eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową - wysyłka › Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
  • Date: Sun, 20 Sep 2009 23:49:36 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
    References: <h965i4$fj5$1@inews.gazeta.pl> <h965o6$fpj$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <h965o6$fpj$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <4ab6a370$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1253483376 91.206.96.25 (20 Sep 2009 23:49:36 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 38
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:608024
    [ ukryj nagłówki ]

    Liwiusz pisze:
    > PlaMa pisze:
    >> Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
    >> miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
    >> Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
    >> płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
    >> jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
    >> zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
    >> wszystko było jasne?
    >
    >
    > Najlepiej wskazać przepis:
    >
    >
    >
    > # Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    > Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
    > art. 8
    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >
    >

    Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane:

    Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są
    niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie
    nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz
    rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
    niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny
    pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1