  • 1. Data: 2005-03-15 10:41:56
    Temat: Dług przed rozwodem
    Od: "Chip" <p...@k...chip.pl>

    witam,
    maz zaciagnal zobowiazanie (sprzedaz ratalna) w okresie naszego malzenstwa.
    po rozwodzie podzielilismy wspolny majatek. czesc kredytowanych przedmiotow
    zabral maz czesc ja. pytanie: czy wierzyciel moze wszczac egzekucje wobec
    mnie, jezeli maz nie splacil jeszcze dlugu i uzytkuje nie splacone rzeczy.
    licze na odpowiedz
    pozdr

  • 2. Data: 2005-03-15 18:08:09
    Temat: Re: Dług przed rozwodem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Chip" <p...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie, jezeli maz nie splacil jeszcze dlugu i uzytkuje nie splacone rzeczy.

    Przede wszystkim przeważnie rzeczy objęte kredytowaniem stanowią własność
    banku. Tak więc mąż Ci ich nie mógł dać, a jeśli mimo to dał, to bank może
    zwrócić się o ich zwrot. Po za tym, to o ile byłaś współkredytobiorcą, to
    bank może również do Ciebie zwrócić się z roszczeniem.

  • 3. Data: 2005-03-15 21:21:55
    Od: "Pinky" <p...@k...chip.pl>

    dzieki,
    tylko co oznacza, ze bylam wspolkredytobiorca. bylam zona osby, ktora
    podpisala umowe zakupu na raty. te rzeczy ktore otrzymalam, to sama
    splacilam- mam wplaty z banku. jednakze umowa kupna dotyczyla wszystkich
    rzeczy i nie splacane one sa przez meza. ja rowniez ich nie splacalam, bo on
    je posiada, po drugie on ma "ksiazeczke" z blankietami wplat i wreszcie
    zobowiazal sie przed podzialem majatku do splaty pozostalej czesci dlugu.
    pozdr

  • 4. Data: 2005-03-15 21:43:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pinky" <p...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > je posiada, po drugie on ma "ksiazeczke" z blankietami wplat i wreszcie
    > zobowiazal sie przed podzialem majatku do splaty pozostalej czesci dlugu.

    Zobacz do umowy kredytowej albo idź do banku i sprawdź. Czy jesteś wpisana w
    umowę i w jakim charakterze. Jeśli tylko osoby wyrażającej zgodę na kredyt,
    to śpij spokojnie, bo to oznaczało prawo do egzekucji z majątku wspólnego -
    a tego jak rozumiem nie ma.

    Natomiast co do rzeczy, to jeśli był jeden kredyt na nie i nie został
    spłacony, to rzeczy są własnością banku. A jak było to kilka odrębnych
    kredytów, to po spłacie jesteś właścicielem tych rzeczy.

  • 5. Data: 2005-03-16 11:15:30
    Od: "Chip" <p...@k...chip.pl>

    dzieki