  • 1. Data: 2018-09-11 22:12:19
    Temat: Obowiązek pochówku
    Od: sp5it <v...@q...com>

    Witam.
    Mój znajomy po śmierci chce zostać skremowany i żeby jego prochy zostały
    rozsypane bądź stały w urnie nad kominkiem. Bez mszy, pochówku itp.
    Jak to zrealizowac w Bulandzie?
    Pozdrawiam, Michał

  • 2. Data: 2018-09-11 22:14:15
    Temat: Re: Obowiązek pochówku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 22:12, sp5it pisze:
    > Witam.
    > Mój znajomy po śmierci chce zostać skremowany i żeby jego prochy zostały
    > rozsypane bądź stały w urnie nad kominkiem. Bez mszy, pochówku itp.
    > Jak to zrealizowac w Bulandzie?

    Nie da się.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-09-11 22:24:32
    Od: sp5it <v...@q...com>

    > Nie da się.

    Jakie konsekwencje nie podporządkowania się?

  • 4. Data: 2018-09-11 23:20:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 22:24, sp5it pisze:

    > Jakie konsekwencje nie podporządkowania się?

    A gdzie i jak można tymczasowo przechować urnę pomiędzy kremacją a
    pogrzebem i czy jest na to jakiś limit czasowy?

    MJ

  • 5. Data: 2018-09-12 02:45:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-11, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > A gdzie i jak można tymczasowo przechować urnę pomiędzy kremacją a
    > pogrzebem i czy jest na to jakiś limit czasowy?

    Zapewne w krematorium albo w jakiejś kaplicy przy kolumbarium. W domu i
    ogrodzie, raczej wątpię.

    Nb. zapuśćcie sobie w google "prywatne kolumbarium". Niezłe ceny, i trochę
    ofert. Wynika, że proceder mimo nielegalnosci istnieje.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-09-12 09:19:15
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    sp5it pisze:

    > Mój znajomy po śmierci chce zostać skremowany i żeby jego prochy zostały
    > rozsypane bądź stały w urnie nad kominkiem. Bez mszy, pochówku itp.
    > Jak to zrealizowac w Bulandzie?

    Normalnie: oddać ciało do kremacji, odebrać urnę, i rozpocząć żmudny
    proces wybierania miejsca pochówku.

  • 7. Data: 2018-09-12 11:14:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie da się.

    W jakim sensie sie nie da - nie wolno, czy krematorium urny nie wyda ?

    J.

  • 8. Data: 2018-09-12 11:20:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-12 o 11:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > W jakim sensie sie nie da - nie wolno, czy krematorium urny nie wyda ?

    Nie wiem, czy wyda. Przepisy są takie, że to samo dotyczy prochów, co zwłok.

    I tak na przykład prochów nie przewieziesz komunikacją publiczną, a na
    transport swoim samochodem musisz mieć zgodę sanepidu.

    Prochy/zwłoki mogą być przechowywane tylko w określonych ustawowo
    miejscach (ustawa z 1959r.) i odsyła do rozporządzenia z 2011, które
    określa możliwy sposób i warunki przechowywania szczątków.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-09-12 13:24:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.09.2018 o 11:20, Liwiusz pisze:

    > I tak na przykład prochów nie przewieziesz komunikacją publiczną,

    "Przewóz szczątków powstałych ze spopielenia zwłok, umieszczonych w
    szczelnym, odpornym na uszkodzenia pojemniku może odbywać się dowolnym
    środkiem transportu, w sposób zapewniający ich poszanowanie."

    MJ

  • 10. Data: 2018-09-12 14:03:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >dowolnym
    >środkiem transportu, w sposób zapewniający ich poszanowanie."

    W reklamowce w tramwaju to jest "zapewniajac poszanowanie" ? :-)

    No i to odporne na uszkodzenia ... kazda urna, czy tylko lepsze
    metalowe ?

    J.