  • 1. Data: 2009-09-20 17:32:12
    Temat: Kto pokrywa koszty wypadku?
    Od: "JarY" <j...@g...pl>

    Witam
    Znajomy mi się poradził co ma zrobić, a więc tak.
    Jechał samochodem i nagle z podwórka wyjechało dziecko 11 letnie na rowerze,
    nie miał szans na hamowanie. Samochód sprawny, trzeźwy, policja odrazu
    powiedziała ze winne jest to dziecko.
    Szkody: Szyba wybita, maska powgniatana, reflektor uszkodzony. Dziecko w
    szpitalu, ale nic powaznego mu nie jest, tylko potłuczenia.
    I teraz mam pytanie. Kto zapłaci za naprawe samochodu ?? Rodzice dziecka czy
    .... ?

  • 2. Data: 2009-09-20 17:33:20
    Temat: Re: Kto pokrywa koszty wypadku?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 wrzesień 2009 19:32
    (autor JarY
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h95ouk$k4g$1@inews.gazeta.pl>):

    > Kto zapłaci za naprawe samochodu ?? Rodzice dziecka czy
    > .... ?

    2) ubezpieczalnia
    3) znajomy
    4) znajomy filantrop
    5) nikt
    6) inne

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 3. Data: 2009-09-20 17:50:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JarY wrote:
    > Witam
    > Znajomy mi sie poradzi? co ma zrobiae, a wiec tak.
    > Jecha? samochodem i nagle z podwórka wyjecha?o dziecko 11 letnie na rowerze,
    > nie mia? szans na hamowanie. Samochód sprawny, trze 1/4 wy, policja odrazu
    > powiedzia?a ze winne jest to dziecko.
    > Szkody: Szyba wybita, maska powgniatana, reflektor uszkodzony. Dziecko w
    > szpitalu, ale nic powaznego mu nie jest, tylko pot?uczenia.
    > I teraz mam pytanie. Kto zap?aci za naprawe samochodu ?? Rodzice dziecka czy
    > ..... ?

    rodzice dziecka lub ich ubezpieczenie.
    W dalszej kolejnosci na liscie jest on sam.

  • 4. Data: 2009-09-20 18:14:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JarY pisze:

    > Szkody: Szyba wybita, maska powgniatana, reflektor uszkodzony. Dziecko w
    > szpitalu, ale nic powaznego mu nie jest, tylko potłuczenia.
    > I teraz mam pytanie. Kto zapłaci za naprawe samochodu ?? Rodzice dziecka czy

    Rodzice - ponoszą winę w postaci niedopełnienia obowiązków (opieki nad
    dzieckiem) aczkolwiek mogą próbować się wykręcić, bo 11-latek
    teoretycznie może samodzielnie poruszać się rowerem po drogach
    publicznych (swoją szosą - kartę rowerowa miał? ;) )

    BTW: masz AC?

  • 5. Data: 2009-09-20 18:18:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > teoretycznie może samodzielnie poruszać się rowerem po drogach
    > publicznych (swoją szosą - kartę rowerowa miał? ;) )

    Dokładnie odwrotnie. Rodzice mogą się wykręcić od niedopełnienia
    obowiązków opieki, bo tak jak piszesz teoretycznie miał prawo być sam.
    Natomiast tak długo jest długo pozostaje pod władzą rodziców od
    odpowiedzialności finansowej sie nie wykręcą.

  • 6. Data: 2009-09-20 18:19:18
    Od: marjan <k...@g...com>

    JarY pisze:
> [...]
    > szpitalu, ale nic powaznego mu nie jest, tylko potłuczenia.
    > I teraz mam pytanie. Kto zapłaci za naprawe samochodu ?? Rodzice dziecka czy

    Właśnie ze względu na takie sytuacje warto mieć AC. Ubezpieczyciel Ci
    zapłaci za naprawę auta, a następnie znając sprawcę będzie ściągał od
    nich pieniądze, i dzięki temu nawet Ci nie podskoczy stawka
    ubezpieczeniowa (przynajmniej tak było w przypadku ubezpieczonego auta
    moich rodziców - poszło z AC ale sprawca znany więc zwyżki nie było).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 7. Data: 2009-09-20 18:28:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    marjan pisze:

> [...]
    > ubezpieczeniowa (przynajmniej tak było w przypadku ubezpieczonego auta
    > moich rodziców - poszło z AC ale sprawca znany więc zwyżki nie było).

    Czasem się nie da :( Przez szarżujących na ścigaczach debili PZU
    zaproponowało mi stawkę AC w okolicy 25% (na skuter 250ccm).

  • 8. Data: 2009-09-20 18:29:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 20 Sep 2009 20:19:18 +0200, marjan <k...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >ubezpieczeniowa (przynajmniej tak było w przypadku ubezpieczonego auta
    >moich rodziców - poszło z AC ale sprawca znany więc zwyżki nie było).
    Roznie bywa. Jak szkoda bedzie krotko przed odnowieniem ubezpieczenia
    i nie zdaza sciagnac od sprawcy to znizke zabiora. A potem gdy juz
    kase sciagna to oczywiscie nie oddadza roznicy w skladce :(

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl

  • 9. Data: 2009-09-20 18:41:04
    Od: kuba <p...@o...pl>

    witek pisze:

> [...]
    > Natomiast tak długo jest długo pozostaje pod władzą rodziców od
    > odpowiedzialności finansowej sie nie wykręcą.

    Jeśli nie zostanie stwierdzona wina w nadzorze na dzieckiem to rodzice
    odpowiedzialności nie poniosą.

    --
    kuba

  • 10. Data: 2009-09-20 18:48:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kuba wrote:

    > Jeśli nie zostanie stwierdzona wina w nadzorze na dzieckiem to rodzice
    > odpowiedzialności nie poniosą.

    jakiej odpowiedzialnosci?