  • 1. Data: 2009-09-20 21:07:13
    Temat: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
    miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
    Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
    płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
    jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
    zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
    wszystko było jasne?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2009-09-20 21:10:28
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:
> [...]
    > jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
    > zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby

    Najlepiej wskazać przepis:

    # Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
    art. 8
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-20 21:49:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane:

    Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są
    niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie
    nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz
    rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
    niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny
    pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne.

  • 4. Data: 2009-09-20 21:53:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane:

    Pominąłem, ponieważ nie ma on znaczenia w kwestii oddawania kosztów
    przesyłki w przypadku uznania reklamacji.

> [...]
    >
    > Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny
    > pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne.

    Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to
    łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją
    pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-09-21 08:39:30
    Od: <s...@a...pl>

    > Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to
    > łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją
    > pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.

    Załóżmy, że sprzedawca reklamacji nie uznaje. Jak wygląda wtedy sprawa z
    odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do odbioru w
    siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty nieuzasadnionych
    reklamacji?

  • 6. Data: 2009-09-21 08:41:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do
    > odbioru w siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty

    IMHO można wymagać, aby odesłał po pokryciu kosztów przez klienta.

    --
    Liwiusz