  • 111. Data: 2019-07-23 13:50:42
    Temat: Re: O mafii lekowej
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A która przestępczość ma poparcie w politykach i w których?

    Ta która przynosi wysoki dochód a przestępczością się staje dopiero po
    kolejnych zmianach przepisów.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 112. Data: 2019-07-23 15:55:37
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-23 o 11:58, cyklista pisze:

> [...]
    > zapisana, apotem uruchamia się kolejna machinę, zobacz sobie ile jest
    > hurtowni w Polsce zarejestrowanych bo w zasadzie tych co dostarczają do
    > aptek to jest 10 dużych i może ze 20 małych.
    > (ja w rejestrze hurtowni widzę 488strony po 50 wpisów czyli jakieś 25
    > tysięcy hurtowni farmaceutycznych i każda z nich może oficjalnie kupować
    > leki od producentów i je dalej sprzedawać)
    >
    > Dla porównania i wyobrażenia skali to widzę że sklepów spożywczych mamy
    > 100 tys a hurtowni spożywczych poniżej 10 tys, nie dziwi cię taka
    > różnica w porównaniu rynku artykułów spożywczych i leków?

    Nic nie napisaliscie, czy takie fabryki (i ich dyrekcje)
    produkujące np. Ibuprom i jakieś tam witaminy mogą wywozić nadwyżkę
    leków do swoich znajomych czy rodziny np. do takiego Wilna.

    --
    animka

  • 113. Data: 2019-07-23 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale nielegalne było wystawianie recept na słupy, zwłaszcza w
    > połączeniu z refundowanymi lekami.

    A po co receptowanie skoro wywóz był legalny?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 114. Data: 2019-07-23 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@w...pl ...

    > Nic nie napisaliscie, czy takie fabryki (i ich dyrekcje)
    > produkujące np. Ibuprom i jakieś tam witaminy mogą wywozić nadwyżkę
    > leków do swoich znajomych czy rodziny np. do takiego Wilna.

    rotfl

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 115. Data: 2019-07-23 18:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cyklista c...@k...pl ...

    > i nikt nie kombinował przez 10 lat, kombinuje dopiero od 2 lat i też
    > niewiele, pierwsza kombinacją było to że hurtownia zgłaszała do
    > nadzoru chęć wywozu i mogła od razu od zgłoszenia tego wywozu
    > dokonywać dopiero jak nadzór wydał zakaz to przestawała 9a przez 2-3
    > miesiące poleciały wagony tego co się chciało), potem zmienili prawo
    > ale dalej kulawo i znowu jest tylko przepływ papierków a leki sobie
    > idą bezproblemowo gdzie się chce
    >
    > Przecież Minister Zdrowia cały czas przekonuje że braku leków tak
    > naprawdę to nie ma, więc po co jakakolwiek lista i zakazy wywozu?

    Gwoli scisłosci to na dośc szeroką skale dzieje sie od 10 lat minimum...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 116. Data: 2019-07-24 07:12:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-23 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > A po co receptowanie skoro wywóz był legalny?

    Receptowanie po to, że lek dostępny tylko na receptę.

    --
    Liwiusz

  • 117. Data: 2019-07-24 08:39:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją drogą unieszczęśliwia to nasz system opieki podstawowej - zamawianie wizyt
    u lekarza tylko po wypisanie recepty.
    Na oko połowa leków na liście powinna być w wolnej sprzedaży w aptekach (i w innych
    krajach są).

    -----

  • 118. Data: 2019-07-24 10:02:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 08:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > zamawianie wizyt u lekarza tylko po wypisanie recepty.

    U nas można zmówić receptę przez internet, telefonicznie lub osobiście w
    recepcji. Lekarza nie trzeba oglądać.

    Robert

  • 119. Data: 2019-07-24 10:22:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odróżniłbym sprawę, gdy wynegocjowaliśmy niższą cenę od producenta, od leków
    częściowo refundowanych z budżetu.

    -----

  • 120. Data: 2019-07-24 12:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Receptowanie po to, że lek dostępny tylko na receptę.

    Czytasz w ogole co ja pisze czy po prostu z góry sie nie zgadzasz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji