  • 91. Data: 2023-06-26 17:50:34
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Przede wszystkim spawa jest sprzed wielu lat.

    I niewiele pamiętasz a piszesz rzeczy dziwne, stąd z troską pochylają
    się niektórzy nad Tobą i próbują pomóc.

    > Może i numer rachunku tu nie ma nic wspólnego. Po prostu to jedyna
    > informacja wiążąca te dwie (zastrzeżoną i nową) karty płatnicze. Nie
    > wiem po co zresztą ta cała rozkminka. To zdarzenie sprzed wielu lat.
    > Przywołane przeze mnie jedynie w celu ostrzeżenia przed zagrożeniem.

    Ale chyba jednak nie zapamiętałeś zdarzenia na tyle dobrze,
    żeby przedstawić rzeczywiste fakty.

    > Przemyślałem, że wkładanie takich osób do kf jest złym pomysłem i teraz
    > mam ich pooznaczanych kolorem. Staram się nie wdawać z nimi w zbędne
    > dyskusje, chyba że akurat mi się nudzi, albo uznam, że w danym
    > konkretnym wypadku konieczne jest skomentowanie - i generalnie tyle.

    Dokładnie tak samo robię tylko inny status oszołoma jest :-)

  • 92. Data: 2023-06-26 22:19:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2023 o 17:50, cef pisze:

    > Ale chyba jednak nie zapamiętałeś zdarzenia na tyle dobrze,
    > żeby przedstawić rzeczywiste fakty.
    Przede wszystkim nie ma to dla nie większego znaczenia.Po prostu wie, że
    samo zastrzeżenie karty i wydanie nowej nie wyklucza obciążenia i tyle.
    Natomiast nie oczekuję żadnej pomocy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 93. Data: 2023-06-26 23:49:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Przede wszystkim nie ma to dla nie większego znaczenia.Po prostu wie,
    > że samo zastrzeżenie karty i wydanie nowej nie wyklucza obciążenia i
    > tyle. Natomiast nie oczekuję żadnej pomocy.

    No tak. Tak w ogóle to wydanie nowej nie ma tu znaczenia.
    Należałoby poszukać dokładnych szczegółów, ale to ma sens - w końcu
    zastrzeżenia dokonujemy zwykle po utracie karty, a tu autoryzacja była
    wcześniej i nie ma wątpliwości co do legalności transakcji (kolejne
    obciążenia nie są wtedy autoryzowane, a przynajmniej nie były). Można
    się zdziwić, jak ktoś zastrzega właśnie po to, by się pozbyć nowych
    obciążeń tego typu (np. przychodzących nie wiadomo skąd).

    Z tym, że na takie coś normalna reklamacja powinna pomóc. Zastrzeganie
    nowej karty jest natomiast niecelowe, bo nie ma ona nic z tą sytuacją
    wspólnego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 94. Data: 2023-06-27 00:00:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2023 o 23:49, Krzysztof Halasa pisze:
    > Z tym, że na takie coś normalna reklamacja powinna pomóc. Zastrzeganie
    > nowej karty jest natomiast niecelowe, bo nie ma ona nic z tą sytuacją
    > wspólnego.
    Ja starą zastrzegłem, a nie nową.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 95. Data: 2023-06-27 10:23:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Jun 2023 23:49:06 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > wcześniej i nie ma wątpliwości co do legalności transakcji (kolejne
    > obciążenia nie są wtedy autoryzowane, a przynajmniej nie były).

    Autoryzacja byla wczesniej, ale jedno czy wiecej obciazen pózniej.

    > Można
    > się zdziwić, jak ktoś zastrzega właśnie po to, by się pozbyć nowych
    > obciążeń tego typu (np. przychodzących nie wiadomo skąd).

    To co zrobic - zlikwidowac karte i konto?

    > Z tym, że na takie coś normalna reklamacja powinna pomóc. Zastrzeganie
    > nowej karty jest natomiast niecelowe, bo nie ma ona nic z tą sytuacją
    > wspólnego.

    Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
    numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.

    J.

  • 96. Data: 2023-06-27 10:43:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-27 o 10:23, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
    > numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.

