  • 201. Data: 2022-04-06 01:32:46
    Temat: Re: No proszę...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A kiedy twierdził?

    Nb. jeszcze jedną rzecz należałoby ustalić, co to miałoby znaczyć, że
    metoda nie nadaje się do diagnozowania:
    a) w ogóle (nic nie wykrywa na jakimkolwiek rozsądnym poziomie ufności)
    b) jako wyłączna metoda
    c) w połączeniu z innymi metodami.

    Coś czuję, że jesli juz ten ktoś cos takiego powiedział, to miał na
    mysli, że na podstawie tylko i wyłącznie takiego badania nie powinno się
    diagnozować w celu np. podjęcia późniejszej terapii czy jakiś bardziej
    drastycznych środków zapobiegawczych.
    Różnica jest taka, że jakaś metoda sama w sobie może dawać poprawne
    wyniki np. w 95% ale z powodu np. fałszywych-dodatnich, ktos może mieć
    inne schorzenie zagrażające zyciu, a tu go zaczną leczyć na kowid. Ale
    jak to dla statystyki, to te 95% jest jak najbardziej ok.

    --
    Marcin

  • 202. Data: 2022-04-06 06:22:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skąd wiesz, że to jakaś ogólnoświatowa norma?

    Przynajmniej europejską było. Jeszcze raz - ilość nadmiarowych zgonów
    jest dwa razy większa niż nawet jakby kreatywnie przypisywać wszystko
    jak leci kowidowi. Więc istniej czynnik powodujący te zgony i jest nawet
    silniejszy niż sam kowid. Nie da się tego zignorować. Nie da się też
    powiedzieć, że to niewykryte przypadki, bo to by znaczyło że ludzie
    umierają na bezobjawowy. Coś potężnie tu nie działa i należy sprawdzić
    co. Problem w tym, że możliwość sprawdzenia co, zależy od tych co tego
    nie chcą albo wręcz są za to odpowiedzialni.

    > Pod respiratorami, to tez nie musiał być "czysty" kowid.

    Ale znacznie bliżej prawdy.

    > Pewnie, że
    > ciężko podac, ale też nie można popadać w drugą skrajność.
    Dlatego prawda leży gdzies po środku, jednak oficjalne śmierci na kowid
    są z pewnością przeszacowane. Już pisałem - człowiek przyjeżdza na
    kardiologię, trafa na kowidowy i umiera. Przecież jest oczywiste, że w
    interesie wzyskich będzie wpisać mu kowid, a nie że zmarł na serce, bo
    nie dostał właściwej opieki - prawda?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 203. Data: 2022-04-06 13:37:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 06.04.2022 o 01:20, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    >nawet silniejszy niż sam kowid. Nie da się tego zignorować. Nie da
    >się też powiedzieć, że to niewykryte przypadki, bo to by znaczyło że

    W USA sie dało. Bezdomni, inne osoby nieubezpieczone (a przeciez Obama
    wprowadzil obowiazek), osoby nieporadne, staruszkowie - ot, znaleziono
    martwego we własnym łózku i nikt juz nie dochodził dlaczego zmarł.
    Zostały tylko szacunki niewykrytych przypadkow Covid - jak im
    statystyki zgonów wybuchly.

    A to z pierwszej fali, wiec nie mozna zwalac na zablokowanie służby
    zdrowia ... prywatnej.

> [...]
    >że w interesie wzyskich będzie wpisać mu kowid, a nie że zmarł na
    >serce, bo nie dostał właściwej opieki - prawda?

    Dokladnie, ale z drugiej strony ... czy mu wlasnie ten covid nie
    zaszkodził na serce?

    Pisalem przypadek własny - poszła mama do lekarza po kolejną porcje
    leków na serce,
    lekarz zauważył opuchniete nogi, wyslal na USG serca, zrobili nawet
    szybko,
    wykryli "wodę w sercu" i skierowali na cito do szpitala.
    W szpitalu miesiac walczyli, a mama sie czuła całkiem dobrze.

    Ale to przed pandemią było. Od dwoch lat mama leki dostaje w trybie
    "zamówienia", a i teleporada by pewnie nie pomogła.
    I jak by sie to skonczyło teraz?
    Organizm sam by zwalczyl, czy trafila by w koncu do szpitala, ale w
    stanie cięzkim ?

    J.

  • 204. Data: 2022-04-06 14:19:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.04.2022 o 13:37, J.F. napisał:
> [...]
    > zdrowia ... prywatnej.

    > Dokladnie, ale z drugiej strony ... czy mu wlasnie ten covid nie

    pod warunkiem, że miał covida w ogóle. Natomiast na oddziale covidowym
    często nie leczyli na właściwe choroby.

> [...]
    > wykryli "wodę w sercu" i skierowali na cito do szpitala.
    > W szpitalu miesiac walczyli, a mama sie czuła całkiem dobrze.

    No właśnie, zauważył lekarz, a co jakby była teleporada?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 205. Data: 2022-04-06 16:08:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 06.04.2022 o 13:37, J.F. napisał:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >pod warunkiem, że miał covida w ogóle.

    test zrobili, wiec wirusa mial ... a przynajmniej pozytywny wynik
    testu.

