  • 1. Data: 2019-07-13 19:25:46
    Temat: Padł rekord w aferze SKOK. Bezrobotny menel miał na koncie 10 mln zł
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/padl-rekord-w-aferze-skok-b
    ezrobotny-menel-mial-na-koncie-10-mln-zl-63264752982
    89793a

    Tomasz Molga
    11-12-2018 (19:04)

    Padł rekord w aferze SKOK. Bezrobotny menel miał na koncie 10 mln zł
    Nie miał pracy, ani żadnych dochodów, a jednak na kilka dni przypadek
    pozwolił mu zostać milionerem. Chodzi o jedną z osób, będących "słupami"
    wykorzystywanymi do wyłudzeń kredytów ze SKOK Wołomin. Organizatorzy
    przekrętu zabrali go wprost z ulicy, aby na swoje nazwisko wziął 10 mln zł.

    Pracujący nad aferą SKOK Wołomin prokuratorzy z Gorzowa Wielkopolskiego
    oraz Białegostoku nie wiedzą, co począć z ponad czterystoma szeregowymi
    uczestnikami głośnego przekrętu. Wykorzystano ich do wyłudzenia kredytów
    wartych kilkaset milionów złotych. To zaledwie czubek góry lodowej -
    SKOK Wołomin stracił w sumie 3 mld. Przypadek pana Stanisława spod
    Warszawy jest jednak szczególny. To jeden z rekordzistów afery, otrzymał
    10 mln zł.

    Łapanka na lewe kredyty

    - To przypadek skrajnej bezczelności zorganizowanej grupy przestępczej,
    która doprowadziła do upadku SKOK Wołomin. Na początku 2013 roku szefom
    kasy deptali już po piętach urzędnicy Komisji Nadzoru Finansowego.
    Spodziewano się, że za chwilę SKOK upadnie. Dlatego machina wyłudzeń
    przyspieszyła - mówi osoba znająca kulisy, wciąż toczącego się śledztwa.
    - Gdy skończyli się zaufani ludzie, którym można było wcisnąć lewy
    kredyt. Przestępcy rekrutowali nawet meneli spod sklepów z alkoholem -
    dodaje rozmówca WP.
    REKLAMA

    Tak w zasięgu afery znalazł się pan Stanisław, piwosz spod sklepu w
    jednej z podwarszawskich miejscowości. Człowiek bez grosza przy duszy.
    Organizatorzy procederu wyłudzeń założyli mu konto bankowe. Wręczyli
    zaświadczenie o zatrudnieniu oraz dochodach. Dostał również sfałszowany
    dokument, że jest właścicielem cennej nieruchomości. Zawieźli do
    Wołomina z wnioskiem o kredyt na 10 mln zł. Gdy go otrzymał,
    poinstruowali jak podzielić przyznane pieniądze na części. Niektóre
    kwoty przelać na konta zagraniczne, a część wypłacić i przekazać
    "kurierom" do wywiezienia za granicę.

    Ojciec Rydzyk przekłada wajchę. Rządzący politycy ostro krytykowani za
    SKOK Wołomin

    Wyłudził 10 mln. Łagodna kara dla

    Pan Stanisław, choć już jego sprawa została zakończona (kara 2 lat
    więzienia w zawieszeniu i 1000 zł grzywny), wciąż nie może uwierzyć, że
    przez kilka dni był milionerem. Nadal figuruje na liście niewypłacalnych
    dłużników upadłego SKOK Wołomin. Wrócił do dawnego zajęcia, czyli stania
    pod sklepem z puszką piwa w ręku. Do dziś nie wiadomo, gdzie podziały
    się pieniądze, które przepuścił przez konto pod własnym nazwiskiem.
    REKLAMA

    - Organizatorzy przestępczego procederu w SKOK Wołomin założyli szereg
    spółek na terenie Polski, Republiki Cypru i Brytyjskich Wysp
    Dziewiczych. Następnie do obsługi transakcji tych spółek otworzyli
    rachunki m.in. w zagranicznych bankach. Miało to na celu ukrycie
    pieniędzy przed wymiarem sprawiedliwości, poza Polską w tzw. rajach
    podatkowych - informuje Prokuratura Krajowa w Warszawie. Zespół
    prokuratorów w Gorzowie Wielkopolskim ustala, gdzie były lokowane i na
    co były przeznaczane pieniądze i zyski osiągane z przestępstw dokonanych
    w SKOK Wołomin. Z kolei prokuratura w Białymstoku łączy wątki "słupów" i
    gangów rekrutujących osoby do wyłudzeń.

    Z afery SKOK powinien tłumaczyć się również senator PiS

    Wiadomo, że jeden z gangów rekrutował "słupy" z posiadanej listy
    emerytów wojskowych i milicyjnych - dowiaduje się Wirtualna Polska. W
    innym wątku skorumpowany przedsiębiorca namawiał swoich pracowników do
    wzięcia lewych kredytów, bo miało to uratować jego firmę przed upadłością.

    dowodów, tylko plotki"

    Zarzutami objęto już ponad 450 osób. Jednak do przeanalizowania czeka
    jeszcze kilka tysięcy historii kredytowych. Dotyczą one w części osób
    bez majątku, bezrobotnych, emerytów, a w najlepszym przypadku osób
    pracujących na pensji minimalnej. Windykować z nich gigantycznych sum
    nie ma sensu. Wcześniej 2,2 mld strat klientów SKOK pokrył Bankowy
    Fundusz Gwarancyjny. Prokuratorzy przyjęli, że po złożeniu zeznań, mogą
    oni skorzystać z mechanizmu dobrowolnego poddania się karze. Najczęściej
    to od 2 do 3 lat więzienia w zawieszeniu, grzywna ok. 1000 zł oraz
    dodatkowo zobowiązanie do wypłaty syndykowi, zarządzającemu upadłą kasą
    do kilku tysięcy złotych rekompensaty. Inaczej zakończyć się tej sprawy
    nie da. Tylko sami "szeregowcy" ujawnieni w śledztwie mogliby zapełnić
    średniej wielkości kryminał.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-07-13 22:27:13
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    u2 pisze:

> [...]
    > dokument, że jest właścicielem cennej nieruchomości. Zawieźli do
    > Wołomina z wnioskiem o kredyt na 10 mln zł.

