  • 181. Data: 2022-04-02 11:31:30
    Temat: Re: No proszę...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 11:18, Wiesiaczek pisze:

    > Brak odpowiedniej obrony organizmu, zaatakowanego przez drobnoustroje
    > nie jest chorobą?

    Ale z wyjątkiem kowida - wtedy to choroba!

    > No po prostu genialne! :)

    Mamy tylko jednom chorobę!!! Inne to nieprawidłowe działania organizmu:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 182. Data: 2022-04-02 13:04:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 11:18, Wiesiaczek pisze:

    > Brak odpowiedniej obrony organizmu, zaatakowanego przez drobnoustroje
    > nie jest chorobą?

    Czy ja wiem...
    Być może jest. Nie spotkałem się dotąd z chorobą, polegającą na
    nieradzeniu sobie z nieznanym wirusem.

    --
    -
    Akarm

  • 183. Data: 2022-04-02 14:55:42
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 13:04, Akarm pisze:

    > Czy ja wiem...
    > Być może jest. Nie spotkałem się dotąd z chorobą, polegającą na
    > nieradzeniu sobie z nieznanym wirusem.

    Dla uproszczenia: Weźmy jakiegoś znanego wirusa :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 184. Data: 2022-04-02 15:10:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 14:55, Wiesiaczek pisze:

    > Dla uproszczenia: Weźmy jakiegoś znanego wirusa :)

    Bez znaczenia znany czy nie. Przeciwciala i limfocyty nie czytają
    lanceta. Co najwyżej będzie to nieznana choroba.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 185. Data: 2022-04-02 15:31:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 14:55, Wiesiaczek pisze:

    > Dla uproszczenia: Weźmy jakiegoś znanego wirusa :)

    Dobra, coś znanego: Indianie i niegroźna dla Europejczyków ospa.
    Wyginęły całe plemiona.
    Jak się nazywa choroba, która spowodowała, że układ odpornościowy Indian
    nie poradził sobie ze zwalczeniem zakażenia?

    --
    -
    Akarm

  • 186. Data: 2022-04-02 15:51:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2022 o 15:31, Akarm pisze:

    > Dobra, coś znanego: Indianie i niegroźna dla Europejczyków ospa.
    > Wyginęły całe plemiona.

    Nie było żadnej choroby, bo indianie jej nie znali - elementarne:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 187. Data: 2022-04-03 02:27:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Prawie wszyscy mieli lokdałny i ograniczenia w dostępie do służby
    > zdrowia. Na prawie dwa lata ograniczono dostęp do usług medycznych -
    > zarówno podstawowej opieki jak i planowych hospitalizacji. Zapaść służby
    > zdrowia to nie tylko karetki czekające 8 godzin na podjeździe.

    No nie, ale niekoniecznie miało miejsce pogorszenie dostępności do usług
    medycznych.

    > Tak trzeba by przyjąć. Z drugiej strony jak ktoś jest na granicy
    > wydolności i zachoruje na cokolwiek innego? Moim zdaniem znaczna częśc
    > tych zgonów w "grupie ryzyka" czyli 75+ wynika brutalnie mówiąc z tego
    > że "już czas":( Kiedyś po prostu umierali na "niewydolnośc wielonarządową".

    No ale mamy teraz, nie kiedyś. Bez kowida by nie umarli, więc jakby
    umarli przez kowida.

    > A jak zmarł i chorował na kowid, ale zabiła go tak naprawdę cukrzyca?

    Co to znaczy?

    --
    Marcin

  • 188. Data: 2022-04-03 08:23:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No nie, ale niekoniecznie miało miejsce pogorszenie dostępności do usług
    > medycznych.

    A gdzie nie miało?

    > No ale mamy teraz, nie kiedyś. Bez kowida by nie umarli, więc jakby
    > umarli przez kowida.

    Umierali - ludzie od zawsze umierali głównie ze starości - zwłaszcza ci
    z "grupy ryzyka". Jakby tak samo traktować przeziębienie, to wcześniej
    umieraliby na przeziębienie - na zasadzie umarł i był przeziębiony -
    przeziębienie + choroby współtowarzyszące.

