  • 1. Data: 2005-03-15 10:41:11
    Temat: odszkodowanie z Warty
    Od: "sonia" <s...@o...pl>

    Miałam szkodę komunikacyjną.Sprawcą był człowiek ubezpieczony w Warcie.W
    warcie odmawiają mi naprawy z OC w 100% pokrywającej szkodę.Tzn: twierdzą że
    mogę naprawić auto(a moje auto to 3-letni Matiz) używając części starych i
    to w ich warsztatach.Naprawiając auto w autoryzowanym punkcie muszę od
    nowych części uzytych do naprawy zapłacić amortyzację.Czy to jest zgodne z
    prawem??Od naprawy na 3000 zł może to wynieść nawetr 30%!!1 Czy skoro ja nie
    byłam sprawcą wypadku to muszę jeszcze dop.łacać do naprawy swego auta?? Dla
    mnie jest to wiesza częśc miesięcznych zarobków

  • 2. Data: 2005-03-15 11:41:22
    Temat: Re: odszkodowanie z Warty
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Użytkownik "sonia" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Miałam szkodę komunikacyjną.Sprawcą był człowiek ubezpieczony w Warcie.W
    > warcie odmawiają mi naprawy z OC

    Na grupie o samochodach często słyszałem, że Warta jest oporna i trzeba do
    sądu.

    To powiedz, że oddajesz do serwisu i przedstawisz im fakturę a jak nie będą
    chcieli zapłacić to do sądu.

    Jeśli z OC sprawcy to nie ma jakichś tam amortyzacji czy czegoś tam. Muszą
    płacić.

    Pogogluj w archiwum pl.misc.samochody

    Jest tam odp na bank.

    Jacek

  • 3. Data: 2005-03-15 14:07:41
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *sonia* wrote in <news:d16ec8$hid$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Miałam szkodę komunikacyjną.Sprawcą był człowiek ubezpieczony w Warcie.W

    wyrazy współczucia - podwójne nieszczescie: szkoda i do tego sprawca z
    OC w warta. ;)

> [...]
    > mogę naprawić auto(a moje auto to 3-letni Matiz) używając części starych i
    > to w ich warsztatach.Naprawiając auto w autoryzowanym punkcie muszę od

    nie mają prawa żądać naprawy tam gdzie im sie podoba bo nie masz
    obowiązku szukać najtańszego warsztatu i masz prawo naprawić w
    autoryzowanym danej marki (było jakieś orzeczenie Sądu najwyższego ale
    nie pamietam numerków).

    Co do czesci starych to mów że oni mają obowiązek naprawienia szkody
    której by nie było gdyby ich klient w ciebie nie wjechał.

    > nowych części uzytych do naprawy zapłacić amortyzację.Czy to jest zgodne z
    > prawem??Od naprawy na 3000 zł może to wynieść nawetr 30%!!1 Czy skoro ja nie

    Zawsze pytaj: proszę o podstawę prawną, nazwisko rozmówcy zapisz. To
    są ściemniacze. Jak ich zacząlem opierdalać to i dałem im do
    zrozumienia że znam ich gierki to sie sprawa szybko załatwiła -
    szukają jeleni. Najlepiej znajdz zakład rozliczający się z wartą
    bezgotówkowo i nie podpisuj papierków że nie masz wiecej roszczeń bo w
    czasie naprawy mogą wyjsć rzeczy których nie widać od razu (lub ich
    rzeczoznawca nie chciał zobaczyć)

    > byłam sprawcą wypadku to muszę jeszcze dop.łacać do naprawy swego auta?? Dla
    > mnie jest to wiesza częśc miesięcznych zarobków

    Przypomnij im że w prawie jest coś o doprowadzeniu rzeczy do stanu
    sprzed szkody. Możesz iśc im na reke w jednym. Użyć do naprawy częsci
    zamiennych nieorginalnych (generyków) ale nie firmy 'krzak' (ci co
    robią je dla producentów samochodów sprzedają także czesto pod własną
    marką).

    Możesz też żądać odszkodowania za utratę wartości samochodu - bo teraz
    jest powypadkowy. itd, itd bądź bezczelna - jak zobaczą że nie
    odpuscisz im to moze dla swietego spokoju uznaja. Suma ubezpieczenia
    na OC jest chyba 200 000 Euro wiec i tak oszczedzają.

    BTW. Możesz też powiedzieć że po tym wypadku zaczyna cię np. szyja
    boleć. ;)))

    --
    Wiedza jest łaskawa - ochrania ludzi przed myśleniem

  • 4. Data: 2005-03-15 14:19:54
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    _ValteR_ wrote:

> [...]
    > odpuscisz im to moze dla swietego spokoju uznaja. Suma ubezpieczenia
    > na OC jest chyba 200 000 Euro wiec i tak oszczedzają.

    Ponad 2 miliony pln... tak przynajmniej było jeszcze pół roku temu.
    Reszta się zgadza.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2005-03-15 18:43:54
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

> [...]
    > odpuscisz im to moze dla swietego spokoju uznaja. Suma ubezpieczenia
    > na OC jest chyba 200 000 Euro wiec i tak oszczedzają.

