  • 11. Data: 2023-06-16 20:58:14
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 16 czerwca 2023 o 20:21:54 UTC+2 io napisał(a):

    > A tak teraz sobie sprawdziłem apkę i bilet jest :-)

    Na szybko - skoro jest w apce to szybko rób screenshota (power-on + głośność w dół -
    przytrzymać sekundę), póki jest, jeśli chcesz spokojnie pojechać ;P

  • 12. Data: 2023-06-17 00:11:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-16, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A co właściwie proponujesz? Siąść w kąciku i płakać?

    Jeśli to taki dla Ciebie dramat, to nie wydaje się to złym rozwiązaniem.
    Formalnymi akcjami jedyne co MZ osiągniesz, to że pojawi się w
    regulaminie zapis, że Twoim obowiązkiem jest odnotować np. nr tranzakcji
    i w przypadku braku dostępu do aplikacji odebrać bilet na najbliższej
    stacji pkp. O ile już czegoś podobnego w regulaminie nie ma.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-06-17 00:25:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Na szybko - skoro jest w apce to szybko rób screenshota (power-on + głośność w dół
    - przytrzymać sekundę), póki jest, jeśli chcesz spokojnie pojechać ;P

    Hehe, aż tak nie trzeba, jest tam opcja eksportu.

  • 14. Data: 2023-06-17 19:04:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 00:25:06 UTC+2 io napisał(a):

    dół - przytrzymać sekundę), póki jest, jeśli chcesz spokojnie pojechać ;P
    > Hehe, aż tak nie trzeba, jest tam opcja eksportu.

    A działa?
    Samo PKP zaleca screenshot.
    W każdym razie zrób to, póki masz tzw. internet.
    W pierdolinkach wbrew propagandzie bywa że nie ma - a z praw Murphy'ego wynika, że
    wtedy właśnie sprawdzaja ;P

  • 15. Data: 2023-06-18 10:55:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jeśli to taki dla Ciebie dramat, to nie wydaje się to złym rozwiązaniem.

    Jeśli postrzegasz, że to dla mnie dramat to może tak jest.

> [...]
    > i w przypadku braku dostępu do aplikacji odebrać bilet na najbliższej
    > stacji pkp. O ile już czegoś podobnego w regulaminie nie ma.

    No właśnie ... czy ludzie są dla systemów czy systemy dla ludzi.

  • 16. Data: 2023-06-18 11:50:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    dół - przytrzymać sekundę), póki jest, jeśli chcesz spokojnie pojechać ;P

    > A działa?
    > Samo PKP zaleca screenshot.

    Skąd mam wiedzieć. Pierwszy raz mam taki problem, że serwis internetowy
    nie jest dostępny i nie można w nim zrobić zrzutu.

    > W każdym razie zrób to, póki masz tzw. internet.
    > W pierdolinkach wbrew propagandzie bywa że nie ma - a z praw Murphy'ego wynika, że
    wtedy właśnie sprawdzaja ;P

    A to jeszcze inna kwestia. Internet PKP to jest jakaś ograniczona usługa
    w której np. nie da się zestawić tradycyjnego VPN. A jednocześnie gorzej
    działają usługi dostawców komórkowych.

    No i nie działa to co niby jest. Kiedyś zapragnąłem śniadanie w WARSie
    zamówić za pomocą apki. Nie zadziałało, jakiś błąd nieokreślony ciągle,
    musiałem pójść. Innym razem bilet okazał się nieważny. Pokazuję bilet w
    serwisie (jak ja bym to teraz zrobił), no jest, wisi na liści, ale
    skanowanie pokazuje, że nieważny. Trochę tak, jak teraz tylko odwrotnie
    tj mam bilet, ale co z tego. To konduktor, że sprawdzi. I tak se
    człowiek może pomyśleć ... nie lepiej w kasie papierowy kupić. No to
    kiedyś tak założyłem a tu ... kasa nieczynna, w pociągu, ale trzeba
    lecieć z tobołami. Za każdym razem pewnie możnaby reklamację pisać. A to
    prosta usługa jest. Jakoś miejskim autobusem człowiek nie napotyka na
    tyle problemów. Generalnie to ja myślę, że niedojdy. Dlatego normalni
    ludzie nie jeżdżą koleją. Ale jak bilet przez Polskę potrafi kosztować
    35zł wobec kosztów samego paliwa do samochodu 350, czyli 10x większych
    to ... nic tego nie przebije. MZ za nasze pieniądze.

  • 17. Data: 2023-06-18 12:37:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2023 o 11:50, io pisze:
    > Ale jak bilet przez Polskę potrafi kosztować 35zł wobec kosztów samego
    > paliwa do samochodu 350, czyli 10x większych to ... nic tego nie
    > przebije. MZ za nasze pieniądze.

