    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Date: Sun, 24 Sep 2017 18:08:44 +0200 (CEST)
    <oq5vu5$4ph$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <oq88lo$fvu$2@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <oq8k77$pgn$1@news.icm.edu.pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    > Żaden wariat nie otrzyma pozwolenia na broń.

    ?

    Mówimy o masowym posiadaniu broni. Przy takiej liczbie błędy są
    nieuniknione nawet jak są _bardzo_ rzadkie choćby pozwolenie dostał
    trochę wariat a potem mu się jeszcze pogorszyło.

    Są dwa sposoby patrzenia na "sprawę Breivika" (70+ zabójstw):
    a) wariat/psychopata dostał legalną broń => nie dawać broni (wariatom)
    b) nikt nie miał broni by powstrzymać wariata z bronią zanim dzielna
    policja w końcu raczyła dojechać

    Zakaz posiadania broni to promowania postawy bądź jak bezbronna
    owca/baran licząca _tylko_ na obronę innych i wierz że się nigdy
    nie zawiedziesz. Taka "religia bezbronności".

    --
    A. Filip