  • 1. Data: 2005-03-15 10:53:55
    Temat: Miejsce urodzenia dziecka
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    Witam.
    Pytanie do szanownego grona: co uznaje się za miejsce urodzenia dziecka? Czy
    jest to miejscowość stałego zameldowania matki w chwili urodzenia, czy też
    miejscowość, której faktycznie dziecko przyszło na świat? Czy może po prostu
    zależy to od USC, do którego dziecko zostało zgłoszone? Co w przypadku, gdy
    dziecko przyjdzie na świat w podróży, daleko od miejsca zamieszkania?

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 2. Data: 2005-03-15 11:09:43
    Temat: Re: Miejsce urodzenia dziecka
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > gdy
    > dziecko przyjdzie na świat w podróży, daleko od miejsca zamieszkania?

    Miejsce urodzenia dziecko to miejsce urodzenia dziecka.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-03-15 14:40:55
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "Circulus V." <b...@n...polbox.com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Pytanie do szanownego grona: co uznaje się za miejsce urodzenia dziecka?
    Czy
    > jest to miejscowość stałego zameldowania matki w chwili urodzenia,

    OT-poczytaj sobie na pl.soc.dzieci - podobno melduje się dzieci teraz tam,
    gdzie zameldowany jest ojciec, nie matka.

    pozdr

    cherokee

  • 4. Data: 2005-03-15 18:38:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > OT-poczytaj sobie na pl.soc.dzieci - podobno melduje się dzieci teraz tam,
    > gdzie zameldowany jest ojciec, nie matka.

    Ale on pisze o miejscu urodzenia, a nie zameldowania.

  • 5. Data: 2005-03-15 18:39:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    gdy
    > dziecko przyjdzie na świat w podróży, daleko od miejsca zamieszkania?

    Generalnie jest to miejsce faktycznego urodzenia. Sporadycznie bywają od
    tego odstępstwa (pokład samolotu, statku itp.)

  • 6. Data: 2005-03-15 18:59:11
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    > Ale on pisze o miejscu urodzenia, a nie zameldowania.

    Dlatego zaznaczyłam, iz informacja jest OT (off topic).

    pozdr

    cherokee

  • 7. Data: 2005-03-15 22:14:47
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Tue, 15 Mar 2005 19:39:45 +0100, Robert Tomasik wrote:

    >/.../

    >Generalnie jest to miejsce faktycznego urodzenia. Sporadycznie bywają od
    >tego odstępstwa (pokład samolotu, statku itp.)

    W takim razie dodatkowe pytanie, czy jeśli rodzice mieszkają i są
    zameldowani na stałe np. w Gdańsku, a dziecko urodzi się w jakimś
    bieszczadskim przysiółku, to czy jest możliwość, aby miejscem urodzenia
    (które zostaje w dokumentach na całe życie) był jednak Gdańsk?

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 8. Data: 2005-03-15 22:25:52
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > bieszczadskim przysiółku, to czy jest możliwość, aby miejscem urodzenia
    > (które zostaje w dokumentach na całe życie) był jednak Gdańsk?

    Możliwość jest jeśli byście skłamali przy zgłaszaniu dziecka do USC (i
    zgłosicie je w Gdańsku, nie w faktycznym miejscu urodzenia). Byłoby to
    jednak przestępstwo. A w ogóle to po co? Co za różnica?

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2005-03-15 23:57:29
    Od: "Kryska" <k...@v...pl>

> [...]
    > bieszczadskim przysiółku, to czy jest możliwość, aby miejscem urodzenia
    > (które zostaje w dokumentach na całe życie) był jednak Gdańsk?

    Poczytaj sobie Art.10 pkt.1 i 2 oraz Art.11 pkt.1 Ustawy "Prawo o aktach stanu
    cywilnego"

    http://www.zgierz.usc.pl/prawooaktachstanucywilnego.
    htm

    pozdr
    kryska

  • 10. Data: 2005-03-16 11:30:32
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On 16 Mar 2005 00:57:29 +0100, "Kryska" <k...@v...pl> wrote:

    >Poczytaj sobie Art.10 pkt.1 i 2 oraz Art.11 pkt.1 Ustawy "Prawo o aktach stanu
    >cywilnego"
    >
    >http://www.zgierz.usc.pl/prawooaktachstanucywilnego
    .htm

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi, zwłaszcza tę ostatnią :) Sprawa jasna.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.