    > Co to znaczy?

    To znaczy umarł na "niweydolnośc wielonarządowa" na lae dopóki nie miał
    testu dodatniego to nie umarł, bo siłą rzeczy umrzeć można raz. Akurat
    los chciał że z dodatnim testem.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 189. Data: 2022-04-04 07:44:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 02.04.2022 o 02:41, Marcin Debowski napisał:
> [...]
    tualnosci/370/8178/1/strategia_w_sytuacji_zmniejszen
    ia_zagrozenia_epidemicznego_covid-19_2022.03.22.pdf

> [...]
    > %%% "false positive"?

    > Powinno być mniej, ale covid się dokłada, tak jak dokłada się grypa i
    > inne rzeczy. Technicznie w takich sytuacjach to powinno się chyba
    > napisać zgodn w wyniku powikłań okołokowidowych/grypowych?
    >
    > Mamy w końcu możliwe przynajmniej 2 przypadki:
    > - ktoś umiera na coś innego, a sam fakt obecności wirusa jest na tym
    > etapie bez większego wpływu.
    > - ktoś ma już jakiś poważny problem, a kowid się dokłada i całość się
    > wali.
    >
    > W tym drugim przypadku, jak dla mnie kowid jest jednak przyczyną. Jedną

    covid, który był oznaczany, a osoba, nie miała covida?
    raczej nałożyło się na to idiotyczne traktowanie ludzi, nieleczenie
    właściwe - np trafiając na oddział covidowy (osoba z dodatnim testem,
    ale nawet bez objawów choroby), która przyszła na zabieg, albo z inną
    chorobą (często przewlekłą), zazwyczaj na samym oddziale covidowym nie
    była leczona na przypładłości właściwe, a miała tylko dodatni wynik testu.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 190. Data: 2022-04-04 17:17:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Apr 2022 12:31:42 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > Kolejna kwestia to zanieczyszczenie - pobierano w niezbyt sterylnych
    > warunkach więc w pomieszczeniu mogło się nagromadzić dość dużo wirusa.

    To chyba nie, bo w warunkach niskiego rozpowszechnienia choroby
    nie powinno sie gromadzic duzo wirusa, tylko mało.

    No chyba, ze boją sie, ze jeden nosiciel zakazi im kilka obcych probek
    ... jak rozpowszechnienie duze, to przeklamanie male, bo
    tych kilka obcych osob wirusa moglo miec wlasnego.

    > Jak pisałem niejednokrotnie - twórca testu zastrzegał od samego
    > początku, że nie nadaje się on do diagnozowania.

    Zaraz zaraz - kto jest twórcą testu i kiedy tak ostrzegał ?

> [...]
    > niewiele. Jeśli działałaby prawidłowo służba zdrowia to nie powinno
    > odbiegać to od tego co było w sezonach grypowych.

    Lekarzy to nie znam, ale kolega wylądował pod maską tlenową.
    Zwykła grypa go tak nie rozkładała.

    Na naszą sluzbę zdrowia mozna psioczyc, ale co - zachodnioeuropejskie
    tez złe?

    Niemcy tez swoje ofiary maja, wiec to nie jest tak, ze dobrzy lekarze
    uzdrowią.

    > I pomyśleć, że 2 lata temu byli lekarze, którzy mówili, że wykonywanie
    > tych testów osobom bez objawów jest podobne do diagnozowania za pomocą
    > rzutu monetą.

    Akurat o antygenowych od początku mowiono źle, potem sie ponoc troche
    poprawiły.

    Zastanawia mnie tylko to skrzywienie w drugą strone - przy niskim
    rozpowszechnieniu, antygenowe daja mniej falszywych wynikow niz
    PCR, a przy wysokim duzo więcej ?

    > tak, natomiast niektórzy lekarze jeszcze twierdzą, że po ok tygodniu od
    > zarażenia może się pogorszyć, należy wtedy leczyć jak stan alergiczny
    > (po upewnieniu się najlepiej zdjęciem RTG płuc - wygląda ponoć inaczej
    > niż przy zapaleniu płuc).

    To wspolczesna wiedza, czy sprzed ~2 lat ?

    J.