    Pan Stanisław... pan Stanisław... już wiem, to ten bezdomny co darował
    komuś jakieś samochody. No.. w sumie to miał z czego.

  • 3. Data: 2019-07-14 00:17:04
    Od: n...@o...pl

    u2 <u...@o...pl> napisał(-a):

    > - To przypadek skrajnej bezczelności zorganizowanej grupy przestępczej,
    > która doprowadziła do upadku SKOK Wołomin.

    bierecki, wyprowadzając kasę do luksemburga, mówi że wszystko ok nadzorował
    :DDD

  • 4. Data: 2019-07-14 04:10:37
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-13 o 22:27, Andrzej Kłos pisze:

    > Pan Stanisław... pan Stanisław... już wiem, to ten bezdomny co darował
    > komuś jakieś samochody. No.. w sumie to miał z czego.

    A Wielki RYdz zbiera teraz od bidoków na nowy samochód-transmisyjny,
    Przeciez on powinien do więzienia iść, To on powinien ludziom dawać, a
    nie żebrać od biednych.

    --
    animka

  • 5. Data: 2019-07-14 10:28:43
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.07.2019 o 04:10, Animka pisze:

    > A Wielki RYdz zbiera teraz od bidoków na nowy samochód-transmisyjny,
    > Przeciez on powinien do więzienia iść, To on powinien ludziom dawać, a
    > nie żebrać od biednych.

    ta animka to zakamuflowana opcja niemiecka:))))))))

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-07-14 10:29:28
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.07.2019 o 00:17, n...@o...pl pisze:

    > bierecki, wyprowadzając kasę do luksemburga, mówi że wszystko ok nadzorował

    podaj swojego e-maila wtedy pogadamy alfonsie:))))))))

    --
    I love love

  • 7. Data: 2019-07-14 10:36:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 19:25:46 +0200, u2 napisał(a):
> [...]

    > przyspieszyła - mówi osoba znająca kulisy, wciąż toczącego się śledztwa.
    > - Gdy skończyli się zaufani ludzie, którym można było wcisnąć lewy

    A coz to za zaufani ludzie, ktorzy dali sobie wcisnac taki kredyt ?

    > Przestępcy rekrutowali nawet meneli spod sklepów z alkoholem -
    > dodaje rozmówca WP.

    No a gdzie szukac slupa ?

> [...]
    > poinstruowali jak podzielić przyznane pieniądze na części. Niektóre
    > kwoty przelać na konta zagraniczne, a część wypłacić i przekazać

    A po co bylo instruowac - nie mozna bylo zalozyc dostepu przez
    internet ?

    > Pan Stanisław, choć już jego sprawa została zakończona (kara 2 lat
    > więzienia w zawieszeniu i 1000 zł grzywny)

    Czy nie za malo ?

    > Wiadomo, że jeden z gangów rekrutował "słupy" z posiadanej listy
    > emerytów wojskowych i milicyjnych - dowiaduje się Wirtualna Polska.

    Hm, milicyjni chyba powinni wiedziec czym to grozi.

    Chyba, ze przyjacielska przysluga - ty zgub dowod ...

> [...]
    > do kilku tysięcy złotych rekompensaty. Inaczej zakończyć się tej sprawy
    > nie da. Tylko sami "szeregowcy" ujawnieni w śledztwie mogliby zapełnić

    Widac jaki stosunek do prawa w Wolominie ...

    A tak normalnie - bedziesz splacal 500 zl co miesiac do smierci, a jak
    nie, to odwiesimy ?

    Pierwszego zreszta nie trzeba ustalac - komornik sam zabierze ... o
    ile jest z czego ...

    J.

  • 8. Data: 2019-07-14 10:45:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    ezrobotny-menel-mial-na-koncie-10-mln-zl-63264752982
    89793a

    > A coz to za zaufani ludzie, ktorzy dali sobie wcisnac taki kredyt ?

    > No a gdzie szukac slupa ?

    Bardzo taniego słupa "nie w pełni przekonującego" najlepiej tam.

    > A po co bylo instruowac - nie mozna bylo zalozyc dostepu przez
    > internet ?

    > Czy nie za malo ?
    > [...]

    Za kredyt 10 mln "do nie spłacenia"? O *WIELE* za mało.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2019-07-14 13:57:01
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-14 o 00:17, n...@o...pl pisze:

    > bierecki, wyprowadzając kasę do luksemburga, mówi że wszystko ok nadzorował
    > :DDD
    Jwdne mafie w sądach (niezakończone postępowania) inne mafie działają
    legalnie. Lud pospolity to dla nich plebs.

    --
    animka

  • 10. Data: 2019-07-14 14:22:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 14.07.2019 o 13:57, Animka pisze:
    > Jwdne mafie w sądach (niezakończone postępowania) inne mafie działają
    > legalnie. Lud pospolity to dla nich plebs.

    animka nie zalicza się do plebsu, to arystokratka:)

    --
    I love love