  • 1. Data: 2005-03-15 14:51:41
    Temat: Notariusz i kupno domu
    Od: "Pafnucy " <t...@g...pl>

    Witam
    chcę nabyć dom (stan surowy). Czy w tym celu wystarczające jest złożenie u
    notariusza wypisu z rejestru gruntów bez okrągłej pieczęci (dostaje się go na
    miejscu)? Moja notariusz twierdzi, że należy jej przynieść ten z okrągłą
    pieczęcią, który umożliwia dokonywanie wpisów w księdze wieczystej. Pytanie
    brzmi, czy do obowiązków notariusza może należeć załatwienie takiego wypisu,
    czy raczej to moja odpowiedzialność, względnie sprzedającego nieruchomość.
    Ten ostatni twierdzi, że jego notariusz załatwia takie sprawy za swoich
    klientów.

    Druga sprawa - odpis z księgi wieczystej. Czy notariusz może załatwić coś
    takiego na podstawie numeru księgi, czy, podobnie jak w zdaniu powyżej,
    należy to mnie lub sprzedającego.

    Sprzedający ogólnie się leni i nie chce mu się tego zrobić za mnie, a mnie
    się spieszy (choć pewnie nie powinno).

    Proszę o jakąś poradę, która pozwoli mi pomyślnie przebrnąć przez transakcję.

    Pozdrawiam,
    Pafnucy

  • 2. Data: 2005-03-15 16:55:15
    Temat: Re: Notariusz i kupno domu
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > się spieszy (choć pewnie nie powinno).
    >
    > Proszę o jakąś poradę, która pozwoli mi pomyślnie przebrnąć przez transakcję.

    1. notariusz nie ma obowiązku załatwiać jakichkolwiek wypisów czy odpisów.
    2. moim zdaniem wystarczy wypis i wyrys z rejestru gruntów dla celów
    informacyjnych(a nie dla celów wieczystoksięgowych)- chodzi o potwierdzenie że
    grunt jest wyłączony z produkcji rolnej(że działka budowlana)
    3. Odpis z księgi wieczystej załatwia sobie zainteresowany czyli strony umowy.
    Oczywiście wszystkie te dokumenty powinien dostarczyć sprzedający.
    4. Ważne jest także pozwolenie na budowę(czy nie wygasło), oraz sprawdzenie
    czy budowa jest realizowana zgodnie z tym pozwoleniem.

    pozdrawiam