    rozważań nad tym. Sędziowie źle stosują prawo, więc ustawodawca tak je
    zmienia, żeby nie mieli pola do manewru. Nadzwyczajna kasta tutaj
    popłynęła i daje podstawę kaczystom do reformy. Mamy tu podstawowe
    zagadnienia takie:

    I. Granice Obrony Koniecznej

    Najpierw winniśmy ustalić, co wolno w obronie owego miru domowego i
    innych wartości podobnych. I tak:

    Musimy mieć do czynienia z wtargnięciem, czy jednak obligatoryjnie
    połączonym z przełamywaniem?
    Sytuacja, że ktoś się podaje za listonosza, gazownię, paczkę i
    podstępem skłania do wpuszczenia też się kwalifikuje.
    Ale jeśli ktoś urządził imprezkę, zaprosił kumpli, popili i się
    zrobiła awantura - już nie koniecznie.

    Co do zasady prawo do obrony powinno być szeroko tu stosowane. W sensie,
    że jak jest włamywacz czy inny taki to nie masz obowiązku zastanawiać
    się, czy tylko kradnie, czy morduje, czy gwałci. Masz prawo się bronic i
    jego wina. Taka interpretacja, że jak tylko rabuje to nie można go
    puknąć jest nie do przyjęcia. Ważne jest, aby wyraźnie owe granice
    sformułować.

    Tutaj gwoli refleksji krótki filmik:

    https://youtu.be/psXAOWhmZXA

    II Przekroczenie owych granic

    Przekroczenie owych granic jest możliwe, ale musi być drastyczne, aby
    można tu mówić o jakiejś odpowiedzialności. I tu konkretne przykłady by
    trzeba podać naruszenia owych granic. Poprawka na wzburzenie i
    niemożność oceny sytuacji przez napadniętego musi być egzekwowana
    bezwzględnie. Jeśli jednak zostawimy tu jakąkolwiek furtkę to sądy po
    staremu będą próbować kombinować. A tego nie chcemy. Sytuacja, że jacyś
    goście wdarli się do domu i drą ryja, że zabiją i gospodarz broniąc
    rodziny ich kropnął na śmierć a sąd mu daje wyrok za przekroczenie jest
    niedopuszczalna.

    III Prawnicy

    Prawnicy powinni pełnić rolę tylko techniczną, czyli redagować nasze
    ustalenia, aby odpowiednie dać rzeczy słowo. Nie mają oni żadnej
    dodatkowej kompetencji, aby określić zakres owej obrony koniecznej. A
    weźmy jeszcze różne tam takie skracanie okresu przedawnienia itp.
    Słuszne są tu wywody Janusza Korwin-Mikke, że prawo tworzone przez
    prawników będzie niejasne, mętne i wewnętrznie sprzeczne. Zresztą jak
    zahaczycie prawnika na jakiś temat to okaże się ,że nie ma pojęcia. A to
    nie jest karnistą, a to jest, a to nie zna sprawy, a to to, a to sio.
    Taka jest gorzka prawda.

    Na razie mamy to co mamy a jak się to rozwinie zobaczymy. Chciałbym mieć
    pewność, że owi reformatorzy zdają sobie sprawę, jaka jest stosowalność
    ich przepisów.

  • 17. Data: 2017-10-06 04:22:18
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Zapomniałem dopisać, że prawnictwo zwykle zaczyna klapać paszczą nie na
    temat o jakiś wyrokach Sądu Najwyższego itp. Otóż nas nie interesuje,
    jak jest, tylko jak ma być. I co zmienimy.

  • 18. Data: 2017-10-06 12:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Firma ma od efektu, a robotnicy od godziny :-)

    A pomiedzy jest menago ktory ma od efektu i nadzoruje tych od godzin.
    Jakos to działa :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 19. Data: 2017-10-06 15:55:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-10-17 o 04:17, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    >
    > Dotarła do mnie interesująca informacja, że niejaki prof. P. Kruszyński
    > stwierdził, że prawo do samoobrony jest OK tylko cytuje "sędziowie źle

    Z Profesorem nie będę polemizował, tym nie mniej w mojej ocenie
    problemem jest to, że to w ogóle trafia do sądu w sytuacjach, gdy sprawa
    jest oczywista.

    > Dalej: Ponoć Ziobrze chodzi o umarzanie przez prokuratora
    > takich spraw z automatu, aby nie ciągać ofiar napadów po aresztach i
    > sądach.

    Pomijając zwrot "z automatu", który mi się w tym kontekście
    niespecjalnie podoba, to podzielam to stanowisko. Powinna być prawna
    możliwość umorzenia tego na etapie postępowania.

  • 20. Data: 2017-10-07 13:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Oct 2017 15:55:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > niespecjalnie podoba, to podzielam to stanowisko. Powinna być prawna
    > możliwość umorzenia tego na etapie postępowania.

    A nie ma ?
    "nie dopatrzyl sie znamion przestepstwa gdyz dzalanie miescilo sie
    granicach obrony koniecznej".

    Taki np Dawid Jackiewicz z PiS .. o ile pamietam umorzono juz za
    rzadow PO.

    J.