  • 1. Data: 2019-01-13 13:20:07
    Temat: OC - przewoz osob
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Powiedzmy ze jade prywatnym samochodem i wioze znajomych, dalsza
    rodzine, autostopowicza. Albo i jakis blabla.
    Albo prywatnym samochodem w sluzbowa delegacje z innymi pracownikami.
    I pechowo mam wypadek, w wyniku czego pasazer odnosi szkode.

    I to wtedy mowic - ze przewozilem z grzecznosci, umowilismy sie na
    podzial kosztow paliwa, symboliczne 5 zl ?

    Bo niby wyplata z OC im przysluguje, ale cos mi sie obilo, ze
    "grzecznosciowo" to zle, a za pieniadze ... mnie sie wydaje ze jeszcze
    gorzej.

    A tak swoja droga - co to jest "bliska rodzina" ?
    Zona wiadomo - wspolwlascicielka samochodu (z wyjatkami).
    Dzieci, rodzice, rodzenstwo ... gdzie sie tu dyskryminacja konczy? :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-01-14 01:46:49
    Temat: Re: OC - przewoz osob
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A tak swoja droga - co to jest "bliska rodzina" ?
    > Zona wiadomo - wspolwlascicielka samochodu (z wyjatkami).
    > Dzieci, rodzice, rodzenstwo ... gdzie sie tu dyskryminacja konczy? :-)

    Obstawiam, że właśnie tyle + ewentualnie dziadkowie. Ale sam jestem
    ciekaw, bo ostatnio, przy okazji któregoś z bubli prawnych, wyczytałem,
    że pojęcie bliska rodzina jest doskonale ugruntowane w polskim
    orzecznictwie.

    --
    Marcin