  • 121. Data: 2019-07-24 12:00:12
    Temat: Re: O mafii lekowej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Odróżniłbym sprawę, gdy wynegocjowaliśmy niższą cenę od producenta,
    > od leków częściowo refundowanych z budżetu.

    Gdyby chodziło o cene z refundacja to sprawa nie byłaby o nielegalny
    wywóz tylko wyłudzenie refundacji. IMO nie o tym jest tutaj mowa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 122. Data: 2019-07-24 12:04:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-24 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Czytasz w ogole co ja pisze czy po prostu z góry sie nie zgadzasz?

    A ty czytasz? Przecież rozmowa dotyczy sytuacji wywozu:
    - leków refundowanych
    i/lub
    - przez podmioty nie będące hurtowniami,

    więc po co wyjeżdżasz z przykładem, że w jakimś zakresie jakaś hurtownia
    mogła eksportować coś legalnie? Widocznie wywóz dokonywany przez
    przemytników nie mógł być dokonany legalnie, bo inaczej nie byłoby problemu.

    --
    Liwiusz

  • 123. Data: 2019-07-24 12:44:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.07.2019 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Gdyby chodziło o cene z refundacja to sprawa nie byłaby o nielegalny
    > wywóz tylko wyłudzenie refundacji. IMO nie o tym jest tutaj mowa.

    To o co właściwie chodzi? Jest lek tańszy u nas niż za granicą i nie
    wolno go eksportować bo co? Z czego pochodzi ta różnica w cenie jeśli
    nie z dotacji/refundacji? I dlaczego jak to nie jest lek tylko marchewka
    to można ją eksportować bez ograniczeń?

    Dla mnie to za trudne.

    MJ

  • 125. Data: 2019-07-24 18:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > hurtownia mogła eksportować coś legalnie? Widocznie wywóz dokonywany
    > przez przemytników nie mógł być dokonany legalnie, bo inaczej nie

    Bo to jest jedno powiazane z drugim.
    Przeciez te leki wskakuja na liste deficytów z jakiegos powodu...
    IMO mało skupiasz sie na całej sytuacji, za to duzo na wycinku.

    Kto tu jest prawdziwym mafiozem? Bo moim zdaniem ci co majac lek nie chca
    uzupełnic jego stanów w kraju np Polska tylko dlatego ze im sie to nie
    opłaca a na wolny handel w UE sie obrazili bo to zmniejsza ich zyski.
    Czyli... producenci leków.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 124. Data: 2019-07-24 18:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michał Jankowski m...@f...edu.pl ...

> [...]
    > jeśli nie z dotacji/refundacji? I dlaczego jak to nie jest lek tylko
    > marchewka to można ją eksportować bez ograniczeń?

    No to po kolei
    - koszt produkcji leków a ich cena to sa dwie rozne sprawy
    - wielokrotnie mowia o tym sami przedstawiciele producentów ze sytuacja
    kiedy lek kosztuje kilkaset złotych a produkcja to jakies grosze to nic
    niespotykanego
    - dochodza oczywiście koszty wynalezienia, opatentowania etc ale wszystko
    zalezy jak to liczyc i stad duze roznice w cenach i duze mozliwości
    manewru
    - w Polsce duzy wpływ na kształtowanie ceny ma system refundacji dajacy
    jako baze najtanszy lek z danej grupy
    - jako producent musisz sie liczyc z tym ze jak cała konkurencja bedzie
    miała lek w cenie limitu i bedzie on kosztował 3,2 to za wiele nie
    sprzedaz kiedy twój lek bedzie kosztował 50zl.
    - z drugiej strony liczysz ze w Polsce tego leku sprzeda sie x opakowan i
    nie chcesz sprzedawac tu wiecej bo za granica twoja marza jest o wiele
    wyzsza
    - suma sumarum starasz sie reglamentowac lek na dany rynek, badan rozchód
    i nawet jak leku brakuje to nie uzupełniasz braków
    - wolny rynek? zart :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 126. Data: 2019-07-24 19:06:03
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.07.2019 o 18:59, Budzik pisze:
> [...]
    > uzupełnic jego stanów w kraju np Polska tylko dlatego ze im sie to nie
    > opłaca a na wolny handel w UE sie obrazili bo to zmniejsza ich zyski.

    liczy się zysk, nikt nie będzie patrzeć że brakuje leku w biednej
    Bolanda, leki pójdą tam gdzie zapłacą dużo więcej:)

    decyduje wolny rynek, a jak nie ma wolnego rynku to decyduje mafia:)

    --
    I love love

  • 127. Data: 2019-07-24 19:09:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > - wielokrotnie mowia o tym sami przedstawiciele producentów ze sytuacja
    > kiedy lek kosztuje kilkaset złotych a produkcja to jakies grosze to nic

    to jest chore, ale taka Marie Curie nie patentowała swoich wynalazków, i
    m.in. dzięki temu ludzkość skonstruowała bombę atomową:)

    --
    I love love

  • 128. Data: 2019-07-24 19:13:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Jul 2019 20:10:02 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Dlatego (ponoć) występuje opór we wprowadzaniu erecept.

    Jaki opór? Przecież są, sam korzystam.

    --
    Marek

  • 129. Data: 2019-07-24 19:36:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.07.2019 o 19:13, Marek pisze:

    > Jaki opór? Przecież są, sam korzystam.

    czas na wdrożenie do końca roku 2019, potem nastanie powszechna
    szczęśliwość, i lekarzy i pacjentów:)

    https://apteline.pl/artykuly/e-recepta-od-kiedy-jak-
    dziala-elektroniczna-recepta-krok-po-kroku/

    E-recepta zaczęła obowiązywać od nowego roku - pacjenci mają możliwość
    wykupienia elektronicznych recept już we wszystkich aptekach. Nie
    oznacza to jednak, że każdy lekarz wystawi e-receptę - nie wszystkie
    placówki medyczne wdrożyły program. Mają czas do końca 2019 roku - każda
    recepta refundowana przez NFZ ma być do końca roku e-receptą. Jak
    skorzystać z e-recepty? Jakie są korzyści z wprowadzenia elektronicznych
    recept?

    E-recepta, podobnie jak e-zwolnienia i e-skierowania, jest częścią
    większego programu cyfryzacji. Elektroniczna recepta wystawiana jest
    przez lekarza, który korzystając z rejestru leków wprowadza do systemu
    informatycznego odpowiednie medykamenty dla pacjenta. Chorzy w
    przychodni otrzymują jedynie kod dostępu z numerem PESEL, który jest
    niezbędny do odbioru leków z apteki. Farmaceuta w aptece odczyta kod, co
    umożliwia pobranie recepty elektronicznej i wydanie leków pacjentowi.

    [...]

    --
    I love love

  • 130. Data: 2019-09-04 20:46:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wszystko co z VAT-em, zaczynając od eurocwaniaków z brukselki.

    -----