  • 21. Data: 2022-03-25 13:55:40
    Temat: Re: No proszę...
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No dobrze, ale co, wcześniej była narracja, że jak ma kowid to
    > bezwarunkowo każdy jeden na zakaźny?

    Ciul wie jaka była narracja, dużo zależało od aktualnego od humoru i
    biorytmu lekarza.
    U mnie było tak, że po szybkim, 15-to minutowym wymazie na SORze, w
    szpitalu powiatowym dostałem skierowanie na oddział zakaźny w szpitalu
    wojewódzkim, oddalonym o jakieś 80 kilometrów. No skoro aż taki chory
    byłem, to oczekiwałem, że ktoś mnie na ten oddział zakaźny odwiezie. Ni
    chooja, kazali mi spierdalać z SORu bo im tylko jakieś choróbsko
    roznoszę i miałem transport ogarnąć we własnym zakresie.
    Wróciłem więc do domu, przez tydzień leczyłem się we własnym zakresie, a
    skierowanie zostawiłem sobie na pamiątkę.

  • 22. Data: 2022-03-25 13:57:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.03.2022 o 13:08, n...@o...pl pisze:

    > I co na to prokuratura?

    Może to?

    Art. 24. Nie popełnia przestępstwa, o którym mowa w art. 155, art. 156 §
    2, art. 157 § 3 lub art. 160 § 3 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. -
    Kodeks karny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1444 i 1517), ten, kto w okresie
    ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii,
    udzielając świadczeń zdrowotnych na podstawie ustawy z dnia 5 grudnia
    1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2020 r. poz.
    514, 567, 1291 i 1493), ustawy z dnia 20 lipca 1950 r. o zawodzie
    felczera (Dz. U. z 2018 r. poz. 2150 oraz z 2020 r. poz. 1291), ustawy z
    dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2020
    r. poz. 562, 567, 945 i 1493), ustawy z dnia 8 września 2006 r. o
    Państwowym Ratownictwie Medycznym albo ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o
    zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi w ramach
    zapobiegania, rozpoznawania lub leczenia COVID-19 i działając w
    szczególnych okolicznościach, dopuścił się czynu zabronionego, chyba że
    spowodowany skutek był wynikiem rażącego niezachowania ostrożności
    wymaganej w danych okolicznościach.

  • 23. Data: 2022-03-25 15:42:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2022 13:57:51 +0100, nadir napisał(a):

    > chyba że
    > spowodowany skutek był wynikiem rażącego niezachowania ostrożności
    > wymaganej w danych okolicznościach.

    Nosz q... Niepodanie lekarstw które skutkuje zgonem ma nie być "rażącym
    brakiem ostrożności"?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2022-03-25 20:05:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No dobrze, ale co, wcześniej była narracja, że jak ma kowid to
    > bezwarunkowo każdy jeden na zakaźny?

    I tak i nie. Nie - nie każdego z kowidem kładli na zakaźny. Ale jak już
    ktoś trafiał do szpitala z jakiegokolwiek powodu to test i jak kowid to
    na zakaźny. A tam sobie spokojnie umierał na to na co do szpitala trafił
    i trafiał do statystyki covid+choroby współtowarzyszące. Ponoć zgodnie z
    zasadami i naukowymi podstawami.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 25. Data: 2022-03-25 20:25:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Mar 2022 20:05:33 +0100, Shrek wrote:

    > I tak i nie. Nie - nie każdego z kowidem kładli na zakaźny.

    W sensie, ze nie kazdego z kowidem przyjmowali do szpitala ?

> [...]
    > na zakaźny. A tam sobie spokojnie umierał na to na co do szpitala trafił
    > i trafiał do statystyki covid+choroby współtowarzyszące. Ponoć zgodnie z

    Ale jestes pewnien, ze np ostrego zapalenia wyrostka nie zoperowali ?

    J.

  • 26. Data: 2022-03-25 20:40:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.03.2022 o 20:25, J.F pisze:

    > Ale jestes pewnien, ze np ostrego zapalenia wyrostka nie zoperowali ?

    Jak zdiagnozowali, to może i operowali, ale na przykład w "moim"
    powiatowym szpitalu jedynie potrafili wkładać szpatułki do nosa, a tak
    się zapalenia wyrostka nie bada i nie diagnozuje.
    Żeby było ciekawiej, to rodzina nie dostawała też zwłok, a jedynie urnę
    z prochami. Znajdź mądrego, który po kupce prochów stwierdzi na co na
    prawdę zmarł pacjent.

  • 27. Data: 2022-03-25 20:41:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nosz q... Niepodanie lekarstw które skutkuje zgonem ma nie być "rażącym
    > brakiem ostrożności"?

    Cóż mam napisać? Ja tego nie wymyśliłem, cytuję ustawę.

  • 28. Data: 2022-03-25 20:48:13
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > na zakaźny. A tam sobie spokojnie umierał na to na co do szpitala trafił
    > i trafiał do statystyki covid+choroby współtowarzyszące. Ponoć zgodnie z

    Tak sądziłem, że ta górka zgonów to spisek lekarzy.

  • 29. Data: 2022-03-25 20:53:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2022 20:41:50 +0100, nadir napisał(a):

    > Cóż mam napisać? Ja tego nie wymyśliłem, cytuję ustawę.

    No wiem. Chodziło mi o to że ustawa którą cytujesz jest nietrafioną
    sugestią ponieważ niepodanie lekarstw skutkujące zgonem nie wyjmuje
    lekarza spod odpowiedzialności, ponieważ jest rażącym niezachowaniem
    ostrożności. Zatem prokuratura powinna wszcząć dochodzenie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2022-03-25 21:27:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W sensie, ze nie kazdego z kowidem przyjmowali do szpitala ?

    No w sensie, że sam kowid bez powikłań to normalnie "leczono". Izolacja
    w domu i paracetamol.

    > Ale jestes pewnien, ze np ostrego zapalenia wyrostka nie zoperowali ?

    Nie jestem pewien. Natomiast były nagrania audio z korespondencji z
    karetkami jak wozili ludzi z udarami od sasa do lasa. To już
    humanitarniej im było w łeb strzelić...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.