    Argument dobry, tylko pomija jedną ważną, a czasem krytyczną kwestią.
    Nie każdy jeździ przez całą Polskę, w bliższych relacjach oszczędność
    kosztów bywa mniejsza, za to jadąc swoim samochodem dojedziesz z miejsca
    na miejsce i drastycznie wzrasta prawdopodobieństwo tego, że o właściwym
    czasie.

    Mało ludzi mieszka na Stacji Kolejowej, i w dodatku ma coś do
    załatwienia na tej odległej miejscowości też na Stacji Kolejowej. A tu
    już zaczynają się komplikować te argumenty. Musisz dojechać do stacji
    początkowej, a to kilka złotych. Musisz ze stacji końcowej dostać się do
    miejsca załatwienia sprawy, a to kolejne kilka złotych. Pół biedy, jak
    jest jakieś bezpośrednie połączenie, ale bywa, że te rozkłady jazdy
    naprawdę układają idioci i pociąg, którym byś mógł jechać dalej odjeżdża
    minutę przed odjazdem przyjeżdżającego.

    Bardzo często jeżdżę coś załatwiać z Nowego Sącza do Krakowa. No i
    najpierw muszę dojechać do Stacji Nowy Sącz. Akurat mógłbym dojść i o
    ile nie mam bagażu, to najwolniej "z buta", ale to około 30 minut. Potem
    TLK jedzie 2:47 godziny, i powiedzmy 10 minut tramwajem do miejsca
    docelowego. Powiedzmy dodatkowe 20 minut, czyli łącznie podróż trwa ~4
    godzin i nie licząc biletów komunikacji miejskiej kosztuje ~27,50 zł, bo
    to bez przesiadek TLK.

    Samochodem 1:43 godz i 111 km, czyli trzy razy szybciej i za paliwo
    wychodzi ~47 zł. Jeśli jadę sam. Bo samochód więcej nie spali, gdy
    jedziemy we dwóch, a bilet kosztuje już 55 zł, więc 8 złotych drożej.

    Oczywiście dochodzi jakaś tam amortyzacja samochodu, ale mimo wszystko
    nie jest to jakoś szczególnie drożej, a jadę, kiedy chcę. Ja wziąłem
    optymalne połączenie koleją. Jakbym teraz chciał dojechać, to muszę z
    przesiadką w Tarnowie, a to już dwa różne pociągi i 3:52 minuty
    przejazdu. Kolejne połączenie mam w poniedziałek dopiero.

    Sprawa się komplikuje, jakbym tak chciał w Krakowie gdzieś dalej od
    dworca jechać. Dojazd do Placu Centralnego w Nowej Hucie, to pociągiem
    4:08, zaś samochodem 1:06. Wyobraź sobie, że ktoś ma do obskoczenia
    kilka miejsc w Krakowie, to już zaczyna się robić mocno kontrowersyjne
    rozwiązanie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2023-06-18 12:59:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-16 o 20:21, io pisze:

    > Tylko nie wiadomo jak długo, czy jak będę w pociągu to jeszcze będzie
    > czy może też nowy regulamin. Zastanawiam się czy wyjątkowo nie kupiłem
    > biletu w apce. Ale to raczej nie ma sensu bo niewygodne w odróżnieniu od
    > okazywania.

    W monologu jakiegoś kabareciarza odnośnie PKP padło stwierdzenie,
    że w każdym przedziale musi być jakiś zjeb.
    I to Ty nim będziesz.

  • 19. Data: 2023-06-18 14:40:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2023 o 12:59, cef pisze:

    > W monologu jakiegoś kabareciarza odnośnie PKP padło stwierdzenie,
    > że w każdym przedziale musi być jakiś zjeb.
    > I to Ty nim będziesz.

    Uważam, że niem masz racji. Zrobiła się moda na różnej maści regulaminy.
    Jakby już nie było ogólnych przepisów. Nie każdy ma ochotę na
    analizowanie kilku stron, a z drugiej strony wypadałoby to zrobić, zanim
    się zaakceptuje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2023-06-18 16:06:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Uważam, że niem masz racji.

    Serio? Nie udowodnisz tego.
    Na jakiej definicji zjeba się oprzesz?
    Macie tam w Policji jakiś szablon? Czy model współpracownika się wpisuje?

    Zrobiła się moda na różnej maści regulaminy.
    > Jakby już nie było ogólnych przepisów. Nie każdy ma ochotę na
    > analizowanie kilku stron, a z drugiej strony wypadałoby to zrobić, zanim
    > się zaakceptuje.

    Dla paru złotych i wątpliwej rozrywki ja nie analizowałbym regulaminu.