    A nawet twierdził, że obciążenie powiązane jest z numerem rozliczeniowym
    rachunku,
    bo nowa karta ma nowy numer przecież a obciążenie nadal się pojawia.
    Wg mnie to niemożliwe przy nowym numerze karty i albo Robert
    coś pochrzanił albo źle pamięta.
    Pytanie jest czy obciążenia automatycznie subskrybcji czy jakichś
    abonamentów
    mają jakąkolwiek techniczną możliwość się tak zrealizować.
    Tzn jeśli klient podał do umowy jakieś dane osobowe identyfikujące, to
    czy technicznie coś takiego jest możliwe.
    Bo jednak bardziej wierzę w technikę niż w czyjeś bajania.

  • 97. Data: 2023-06-28 20:27:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Autoryzacja byla wczesniej, ale jedno czy wiecej obciazen pózniej.

    Ano.

    > To co zrobic - zlikwidowac karte i konto?

    To chyba przesada, ale faktycznie powinno pomóc.
    W takim przypadku bank robi chargeback ze względu na to, że to już nie
    jest jego klient, a były klient nie ma prawa korzystać z usług
    płatniczych.

    > Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
    > numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.

    Ano.
    Tu pewnie różne banki różnie reagują. Możliwe też, że teraz to by
    inaczej zadziałało.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 98. Data: 2023-07-02 12:14:09
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-26, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Oczywiście, że się dało. I to bez jakichś hakerskich (jak sugerowałeś)
    > kombinacji z jakimiś magicznymi kontami technicznymi.
    > Bo tak karty właśnie działają.
    > Jak kończy ci się ważność karty i bank przysyła ci nową, to jakoś nie
    > trzeba podawać nowej karty w różnych netfliksach, hbo, czy innych
    > subskrypcjach. I nie ma w tym nic dziwnego ani nadprzyrodzonego.

    Może specyfika EU, bo ja muszę podawać przy każdej utracie ważności.
    Amazon i pierdylion innych firm.

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2023-07-16 20:52:56
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > MZ masz rację, ale nie masz możliwości osiągniecia rozwiązania, które
    > dla wiekszości osób byłoby akceptowalne w sensie praktycznym. To, że ma
    > się prawnie rację nie oznacza, że walka ma praktyczny sens.

    Na moją korespondencję pani sobie odpowiedziała

    "W imieniu PKP Intercity S.A. serdecznie dziękuję za
    korespondencję.Uprzejmie informuję, iż kieruję korespondencję do działu
    reklamacji.
    "

    Myślałem, że już reklamuję, ale skoro mówi, że kieruje to chyba powinna
    podać numer zgłoszenia. Zgłoszenie obsłużyli oczywiście już po dokonaniu
    przejazdu.

    "Szanowny Panie,
    otrzymaliśmy zgłoszenie dotyczące zwrotu opłaty za bilet o numerze XXXX
    relacji AAA-BBB na przejazd w dniu ZZZZ.

    Wyjaśniamy, że podstawą do zwrotu opłaty za niewykorzystany bilet jest ...
    "

    I opowiadają mi tam o tym. Tylko, że ja nie składałem takiej reklamacji.
    Przedmiotem reklamacji była możliwość korzystania z serwisu
    sprzedażowego na platformie www celem dostępu do biletu.

    "Nadmieniamy, że bilet został zakupiony poprzez Aplikację mobilną PKP
    Intercity, nie w serwisie e-IC. ..."

    I tutaj jest to o czym wspominałem, że mogło zdarzyć się, że wyjątkowo
    bilet kupiłem za pomocą apki. Ostatecznie właśnie z apk'ki korzystałem,
    ale tam są także bilety z systemu sprzedażowego na www i nie wiadomo
    które gdzie zostały zakupione.

    "Nadmieniamy, że bilety z aplikacji nie są wysyłane na adres e-mail, ..."

    No właśnie, dlatego nie dostałem i szukałem w serwisie www.

    Wychodzi na to, że jakkolwiek wygenerowali i rozpatrywali reklamację w
    innym temacie niż wnioskowałem to to o co wnioskowałem, czyli zmiany
    umowy w trakcie jej realizacji też nie było.