  • 1. Data: 2019-07-12 16:29:19
    Temat: Zmiana imienia i nazwiska jednocześnie
    Od: anna <a...@g...com>

    Czy z uwagi na spójnik "lub" w ustawie, nie jest możliwa w PL równoczesna
    zmiana imienia i nazwiska? Nie ma problemu ze zmianą nazwiska na nazwisko
    panieńskie matki. Gdyby najpierw osoba zmieniała nazwisko, to po jakim
    czasie może występować o zmianę imienia (bo takiego używa)?
    Bo ustawa tego nie precyzuje. A za "drugim razem" zmieniać będzie tylko
    imię więc jak najbardziej "lub" jest zachowane. Czy to "lub" jest
    "warunkiem" czy "przecinkiem" w ustawie.

  • 2. Data: 2019-07-12 17:14:28
    Temat: Re: Zmiana imienia i nazwiska jednocześnie
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.07.2019 o 16:29, anna pisze:
> [...]
    > imię więc jak najbardziej "lub" jest zachowane. Czy to "lub" jest
    > "warunkiem" czy "przecinkiem" w ustawie.

    'lub' pochłania 'i'

    przyjmujesz nazwisko męża i zmieniasz imię, ja spotkałem się z
    przypadkiem że gostek przyjął nazwisko żonki i zmienił imię, oczywiście
    oszust, nie chciał szczwany lis, aby go rozpoznano:)

    --
    I love love

  • 3. Data: 2019-07-12 17:56:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > imię więc jak najbardziej "lub" jest zachowane. Czy to "lub" jest
    > "warunkiem" czy "przecinkiem" w ustawie.

    Problem byłby, jakby tam był spójnik "albo".

  • 4. Data: 2019-07-12 19:50:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Albo bądź ;-)

    -----

  • 5. Data: 2019-07-13 03:51:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-12, anna <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > imię więc jak najbardziej "lub" jest zachowane. Czy to "lub" jest
    > "warunkiem" czy "przecinkiem" w ustawie.

    Powinna być możliwa, bo lub oznacza możliwe opcje do wyboru, a nie jedną
    z wymienionych opcji. Jakby było to wyłącznie jedno vs. drugie, to
    byłoby "albo" jak już Robert napisał.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-07-13 14:27:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 03:51:13 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Powinna być możliwa, bo lub oznacza możliwe opcje do wyboru, a nie jedną
    > z wymienionych opcji. Jakby było to wyłącznie jedno vs. drugie, to
    > byłoby "albo" jak już Robert napisał.

    Dla matematyka/informatyka.
    Dla prawnika/(p)osła znaczy to, jak mu akurat wygodniej.

    Inna sprawa, że można - przynajmniej przy ślubie, znajoma zmieniła nazwisko (na
    mężowskie) a przy okazji imię, bo już dawno chciała.
    Stąd też anegdota - bo już jakiś czas u męża przed ślubem mieszkała, więc była
    zapisana do biblioteki. I po ślubie przychodzi z nowym dowodem - pani oczy w pięć
    złotych i: "Pani kierowniczko, przyszła pani z nowym dowodem - zmieniła nazwisko, ale
    też imię i adres!" - a kierowniczka przytomnie: "Ta pani jest na pewno z programu
    ochrony świadków!" ;)

  • 7. Data: 2019-07-13 15:31:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W latach 90-tych do USC przyszedł pan Albin Dupa i chciał zmienić dane osobowe.
    Zmiana danych osobowych wymaga zgody organu (kierownika USC) w formie decyzji.
    Urzędniczka zapewniła petenta "w takiej sytuacji na pewno decyzja będzie pozytywna.
    A jak Pan się chce nazywać?"
    Albert - padła odpowiedź.

    -----

  • 8. Data: 2019-07-13 17:05:08
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.07.2019 o 15:31, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > decyzji.
    > Urzędniczka zapewniła petenta "w takiej sytuacji na pewno decyzja będzie

    Panie Albinie Siwak,
    Nie wiem, czy będzie Pan miał okazję czytać te słowa, ale wiem, że muszę
    je napisać.

    Przepraszam Pana za te lata pogardy, jaką żywiłem do Pana i Pańskich
    poglądów w czasach PRL.
    Byłem głupim, niedopierdolonym gówniarzem, który dawał się napuszczać
    przez żydostwo na takie osoby, jak Pan. Przez różnych Bratkowskich,
    Werblanówi innych Tumanowiczów.

    Chylę czoła przed Panem. Za pańską odwagę i polskość. Niech Pan jak
    najdłużej cieszy się dobrym zdrowiem. Niech Bóg ma Pana w swej opiece.

    Admin [Gajowy Marucha]

    https://www.youtube.com/watch?v=tOWZooLI55g

    --
    I love love

  • 9. Data: 2019-07-15 19:10:02
    Od: s...@g...com

    On Friday, 12 July 2019 14:27:58 UTC, anna wrote:
> [...]
    > imię więc jak najbardziej "lub" jest zachowane. Czy to "lub" jest
    > "warunkiem" czy "przecinkiem" w ustawie.

    jak najbardziej mozna imie i nazwisko jednoczesnie zmienic

  • 10. Data: 2019-07-17 12:19:58
    Od: anna <a...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Jul 2019 10:10:02 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > jak najbardziej mozna imie i nazwisko jednoczesnie zmienic

    A panna może zmienić nazwisko tylko na nazwisko matki, w przypadku gdy się
    okazało, że dotychczasowy ojciec nie jest ojcem, a ojciec jest nieznany.
    A z dotychczasowym ojcem panna nie chce mieć nic wspólnego, nawet nazwiska
    rodowego w DO.
    Czy trzeba iść z tym do sądu, jeśli panna nie chce nosić nazwiska rodowego
    (dotychczasowego ojca) w DO? Czy też wystarcza badanie DNA i oświadczenia
    stron przed urzędnikiem SC.