  • 1. Data: 2019-01-11 12:14:38
    Temat: Ciepło bdzie za darmo. ale ludzie będa płacić rachunki
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    https://www.se.pl/wiadomosci/polityka/rydzyk-ogrzeje
    -torun-za-pieniadze-z-unii-aa-odrX-2irG-H1ug.html

    Karol Piskorski (27 l.) z Rzeszowa jest inżynierem budowy. Jak sam
    przyznaje jest to spore wyzwanie, bowiem to dopiero druga budowa
    geotermii w Polsce. Na budowie ma pracować 50 robotników. Inżynier
    Piskorski zapewnia, że budowa ciepłowni skończy się do końca lutego
    przyszłego roku. I wtedy fundacja Rydzyka będzie mogła sprzedawać ciepło
    mieszkańcom Torunia. Z tego tytułu na jej konto będzie wpływać około 30
    milionów złotych rocznie. Fundacja redemptorysty nie będzie płacić ani
    za węgiel ani za gaz, bo ciepło ma za darmo. Praktycznie energia ze
    źródeł geotermalnych jest niewyczerpywalna.

    --
    animka

  • 2. Data: 2019-01-11 14:02:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 13:14:38 +0200, Animka napisał(a):

    > https://www.se.pl/wiadomosci/polityka/rydzyk-ogrzeje
    -torun-za-pieniadze-z-unii-aa-odrX-2irG-H1ug.html

    Media mętnego nurtu poddają w wątpliwość opłacalność tego dzieła bożego:

    http://torun.wyborcza.pl/torun/7,48723,24346118,rydz
    yk-zaczal-budowe-cieplowni-za-61-5-mln-zl.html

    "Nie brak pieniędzy, a brak możliwości zbytu energii były głównym powodem,
    dla którego ciepłowni dotąd nie wybudowano. Nie opłaca się jej stawiać dla
    ogrzania raptem kilku budynków. Geotermia ma sens, jeśli dostarczy energię
    do miejskiej sieci ciepłowniczej. W Toruniu jej właścicielem do niedawna
    była francuska spółka EDF.

    Obowiązkiem operatora sieci jest podłączenie do niej wszystkich pobliskich
    źródeł energii odnawialnej. EDF deklarowało, że gorące wody redemptorysty
    przyłączy, jeśli te spełnią określone parametry techniczne. O. Rydzyk
    uważa, że Francuzi celowo narzucali mu zbyt wyśrubowane normy, aby
    geotermii nie podłączać.

    - Jest jakieś lobby, które wszystko tu nam blokuje. Wszystko, co polskie,
    co katolickie - stwierdził redemptorysta."

    Na szczęście przyszła dobra zmiana a wraz z nią oczekiwane przez suwerena
    zmiany:

    "Pod koniec 2017 r. aktywa EDF w naszym kraju, łącznie z toruńską siecią,
    wykupiła Polska Grupa Energetyczna PGE, której największym akcjonariuszem
    jest skarb państwa. - Jestem przekonany, że znajdziemy rozwiązanie, żeby to
    przedsięwzięcie [geotermię toruńską - red.] w sposób prawidłowy podłączyć
    do miejskiej sieci - mówił wkrótce potem wiceprezes PGE Ryszard Wasiłek."

    Serdecznie pozdrawiam wszystkich, którzy swą kartką wyborczą lub absencją
    przy urnie przyczynili się do m. in. do powyższego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2019-01-11 15:16:51
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.01.2019 o 14:02, Olin pisze:
    > "Przez stulecia Kościół święty był ofiarą prześladowań, z wolna
    > pomnażających szeregi bohaterów, którzy wiarę chrześcijańską pieczętowali
    > własną krwią; ale dzisiaj piekło wspiera straszniejszy jeszcze oręż przeciw
    > Kościołowi, zdradliwy, banalny i szkodliwy: złowrogą maszynę drukarską."
    > przedmowa do Indeksu Ksiąg Zakazanych z 1564 roku

    dziwne że jeszcze żyjesz po wiekach prześladowań:)))))))))))))))

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    tworza mowe nienawisci".

    George Orwell :