  • 1. Data: 2005-03-15 10:40:46
    Temat: Do Anglii z paszportem czy bez?
    Od: "euro4" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wiem ze juz bylo walkowane ale widze same sprzeczne odpowiedzi. Poza tym
    chodzi o bardzo konkretna sytuacje:

    - przekraczanie granicy droga lotnicza (start z Berlina) przez obywatela
    polskiego
    - paszport zostal utracony w Polsce - czy istnieje mozliwosc wyrobienia go w
    konsulacie w Berlinie a jesli tak to ile to kosztuje i czy jest konieczne
    bycie zameldowanym w Berlinie

    Pozdrawiam,

    Pawel

  • 2. Data: 2005-03-15 18:44:02
    Temat: Re: Do Anglii z paszportem czy bez?
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "euro4" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konsulacie w Berlinie a jesli tak to ile to kosztuje i czy jest konieczne

    Istnieje mozliwośc wyrobienia paszportu w kazdej ambasadzie polskiej.

    Anglia, a właściwie Wielka Brytania należy do EU/EOG więc obywatel UE jakim
    jest Polak może przekraczać granice wewnętrzne UE na podstawie dokumentu
    stwierdzającego tożsamość: dowodu osobistego, paszportu, książki
    żeglarskiej... a nawet gdzieniegdzie wystarczy pokazanie prawa jazdy (ale to
    nieoficjalnie)

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://zycz.3mam.net

  • 3. Data: 2005-03-15 18:58:24
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

> [...]
    > stwierdzającego tożsamość: dowodu osobistego, paszportu, książki
    > żeglarskiej... a nawet gdzieniegdzie wystarczy pokazanie prawa jazdy (ale to

    W lipcu roku 2004 do Niemiec bez problemu wjechalem na prawo jazdy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-03-15 21:34:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mithos napisał(a):

    > W lipcu roku 2004 do Niemiec bez problemu wjechalem na prawo jazdy.

    Kolega przekroczył latem granicę czesko-słowacką na zusowską legitymację
    ubezpieczeniową :-) A szwedzką granicę na lotnisko w Sztokholmie na
    jeszcze bardziej ambitny dokument

    M.