    A kto wyceni tę utratę samochodu ??? Jak na razie w Polsce funkcjonuje to w
    teori, a poza tym co ma do tego suma ubezpieczenia i nie 200000 Euro tylko
    600000 Euro ?

    > BTW. Możesz też powiedzieć że po tym wypadku zaczyna cię np. szyja
    > boleć. ;)))

    No i dostajesz drgawek jak siadasz za kierownicą :-)
    Brzmi to jak próba wyłudzenia ? :))) a taka rada jak pomocnictwo :))) [Art.
    18 paragraf 3 Kodeksu Karnego]
    Nie polecam !

    Mimo wszytko polecam walczyć z Wartą i życzę powodzenia choć wiem, że łatwe
    to nie będzie. Są silni na rynku i dla tego stosują tego typu metody jak
    merkantylny ubytek wartości pojazdu, czego właśnie doświadczasz. Nie
    załatwiaj nic "na gębę" wszystko opieraj pismami i zawsze miej potwierdzoną
    kopię. Nie bój się iść do sądu wg mnie masz sprawę wygraną, a w rezultacie
    zapłącą Ci z odsetkami za zwłokę. Pamiętaj do 30 dni powinni zrealizować
    Twoje roszczenie pod warunkiem kompletu dokumentów, a do 90 dni firma
    ubezpieczeniowa musi wydać decyzję ostateczną.

    Pozdrawiam Sławek

  • 6. Data: 2005-03-16 08:51:58
    Od: "s2d" <...@s...pl>

    > Przypomnij im że w prawie jest coś o doprowadzeniu rzeczy do stanu
    > sprzed szkody.

    No i stad te koszty amortyzacji. Przed szkoda to nie byl nowy samochod tylko
    3-letni. Warta chce ci zwrocic ceny czesci 3-letnich, a jezeli chcesz nowe
    to musisz doplacic. Tutaj oni maja niestety racje.

    pozdr

    s2m

  • 7. Data: 2005-03-16 08:57:38
    Od: "s2d" <...@s...pl>

    Aha, i z tego co wiem to jest jeszcze takie dodatkowe ubezpieczenie co
    powoduje ze to ubezpieczyciel pokrywa te koszty amortyzacji, to przy
    samochodach nie starszych niz 4 lata. Masz takie ubezpieczenie? Pewnie nie,
    ja tez nie mialem i przy regulowaniu szkody mi dopiero wyjasnili. Apropo to
    hestia tez tak robi czyli to raczej normalne. Dobrze ze nie uslyszales od
    nich magicznego slowa "szkoda calkowita" bo moglbys sie dopiero zdziwic.

    pozdr

    s2m

  • 8. Data: 2005-03-16 09:27:06
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > 3-letni. Warta chce ci zwrocic ceny czesci 3-letnich, a jezeli chcesz nowe
    > to musisz doplacic. Tutaj oni maja niestety racje.

    Wprowadzasz ludzi w błąd. tak nie jest przy ubezpieczeniach OC.
    Widziałem proces o odszkodowanie z OC, gdzie ubezpieczyciel (PZU) nie
    zgadzał się na zapłacenie rachunków za naprawę, bo ich zdaniem 9-letni
    samochód nie powinien być naprawiany w ASO, ponieważ cena naprawy
    przekroczyła połowę wartości pojazdu, a szkoda nie była duża. I przegrali,
    bo nie byli w stanie udowodnić, że po takiej naprawie wartość pojazdu
    wzrosła, natomiast poszkodowany udowodnił, że wszystkie przeglądy i naprawy
    robił do tej pory w ASO mimo wieku samochodu.
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2005-03-16 10:14:41
    Od: "s2d" <...@s...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    naprawy
    > robił do tej pory w ASO mimo wieku samochodu.

    To niestety jest wyjatek od reguly. Ja pisze jak jest i jak minnymi ja
    mialem. Przeglady w ASO, ciaganie PZU po sadach - to kosztuje, przecietnego
    czlowieka na to nie stac wiec nie ma szans. Ja mialem wyplate z OC i AC i
    zasada byla ta sama.

  • 10. Data: 2005-03-16 11:00:37
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > przecietnego
    > czlowieka na to nie stac wiec nie ma szans. Ja mialem wyplate z OC i AC i

    Nie, to nie jest wyjątek. Sądy w ogromnej części spraw tak orzekają. I
    często sama świadomość tego pozwala wynegocjowac lepsze warunki.
    Jak ktoś ma kasę na naprawę to zdecydowanie sąd to dobre wyjście - odsetki
    są dużo wyższe niż w banku czy przeciętnym funduszu inwestycyjnym, warto
    zaczekać.
    A jak ktoś nie ma kasy - to najlepszym rozwiązaniem jest udawanie w trakcie
    negocjacji, że się ją ma i że zapłacenie za naprawę a potem sprawa w sądzie
    to żaden problem. To działa.

    Pozdrawiam,
    Beniamin