    >Natomiast na oddziale covidowym często nie leczyli na właściwe
    >choroby.

    No ale w przypadku sercowym, to nie wiadomo - przyczyną było serce czy
    covid.

    >No właśnie, zauważył lekarz, a co jakby była teleporada?

    Moze by spytał o te nogi. Moze by mama sama powiedziała.
    Spuchły niedużo. Jakby powazniej chorowala, to może by wiedziała, ze
    to wazny objaw, ale nigdy nie miala takich problemow, to nie
    wiedziala.

    J.

  • 206. Data: 2022-04-06 16:44:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2022 o 13:37, J.F. pisze:

    > W USA sie dało.

    USa to akurat patologia w temacie, więc średnio reprezentatywna.

    > Dokladnie, ale z drugiej strony ... czy mu wlasnie ten covid nie
    > zaszkodził na serce?

    No oficjanie nie wiemy - oficjalnie po prostu zszedł na kowid. Więc
    siiłą rzeczy nawet te wyniki "na kowid" są zawyżone. Co oznacza, że w
    skutek pandemii, większość ofiar kowida... nie umarła na kowid. Co
    skłania do refleksji, że ktoś coś spieprzył w zarządzaniu pandemią.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 207. Data: 2022-04-07 14:06:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Apr 2022 16:44:03 +0200, Shrek wrote:

    > USa to akurat patologia w temacie, więc średnio reprezentatywna.

    "my w Europie" to sie dorobilismy "służby zdrowia" i chory czlowiek ma
    sie do kogo zwrócic o pomoc.
    W USA ma, jesli ma pieniadze :-)
    A w innych krajach to różnie może byc.

    > No oficjanie nie wiemy - oficjalnie po prostu zszedł na kowid. Więc
    > siiłą rzeczy nawet te wyniki "na kowid" są zawyżone.

    Ale też zaniżone o tych, co testu nie mieli, i nie wiadomo na co
    zeszli.

    A jak np objawami zawału wozili od szpitala do szpitala aż zszedl w
    karetce, to na co? :-)

    > Co oznacza, że w
    > skutek pandemii, większość ofiar kowida... nie umarła na kowid. Co
    > skłania do refleksji, że ktoś coś spieprzył w zarządzaniu pandemią.

    U nas akurat podejrzewam, ze wiekszosc ofiar zdążyla pogotowie wezwac,
    jak stan był tylko cięzki, wiec test im w koncu zrobiono, i wynik
    pozytywny był.
    Gorzej natomiast ze statystyką zachorowan.

    J.

  • 208. Data: 2022-04-07 14:17:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 07.04.2022 o 14:06, J.F pisze:

> [...]
    > W USA ma, jesli ma pieniadze :-)
    > A w innych krajach to różnie może byc.

    > Ale też zaniżone o tych, co testu nie mieli, i nie wiadomo na co

    jak mieli test to też nie wiadomo na co zeszli, bo testy są lipne.

> [...]
    > jak stan był tylko cięzki, wiec test im w koncu zrobiono, i wynik
    > pozytywny był.
    > Gorzej natomiast ze statystyką zachorowan.

    nie zachorowań a pozytywnych wyników testów.
    U nas nadmiarowych zgonów było mniej więcej tyle o ile zwiększyła się
    ilość zgonów poza szpitalnych. Ciekawa zależność do analizy :)

    --
    http://zrzeda.pl

  • 209. Data: 2022-04-07 16:25:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2022 14:17:14 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > jak mieli test to też nie wiadomo na co zeszli, bo testy są lipne.

    > nie zachorowań a pozytywnych wyników testów.

    Zachorowan.
    Wielu było leczonych metodą "siedziec w domu, paracetamol dwa razy
    dziennie, jak sie pogorszy to wezwac pogotowie".
    Sie nie pogorszylo, i nie wiadomo na co pacjent był chory.

    > U nas nadmiarowych zgonów było mniej więcej tyle o ile zwiększyła się
    > ilość zgonów poza szpitalnych. Ciekawa zależność do analizy :)

    Nie wiem jak ze szpitalami, ale w gorącym okresie to nam przybylo
    ok 1000 zgonów dziennie, a przypadkow smiertelnych "na covid i choroby
    towarzyszace" tylko 500 dziennie.

    Wiec na co schodzilo tych pozostalych 500 nadmiarowych?
    Zakladam, ze jak sie źle poczuli, to jednak wezwano pogotowie,
    test zrobiono, i wyszedl negatywny.

    Przeciazenie karetek/szpitali? Wożenie miedzy szpitalami?
    Brak miejsc na oddziałach zwykłych?

    Skutek teleporad? ale czemu taki krótki?
    Czyzby jednak "grypa"/przeziębienie wzmagała smiertelność innych
    chorób?

    J.

  • 210. Data: 2022-04-08 05:20:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-06, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > kardiologię, trafa na kowidowy i umiera. Przecież jest oczywiste, że w
    > interesie wzyskich będzie wpisać mu kowid, a nie że zmarł na serce, bo

    Prawda, ale to był niejako poboczny wątek, który zrobił się nam z
    długofalowych efektów postkowidowych. To mówisz, że ich nie ma bo ludzie
    mają takie objawy bez przerwy? :)

    --
    Marcin