  • 1. Data: 2019-01-12 05:41:25
    Temat: Szpiedzy
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/5
    88929,abw-polak-chinczyk-huawei-szpiegostwo.html

    --
    animka

  • 2. Data: 2019-01-12 09:16:14
    Temat: Re: Szpiedzy
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.01.2019 o 05:41, Animka pisze:
    > https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/5
    88929,abw-polak-chinczyk-huawei-szpiegostwo.html

    oczywiście to idealny temat na pl.soc.prawo animka jak zwykle w świetnej
    formie, zaraz pojawi się watek o dzikach:))))))))))))

    --
    General Skalski o zydach w UB :

    tworza mowe nienawisci".

    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-01-12 11:14:45
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 12.01.2019 o 05:41, Animka pisze:
    > https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/5
    88929,abw-polak-chinczyk-huawei-szpiegostwo.html

    Ale że co?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 4. Data: 2019-01-12 15:36:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-01-12 o 12:14, Wiesiaczek pisze:
    88929,abw-polak-chinczyk-huawei-szpiegostwo.html

    > Ale że co?

    Nie mogleś sobie przeczytać?

    Huawei poinformował, że w trybie natychmiastowym zwolnił swego
    pracownika, jednego z dyrektorów polskiego oddziału firmy Weijinga W.,
    którego w Polsce zatrzymano pod zarzutem szpiegostwa, ponieważ zepsuł
    reputację firmy.

    "Ten incydent miał fatalne konsekwencje dla globalnej reputacji Huawei"
    - napisał w komunikacie zarząd chińskiego giganta telekomunikacyjnego,
    zastrzegając, że czyny, jakie zarzuca się Weijingowi W., "nie mają
    związku z firmą".

    - Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego zatrzymała Polaka i Chińczyka
    podejrzanych o szpiegostwo - powiedział w piątek zastępca ministra
    koordynatora służb specjalnych Maciej Wąsik. Jednocześnie agencja
    Reutera podała, że Pekin jest "bardzo zaniepokojony" doniesieniami o
    aresztowaniu w Polsce pod zarzutem szpiegostwa pracownika chińskiego
    koncernu komunikacyjnego Huawei, Chińczyka Weijinga W.

    O zatrzymaniach Chińczyka i Polaka, których Agencja Bezpieczeństwa
    Wewnętrznego dokonała we wtorek, poinformowali w piątek PAP sekretarz
    stanu w Kancelarii Premiera - zastępca ministra koordynatora służb
    specjalnych Maciej Wąsik i rzecznik ministra Stanisław Żaryn. Sąd w
    czwartek zdecydował o areszcie dla obu mężczyzn.

    Obaj podejrzewani są o szpiegostwo na szkodę Polski. Grozi im za to kara
    od roku do 10 lat więzienia. Według Wąsika akcja to spory sukces ABW.
    Sprawa była prowadzona od dłuższego czasu i troskliwie - ocenił
    sekretarz stanu w KPRM. W ramach prowadzonego śledztwa funkcjonariusze
    dokonali niezbędnych czynności procesowych, m.in. przeszukania mieszkań
    podejrzanych oraz zabezpieczenia dowodów - powiedział PAP rzecznik
    Żaryn. Zatrzymano ich w związku z informacją i dowodami zgromadzonymi
    przez ABW - wyjaśnił.

    Żaryn powiedział, że zatrzymany Polak był w przeszłości funkcjonariuszem
    służb specjalnych i pełnił funkcje ważne w innych instytucjach
    publicznych, a W. jest związany z chińską firmą telekomunikacyjną.
    Według TVP Info, które jako pierwsze nieoficjalnie poinformowało o
    zatrzymaniu Weijinga W. i Piotra D., Chińczyk pracował w Huawei, a Polak
    był oficerem ABW i ostatnio pracował w Orange.

    --
    animka

  • 5. Data: 2019-01-12 16:57:35
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.01.2019 o 15:36, Animka pisze:

    > Nie mogleś sobie przeczytać?

    ta animka sądzi, że wszyscy klikają w linki der dziennika:))))))))))

  • 6. Data: 2019-01-13 12:19:25
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    88929,abw-polak-chinczyk-huawei-szpiegostwo.html

    > Nie mogleś sobie przeczytać?

    Mogłem, tylko po co?
    Masz jakieś swoje zdanie na ten temat czy chcesz o coś zapytać?

    To jest grupa dyskusyjna a nie tablica ogłoszeń.

  • 7. Data: 2019-01-13 12:48:59
    Od: z <...@...pl>

    Animka odkryła szpiega w swoim hułałeju ;-)

  • 8. Data: 2019-01-13 13:45:15
    Od: ń <k...@t...sie>

    Na pewno się odwoła do sadu pracy ;-)
    Właściwy jest sąd polski, czy chiński??

    -----

  • 9. Data: 2019-01-13 14:02:10
    Temat: Re: Chiński szpieg z ABW
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:
    88929,abw-polak-chinczyk-huawei-szpiegostwo.html

    > Ale że co?

    Nie pytaj się za co zwolnili, pytaj się po co zwolnili.
    Nawet jeśli okaże się _całkiem_ niewinny (w sensie procesu karnego)
    to bardzo mało prawdopodobne że wcześniej niż za minimum kilka miesięcy.

    Wiara ma w kompetencje ABW duża nie jest ale poniżej kilku miesięcy
    aresztu to _chyba_ nawet "ABW kompetentni" by nie spierdolili.
    W to że mogą kolejnego "podejrzanego" trzymać w areszcie latami bez
    formalnego aktu oskarżenia mogę łatwo uwierzyć. ABW potrafi!

> [...]
    > zatrzymaniu Weijinga W. i Piotra D., Chińczyk pracował w Huawei, a Polak
    > był oficerem ABW i ostatnio pracował w Orange."

    A. Filip

  • 10. Data: 2019-01-13 14:07:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    z <...@...pl> pisze:
    > Animka odkryła szpiega w swoim hułałeju ;-)

    <cynizm> Skąd USA wiedzą co Huawei i Chiny mogą osiągnąć
    instalacją swojego sprzętu? Bo wiedzą co osiągają instalacją
    swojego sprzętu. </cynizm>

    --
    A. Filip